Kamikatze Skrevet 26. oktober 2014 #4781 Del Skrevet 26. oktober 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 26. oktober 2014 #4782 Del Skrevet 26. oktober 2014 Finnes det dyr i virkeligheten som har fire ben og vinger? Sånn som f.eks. drager og pegasuser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 26. oktober 2014 #4783 Del Skrevet 26. oktober 2014 Flaggermus osv da... det er vel det nærmeste du kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 26. oktober 2014 #4784 Del Skrevet 26. oktober 2014 Finnes det dyr i virkeligheten som har fire ben og vinger? Sånn som f.eks. drager og pegasuser? Insekter er jo dyr.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 26. oktober 2014 #4785 Del Skrevet 26. oktober 2014 Insekter er jo dyr.. ? De pleier vel å ha 6 ben? Men det finnes kanskje noen med 4 ben også. Flaggermus osv da... det er vel det nærmeste du kommer. de fleste flaggermus har bare to ben. Har du eksempler på noen med fire ben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 26. oktober 2014 #4786 Del Skrevet 26. oktober 2014 De har jo kombinerte vinger/armer/ben eller hva du vil kalle det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 26. oktober 2014 #4787 Del Skrevet 26. oktober 2014 De pleier vel å ha 6 ben? Men det finnes kanskje noen med 4 ben også. Tja, hva med en slik en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 26. oktober 2014 #4788 Del Skrevet 26. oktober 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2014 #4789 Del Skrevet 27. oktober 2014 oi, det var et skummelt syn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2014 #4790 Del Skrevet 27. oktober 2014 Draco Lizzard har fire ben og vinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 27. oktober 2014 #4791 Del Skrevet 27. oktober 2014 Sjelden rase, det der. En ekte lårhøne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 27. oktober 2014 #4792 Del Skrevet 27. oktober 2014 Fargegenene hos katter ligger på X-kromosomene, så katter som har rødt/orange, hvitt og svart eller brunt feks alltid er kjetter, da monser ikke kan ha både rødt/orange og to andre farger pga genene. I praksis betyr det egentlig at tricolorkatter med tre farger der en av dem er rød/orange, genetisk sett ikke kan være en mons. Det betyr ikke nødvendigvis at monser ikke kan ha mer enn to farger, men en av tre farger kan ikke være rød/orange fordi monsen mangler et X-kromosom. Det finnes muligens monser med genfeil som gjør at de har rødt/orange OG svart, hvitt eller brunt eller hva det måtte være, men de må være ekstremt sjeldne. Røde/orange og hvite katter er oftere monser enn kjetter, mens svarte og hvite katter jevnt over finnes i begge kjønn. Ensfargede eller katter med en primærfarge og en eller annen flekk med hvitt eller noe annet, er også relativt jevnt fordelt mellom begge kjønn. Helt hvite katter derimot er oftere kjetter enn monser, selv om det forekommer hos begge kjønn. Jeg bøyer meg i støvet! Kjetter? Det har jeg aldri hørt om før i forbindelse med katter. Vet du også om katter maler frivillig eller ikke? Om jeg klapper katten min og han egentlig bare vil at jeg skal slutte, fortsetter han å male da, eller kan har han ikke noe valg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 27. oktober 2014 #4793 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg bøyer meg i støvet! Kjetter? Det har jeg aldri hørt om før i forbindelse med katter. Vet du også om katter maler frivillig eller ikke? Om jeg klapper katten min og han egentlig bare vil at jeg skal slutte, fortsetter han å male da, eller kan har han ikke noe valg? Kjette og mons er de medisinske termene for hunnkatt og hannkatt. Katter maler både frivillig og "ufrivillig", litt som når vi faller litt i staver om vi blir klødd på ryggen eller blir berørt på en annen veldig god måte Katten vil automatisk slutte å male om den blir lei av kosen, og gjerne slå med halen eller legge på ørene i stedet, så den har absolutt et valg og er ikke tvunget til å male om du fortsetter å kose på den Malingen er ikke bare en måte å uttrykke kos og glede på, det er også et svært effektivt beroligende element, og enkelte forskere sier at lyden av kattemaling ligger i en frekvens som kan hele beinbrudd. Det har også vært foreslått å gi katter på blåresept til deprimerte mennesker fordi lyden virker beroligende og oppløftende på oss. Ellers har malingen veldig mye mer personligheten til katten å gjøre. Gamlepus hos oss maler bare du ser på henne, helt seriøst. Og hun stopper ikke heller, ikke engang om hun spiser. *brummbrummSMATTbrummbrumm* Mens minstemann bare maler når han blir kost på en stund og føler han har tid til å kose. Han er nemlig en svært travel herremann som ikke har tid til sånt. Men når han først maler, så høres han ut som en motor på tomgang utenfor huset. *brummbrummbrumm* Vi skulle kalt ham Diesel i stedet. XD 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 29. oktober 2014 #4794 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hvorfor får en ikke kjøpt Dijon ketchup? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 30. oktober 2014 #4795 Del Skrevet 30. oktober 2014 Dijon er en by i Frankrike. De har kanskje bare sennepsplanter der og ikke tomater? Tomatløsby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 1. november 2014 #4796 Del Skrevet 1. november 2014 Jeg har lenge lurt på hvordan fagforeninger og forhandling av lønn fungerer. Jeg er økonom, og den eneste økonomen på min arbeidsplass. Dersom jeg var medlem av en fagforening, betyr det at min lønn hadde vært fastsatt av fagforeningen, og ikke på bakgrunn av forhandlinger mellom meg og min sjef? Og hva om fagforeningen bestemte at jeg skulle tas ut i streik og jeg var uenig i det de streiket om? Dersom jeg tas ut i streik så vil ingen på min arbeidsplass få lønn, og jeg regner med at min sjef har svært lite han skulle ha sagt i en slik situasjon. For å ha sagt det så ser jeg at fagforeningene har gjort mye bra, men jeg ser bare ikke hvilken verdi det skulle ha for meg å melde meg inn. Jeg synes heller det høres ut som om det kan få negative konsekvenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 1. november 2014 #4797 Del Skrevet 1. november 2014 hva slags dyr er en edderkopp, den har jo 8 bein så den kan jo ikke være et insekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. november 2014 #4798 Del Skrevet 1. november 2014 hva slags dyr er en edderkopp, den har jo 8 bein så den kan jo ikke være et insekt Det er et edderkoppdyr. På lik linje med skorpioner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 1. november 2014 #4799 Del Skrevet 1. november 2014 Det er et edderkoppdyr. På lik linje med skorpioner. så de er i familie altså, kan de få barn med hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 1. november 2014 #4800 Del Skrevet 1. november 2014 hva slags dyr er en edderkopp, den har jo 8 bein så den kan jo ikke være et insekt Dei er edderkoppdyr. http://no.wikipedia.org/wiki/Edderkopper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå