Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Inggolf

Altså, en rar ting er det jo ikke, men.. Jeg er fersk på Facebook, så.. Hvis jeg trykker liker på en kommentar XYZ skrev på feks bildet mitt, får XYZ en notification om det da? Eller må jeg tagge XYZ i bildet for at vedkommende skal se at jeg har gitt en respons?

Ja, denne personen får beskjed om at "Viernes liker din kommentar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg har forstått så dør vepsen etter den har stukket?

Hvorfor i alle dager stikker den da?

Ikke mye vits i selvforsvar hvis du dør av ågjennomføre selvforsvaret??!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått så dør vepsen etter den har stukket?

Hvorfor i alle dager stikker den da?

Ikke mye vits i selvforsvar hvis du dør av ågjennomføre selvforsvaret??!!

En veps kan stikke flere ganger fordi den har en glatt brodd. Bier, derimot, dør etter å ha stukket, fordi brodden deres har mothaker slik at den sitter igjen etter et stikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor folk ikke vil ha barn med down syndrom, bare se på den herlige gjengen fra Tangerudbakken! Alle forskjellige og gode mennesker og veldig snille mot alle!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er Audun et guttenavn når Aud er et damenavn, og andre navn som slutter på "un" er damenavn (Reidun, Jorun, Torunn, Solrun)?

Enda mer forvirrende blir det når Audunn er et damenavn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor folk ikke vil ha barn med down syndrom, bare se på den herlige gjengen fra Tangerudbakken! Alle forskjellige og gode mennesker og veldig snille mot alle!

Fordi ikke alle med Downs Syndrom er høyfunksjonelle og supersøte slik som de viser i Tangerudbakken.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi ikke alle med Downs Syndrom er høyfunksjonelle og supersøte slik som de viser i Tangerudbakken.

Normale kan begynne med narkotika, rane, drepe eller tagge eller drive fysisk vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med down syndrom er herlige solskinnsmennesker som sprer glede og minner om de fra tv.

MEN

- De vil aldri bli i stand til å ivareta eget liv 100%.

- Veldig mange med down syndrom har psykiske lidelser som angst, depresjon og tvangshandlinger.

- Graden av selvhjulpenhet spenner fra de som greier det aller meste selv med god opplæring, til de som ikke evner å ivareta grunnleggende personlig hygiene uten bistand.

- Demensraten for down syndrom er rundt 70% ved fylte 60 og 100% ved fylte 70.

- Å være forelder til et barn som aldri vil bli voksen, som alltid vil kreve din tilstedeværelse i en eller annen form, som ikke vil evne å ta ansvar for eget liv, er ikke det man ser for seg når man planlegger familieforøkelse...

Mennesker med down syndrom er like forskjellige som de uten, men de aller fleste vil ha utfordringer som ingen foreldre ønsker for sitt barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med down syndrom er herlige solskinnsmennesker som sprer glede og minner om de fra tv.

MEN

- De vil aldri bli i stand til å ivareta eget liv 100%.

- Veldig mange med down syndrom har psykiske lidelser som angst, depresjon og tvangshandlinger.

- Graden av selvhjulpenhet spenner fra de som greier det aller meste selv med god opplæring, til de som ikke evner å ivareta grunnleggende personlig hygiene uten bistand.

- Demensraten for down syndrom er rundt 70% ved fylte 60 og 100% ved fylte 70.

- Å være forelder til et barn som aldri vil bli voksen, som alltid vil kreve din tilstedeværelse i en eller annen form, som ikke vil evne å ta ansvar for eget liv, er ikke det man ser for seg når man planlegger familieforøkelse...

Mennesker med down syndrom er like forskjellige som de uten, men de aller fleste vil ha utfordringer som ingen foreldre ønsker for sitt barn.

Det stemmer ikke alltid. Jeg vet om en person som har Downssyndrom og som har en vanlig jobb, lappen, egen leilighet og bor alene uten hjelp. Litt enklere sjel, men høyst fungerende. Der kan variere veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke alltid. Jeg vet om en person som har Downssyndrom og som har en vanlig jobb, lappen, egen leilighet og bor alene uten hjelp. Litt enklere sjel, men høyst fungerende. Der kan variere veldig.

Du leste den øveste setningen som carachtoy skrev også? At mange er som du beskriver MEN mange er ikke det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Normale kan begynne med narkotika, rane, drepe eller tagge eller drive fysisk vold.

Jo, men det er ikke mange i forhold til dem som ikke begynner med eller gjør noen av disse tingene.

Man ønsker seg vel ikke et sykt barn tilfelle atte dersom barnet kaaanskje kan drite seg ut i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men det er ikke mange i forhold til dem som ikke begynner med eller gjør noen av disse tingene.

Man ønsker seg vel ikke et sykt barn tilfelle atte dersom barnet kaaanskje kan drite seg ut i en periode.

En baby er en baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du at de blir kvitt syndromet når de er ferdige å være babyer eller!? :icon_lol:

Dum er jeg ikke. Man kan elske et barn med down syndrom.

Endret av Kv84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inggolf

Dum er jeg ikke. Man kan elske et barn med down syndrom.

Ja selvfølgelig elsker man barnet sitt selv med DS! Jeg har da virkelig ikke påstått noe annet,

men jeg mener alikevell at man ikke er riktig klok om man faktisk ønsker et barn med et syndrom!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig elsker man barnet sitt selv med DS! Jeg har da virkelig ikke påstått noe annet,

men jeg mener alikevell at man ikke er riktig klok om man faktisk ønsker et barn med et syndrom!!

Når har jeg sagt at jeg ønsker et barn med down syndrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Når har jeg sagt at jeg ønsker et barn med down syndrom?

Det var bare sånn jeg tolket det siden du argumenterte mer positivt om barn med downs syndrom fremfor friske barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare sånn jeg tolket det siden du argumenterte mer positivt om barn med downs syndrom fremfor friske barn.

Jeg ønsker alle babyer velkommen! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...