Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Slowpoke

Tror det i bunn og grunn er snakk om en litt for ru overflate, til at folien binder skikkelig, på de "vanskelige" skålene. Litt vann imellom, vil "fylle opp" de rue flatene, og lage god binding.

Hos meg er det på den glatteste plastbollen det nekter å feste seg :klo:

Og vil det ikke løsne når vannet tørker(kan man si det slik? :fnise: )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg er det på den glatteste plastbollen det nekter å feste seg :klo:

Og vil det ikke løsne når vannet tørker(kan man si det slik? :fnise: )?

Hos meg og. Den glatteste :fnise:

Men iallverden?

Siden det strider mot min teori, må det være bollene deres som er vrange! :fnise:

Sjekket litt mer, det er faktisk ikke rent lite vitenskap bak disse plastfillene. Den nærmeste forklaringen er at det funker som en slags teip, som faktisk ikke fester seg så bra til absolutt alt, men det ser ut til å hjelpe med vann:

http://nicholasacademy.com/scienceexperiment269staticcling.html

http://io9.com/5807661/how-does-cling-wrap-cling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

aaahhh takk Antlers :blomst:

endelig fikk vi svar på det ja! holdte på å irritere meg både gul og både grønn her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg lurer på hvor lenge vi hadde tålt å holde tempoet til småunger, hvis man tar med i betraktning at ett steg for oss er minst tre for dem...? Hvor lang tid hadde det tatt før vi lå og kava på gulvet? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor lenge vi hadde tålt å holde tempoet til småunger, hvis man tar med i betraktning at ett steg for oss er minst tre for dem...? Hvor lang tid hadde det tatt før vi lå og kava på gulvet? :ler:

Det var vell en topp-idrestsutøver som prøvde seg på det. Tror han varte ca frem til formiddagsluren. Tror vi vanlige dødelige hadde holdt ut i maks i en time :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Det var vell en topp-idrestsutøver som prøvde seg på det. Tror han varte ca frem til formiddagsluren. Tror vi vanlige dødelige hadde holdt ut i maks i en time :ler:

heheheee, jeg hadde ikke holdt ut i en time en gang ...

jeg blir trossalt sliten bare av å se på dem! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående våre "nye landsmenn" og vekt... jeg er ikke sikker, men dette er min teori... I mange kulturer er det ikke vanlig at jenter/kvinner er aktive i sport og idrett. Spesielt i miljøer der de må dekke seg til med hijab, eller andre typer "slør" (vet ikke helt hvordan beskrive det med fellesnevner). Kan for eksempel aldri huske å ha sett noen i hijab på treningssenteret, ute og løpe, i idrett eller liknende. Og i mange av disse kulturene har man gjerne fet mat. Så da blir det vel til at kvinnene legger mer på seg, kanskje?

Vi finnes! :goodbye:

Men min teori ligner: Kvinner (av eldre generasjon) er og var ofte kun hjemme eller hjemme hos hverandre. Og lager mat. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Vi finnes! :goodbye:

Men min teori ligner: Kvinner (av eldre generasjon) er og var ofte kun hjemme eller hjemme hos hverandre. Og lager mat. :fnise:

heheee.. jeg har også sett det :) det var nå i høst tror jeg.

jeg var ute å gikk tur med hunden min, så plutselig så kom deg en dame i burka joggende forbi! burkaen er jo ganske lang og upraktisk å løpe med, så hun holdt den opp ( slik som en brud holder opp kjolen sin). hun hadde på seg joggesko og løp kjempekjempe raske museskritt :skratte:

jeg synes det var et vanvittig koselig syn, samtidig som det var hysterisk morsomt!

i noen svømmehaller, så har de satt av enkelte tidspunkt hvor kun kvinner fra slike kulturer har lov til å komme inn også. så de får muligheten til å bade og trene i vannet de også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan jeg i mitt eget hode kan alle sanger helt utenatt.

Hvis jeg f.eks hører en sang jeg aldri har hørt før, og ser for meg meg selv i hodet, så synger jeg den. Leppene mine uttaler liksom alle ordene idet de blir sagt, uten at jeg kan teksten. :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Lager kaniner lyd?

Sånn vokalt sett, mener du? De lager gjerne en slags lav smattelyd, men de kan også skrike (noe de stort sett bare gjør dersom de blir skremt av noe, eller skader seg). Høres i alle fall helt forjævlig ut. Kaninskrik er skumlere enn alle verdens skrekkfilmer sammenlagt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...