Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maria_Marihøne

Jeg lurer på hvorfor man har med dyr i filmer, når de bare har tenkt å drepe de uansett :sukk:

Nesten alltid i filmer der det er med dyr som man blir litt glad i, så dør de. Why, people, why???

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på hvorfor man har med dyr i filmer, når de bare har tenkt å drepe de uansett :sukk:

Nesten alltid i filmer der det er med dyr som man blir litt glad i, så dør de. Why, people, why???

jeg lurer på det samme! uansett hva annet som skjer i filmene, drap og urettferdighet, så gråter jeg når dyra dør. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilke lover som gjelder i internasjonalt farvann. Det var en tråd her om at røykeloven ikke gjelder på crusie skipene, ettersom de seiler i internasjonalt farvann, og da begynte jeg å tenke på andre ting som kanskje gjelder eller ikke. Hva hvis noen f.eks. lagde et bordell på en gammel oljerigg. Ville det vært lov? Og hva skjer dersom noen begår et mord på en båt? Hvilken domstol skal man dømmes i da?

Vanskelig å svare på, wiki har noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

når jeg bremser med bilen på vinterføre, så kommer det en lyd akkuratt lik som når man bremser med snow-raceren- sånn skrape-lyd!

men der det ikke er snø, så lager bilen ingen lyder!

hvorfor det? :klo:

skulle nesten tro at bilen vet når den kjører på snø, så den da slenger ut en sånn hakkete klo som sitter midt under bilen når jeg skal bremse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når jeg bremser med bilen på vinterføre, så kommer det en lyd akkuratt lik som når man bremser med snow-raceren- sånn skrape-lyd!

men der det ikke er snø, så lager bilen ingen lyder!

hvorfor det? :klo:

skulle nesten tro at bilen vet når den kjører på snø, så den da slenger ut en sånn hakkete klo som sitter midt under bilen når jeg skal bremse...

Slitte bremseklosser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syne ABSen kjennes ut som den snowracer-bremsen. Så på min bil er den lyden, og følelsen ABSen som slår inn. Hvertfall.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Slitte bremseklosser?

nejda...bilen er 2009 modell og den har gått usedvanlig kort på disse 3 årene..

Jeg syne ABSen kjennes ut som den snowracer-bremsen. Så på min bil er den lyden, og følelsen ABSen som slår inn. Hvertfall.. :sjenert:

aaah...ja, det kan det jo være :)

Det er ABS bremsene som slår inn.

men er det ikke rart at de bare slår inn på vinterstid da? :klo:

for denne lyden kommer ikke nødvendigvis når det er glatt og/eller jg sklir på snøen, men når jeg kjører i 20 kmt og bare berøre bremsen forsiktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Denne har jeg tenkt på en stund: Dersom man er avhengig av bil for å komme på jobben, og så brekker f.eks. benet. Får man da noe støtte til transport? Har man en vanlig kontorjobb så trenger man jo ikke å være sykemeldt, men taxi hver dag har de færreste råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg tenkt på en stund: Dersom man er avhengig av bil for å komme på jobben, og så brekker f.eks. benet. Får man da noe støtte til transport? Har man en vanlig kontorjobb så trenger man jo ikke å være sykemeldt, men taxi hver dag har de færreste råd til.

Det tror jeg varierer litt fra hvilken person man snakker med i NAV. Jeg brukte krykker pga en skade i benet i et års tid da jeg gikk på barneskolen. Da fikk jeg taxi til og fra skolen selv om det bare var 1 km.

Men en kollega brakk ankelen for et par år siden. Hun var sykemeldt i lang tid, og etterhver ble hun bare delvis sykemeldt for å fases tilbake på jobb. Men hun kunne bare få taxi hvis hun var i full jobb. Ikke hvis hun var delvis syk. Så hun forble 100% sykemeldt til opptreningen var ferdig, da hun bor 1,5 time unna jobb med tog, buss og gåing.

Høl i hue at man ikke kan få jobbe 50%, når man er frisk nok til det, hvis man bare får hjelpemidlene man trenger for å komme seg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

jeg lurer på hvorfor ikke julenissen dukket opp i fjor ;(

han kom til meg!

så svaret er nok at du rett og slett ikke har vært snill :ler:

...jeg hadde visst til og med vært sååå snill at han ville bo hos meg i 3 dager!

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor så mange sneversynte *piiiip* kommer hit på KG, og ikke holder seg til Dagladet/Hegnar sine debattsider...Så kan de som VIL lese dette samles der. :lete:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det slik at når man leter etter noe, spesielt i en dameveske, ligger den gjenstanden alltid på bunnen?

Åh, sånn har jeg det også. Kan de være at vi har STOR veske med veeeldig mange saker oppi? :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånn har jeg det også. Kan de være at vi har STOR veske med veeeldig mange saker oppi? :skravle:

Nei da, jeg har en liten i veske, med flere lommer slik at ting i teorien skal være vellorganisert. Alikevell havner alt på bunnen i feil lomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg varierer litt fra hvilken person man snakker med i NAV. Jeg brukte krykker pga en skade i benet i et års tid da jeg gikk på barneskolen. Da fikk jeg taxi til og fra skolen selv om det bare var 1 km.

Men en kollega brakk ankelen for et par år siden. Hun var sykemeldt i lang tid, og etterhver ble hun bare delvis sykemeldt for å fases tilbake på jobb. Men hun kunne bare få taxi hvis hun var i full jobb. Ikke hvis hun var delvis syk. Så hun forble 100% sykemeldt til opptreningen var ferdig, da hun bor 1,5 time unna jobb med tog, buss og gåing.

Høl i hue at man ikke kan få jobbe 50%, når man er frisk nok til det, hvis man bare får hjelpemidlene man trenger for å komme seg på jobb.

Ja, var nettopp slike situasjoner jeg tenkte på. Det må jo være mye bedre for alle at denne personen kan være på jobb 50%, heller enn å bare gå hjemme i en lang periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...