Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kommer det av at vi mennesker har så forskjellig tålmodighet?   Noen har all verdens tide mens andre får aldri gjort ting raskt nok, jeg er av den siste typen.  Blir bare mer og mer utålmodig jo eldre jeg blir.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Boomonster skrev:

Hva kommer det av at vi mennesker har så forskjellig tålmodighet?   Noen har all verdens tide mens andre får aldri gjort ting raskt nok, jeg er av den siste typen.  Blir bare mer og mer utålmodig jo eldre jeg blir.    

Hvor utålmodig blir du da når du runder 90? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klarer ikke forskerer å lage et apetittdempende medikament som sterkt overvektige kan ta i stedet for at de skal bruke kirurgi. (som ikke bestandig virker i lengden).   De kan kurere all verdens og plager med medikamenter  men å stoppe sult er liksom helt umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, TigerGutten skrev:

Hvor utålmodig blir du da når du runder 90? :sjenert:

Blir sikkert helt ubrukelig når jeg er 90. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kjendisene betalt for å være med på 4 stjernes middag, og i så fall hvor mye?

Anonymkode: 032dd...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er aldersgrenser på kino kun veiledende, eller har kinoen rett til å nekte foreldre å ta med seg for små barn?  Snakket med en far som mente at dersom han ville ta med seg barnehagebarnet sitt på en film med 12-årsgrense så kunne de ikke stoppe ham (ev ikke kom til å gjøre det for å slippe bråk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kara W skrev:

Er aldersgrenser på kino kun veiledende, eller har kinoen rett til å nekte foreldre å ta med seg for små barn?  Snakket med en far som mente at dersom han ville ta med seg barnehagebarnet sitt på en film med 12-årsgrense så kunne de ikke stoppe ham (ev ikke kom til å gjøre det for å slippe bråk).

Hvis jeg husker rett så har de en aldersgrense på når foreldre er med også, men det er mange år siden jeg så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kara W skrev:

De har en nedre aldersgrense selv med foresatte tilstede. Husker jeg leste det på en plakat på toalettet der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, studenten93 skrev:

De har en nedre aldersgrense selv med foresatte tilstede. Husker jeg leste det på en plakat på toalettet der!

Jo da.  Nedre aldersgrense for en film med 12 år er 9 år med foreldre.  Spørsmålet er vell heller hvor juridisk ev streng er denne regelen.  Kommer kinoen til å nekte deg å ta med 6-åringen din, og har de i så fall egentlig rett til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kara W skrev:

Jo da.  Nedre aldersgrense for en film med 12 år er 9 år med foreldre.  Spørsmålet er vell heller hvor juridisk ev streng er denne regelen.  Kommer kinoen til å nekte deg å ta med 6-åringen din, og har de i så fall egentlig rett til det?

Ja,  her kan du lese om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Boomonster skrev:

Hvorfor klarer ikke forskerer å lage et apetittdempende medikament som sterkt overvektige kan ta i stedet for at de skal bruke kirurgi. (som ikke bestandig virker i lengden).   De kan kurere all verdens og plager med medikamenter  men å stoppe sult er liksom helt umulig?

Den der har jeg lurt på også. Det må jo finnes noe som demper/skrur av appetitten til folk? Det må jo være et mye bedre alternativ enn å skjære magen til syke folk åpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, PaperFlower skrev:

Den der har jeg lurt på også. Det må jo finnes noe som demper/skrur av appetitten til folk? Det må jo være et mye bedre alternativ enn å skjære magen til syke folk åpen?

Det finnes jo medisiner som skrur opp apetitten, slik som Sarotex og Remeron.  (antidepressiva)  Ja det er veldig merkelig at man ikke kan fremstiller noe som kan virke apetittdempende..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har sol et eget symbol, mens stjerne har et annet symbol? I praksis er sol og stjerne det samme. En brennende gasskule..

sol.jpg

stjerne.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at symbolene for sol og stjerne er ganske mye eldre enn kunnskapen om at solen vår er en stjerne.  Symboler er uansett ikke representanter av virkeligheten, men et slags bilde av vår oppfattelse av virkeligheten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kara W skrev:

Jeg mistenker at symbolene for sol og stjerne er ganske mye eldre enn kunnskapen om at solen vår er en stjerne.  Symboler er uansett ikke representanter av virkeligheten, men et slags bilde av vår oppfattelse av virkeligheten.

Så utdatert. Litt som å stå fast ved at jorden ikke er rundt, og et geosentrisk verdensbilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 8.2.2017 den 21.33, MissMas skrev:

Så utdatert. Litt som å stå fast ved at jorden ikke er rundt, og et geosentrisk verdensbilde. 

De fleste kart er fortsatt flate, selv om det ikke betyr at de som lager dem tror at verden er flat.  Å kunne forstå sammenhengen mellom det abstrakte og det virkelige er ofte et tegn på intelligens. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Brimi skrev:

Hvorfor ringer svindlerne i bare noen sekunder? Får de tak i noe på den korte tiden? 

De tjener vel på at folk ringer tilbake igjen?

Anonymkode: 5fd14...208

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De tjener vel på at folk ringer tilbake igjen?

Anonymkode: 5fd14...208

Det kan hende, men jeg ringer aldri tilbake xD Spesielt ikke når telefonnummeret ikke hører til Norge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...