Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OK, her kommer en litt flau en, men hvem er det egentlig som kan sitte i regjeringen? Altså, jeg vet at vi stemmer inn politikere til Stortinget, og så kan de som har flertall der bestemme hvem som sitter i regjeringen, men er det noen regler de må følge? Er det bare ministrene? Er det bare folk fra Stortinget som kan være med, eller kan Jens i teorien danne regjering med alle vennene sine, så lenge de andre på Stortinget godtar det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK, her kommer en litt flau en, men hvem er det egentlig som kan sitte i regjeringen? Altså, jeg vet at vi stemmer inn politikere til Stortinget, og så kan de som har flertall der bestemme hvem som sitter i regjeringen, men er det noen regler de må følge? Er det bare ministrene? Er det bare folk fra Stortinget som kan være med, eller kan Jens i teorien danne regjering med alle vennene sine, så lenge de andre på Stortinget godtar det?

Denne burde vel gi deg endel info.

Her er også endel mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

OK, her kommer en litt flau en, men hvem er det egentlig som kan sitte i regjeringen? Altså, jeg vet at vi stemmer inn politikere til Stortinget, og så kan de som har flertall der bestemme hvem som sitter i regjeringen, men er det noen regler de må følge? Er det bare ministrene? Er det bare folk fra Stortinget som kan være med, eller kan Jens i teorien danne regjering med alle vennene sine, så lenge de andre på Stortinget godtar det?

det synes jeg absolutt ikke er noe flaut å spørre om!

jeg vil nesten vedde for at det er fler som ikke har noen svar til deg, enn folk som har det ( av oss "vanlige dødlige" her ute)

selv har heg vært politisk aktiv i mange år, men føler meg ganske hjelpesløs på det området der.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg lurer på hvordan man kommer inn i klikkene her på KG.. :sjenert:

Endret av PurpleRose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

OK, først lurer jeg på hva det politisk korrekte ordet for dverger er om dagen.

Men det jeg egentlig lurer på er om det ikke finnes vertikalt utviklingshemmede skuespillere. Ser veldig ofte på film og TV at de bruker vanlige skuespillere, og så heller endrer kamravinkler og kulissene slik at det skal se ut som om personen er mye kortere enn alle andre. Har man først begynt å legge merke til det er det veldig irriterende. Jeg blir nesten svimmel av å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

jeg lurer på hvordan man kommer inn i klikkene her på KG.. :sjenert:

Si i fra når du vet det, da.. :sjenert: Tror de har en egen klubb. Eller så kjenner alle hverandre fra før, og bare later som de ikke kjenner hverandre her inne.. :-p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier vel å betegnes som kortvokste, men ellers

så har jo alle sammen sitt eget for og etternavn som jeg tror de lyder helt greit. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hvordan man kommer inn i klikkene her på KG.. :sjenert:

Det er bare å finne en tråd hvor de holder på med klikkingen og delta på snikk-snakket, så er du kjapt inne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Hvor er Yme?

Kom på at jeg ikke har sett han her på lenge når jeg så et innlegg om han istad.

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en liten fugl som sang om at Yme fordufter herfra i perioder, men PLUTSELIG kan han være tilbake.

Håper dette er sant da. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hvordan man kommer inn i klikkene her på KG.. :sjenert:

Lett... Gå til nærmeste militærgarnison, og tigg deg en panserbrytende missil. Hvis ikke den greier å få hull på det ugjennomtrengelige skallet av ignorans, må du starte din egen. :jepp:

Synes forresten dere er på god vei allerede. En farveglad nybegynnerklikk med både purple og pink! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en liten klikk helt i meg selv. De som har lyst til å bli med kan komme og sette seg på fanget mitt fra NÅ og frem til midnatt, så er dere "inne". :nigo:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Trodde kortvokst var blitt et fy-ord også, men da husket jeg tydeligvis feil. Ikke alltid lett å følge med ;)

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor det ikke finnes kortvokste skuespillere? "Alle" drømmer jo om å blir skuespillere, så da bør det vel finnes en eller to kortvokste som er over middels flinke også? De brukes jo som stand-in i flere scener, så jeg synes det er rart at de ikke kan spille hele rollen.

Og eneste grunnen til at jeg nå henger meg opp i dette, er at etter at jeg lærte meg et par av triksene, så synes jeg de er veldig synlige, og jeg blir nesten litt svimmel av å se ting i "feil" perspektiv. Tips: Har du lyst til å fortsette å nyte film og TV, lær deg minst mulig filmtriks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk. Trodde kortvokst var blitt et fy-ord også, men da husket jeg tydeligvis feil. Ikke alltid lett å følge med ;)

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor det ikke finnes kortvokste skuespillere? "Alle" drømmer jo om å blir skuespillere, så da bør det vel finnes en eller to kortvokste som er over middels flinke også? De brukes jo som stand-in i flere scener, så jeg synes det er rart at de ikke kan spille hele rollen.

Det gjør det jo?

Den mest kjente er skuespilleren vel Michael J. Anderson.

Men kanskje du mener i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det jo?

Den mest kjente er skuespilleren vel Michael J. Anderson.

Men kanskje du mener i Norge?

Nei, jeg tenkte på Hollywood. Når det er kortvokste på film og TV så bruker de nesten alltid vanlige skuespillere, og så klipper det til slik at det skal se ut som om de er mye kortere enn alle andre. Husker at de brukte mer kortvokste på 90-tallet, men synes aldri jeg ser det lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest kjente nå for tiden er vel Peter Dinklage som spiller i Game of Thrones. Han er kortvokst og spiller definitivt seg selv.

Warwick Davis spilte i Harry Potter-filmene og Star Wars.

Kortvokste ble også brukt i Narnia-filmene og de var stand-ins i Ringenes Herre.

Jeg skulle gjerne like å vite hvilke filmer du har sett nylig der folk med vanlig størrelse spiller kortvokste...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...