Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. desember 2010 #201 Del Skrevet 11. desember 2010 Heter kroneis det fordi den pleide å koste 1 krone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gohege Skrevet 11. desember 2010 #202 Del Skrevet 11. desember 2010 det kan være sant, siden kroneisen har oppstandelse for lenge siden, og da var pengene verdt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gohege Skrevet 11. desember 2010 #203 Del Skrevet 11. desember 2010 har telys noe med te å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. desember 2010 #204 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg lurer på hvorfor så mange ord som er det samme kan bety mange forskjellige ting som ikke har noen sammenheng med hverandre. F.eks Kateter. Det er jo både pulten til læreren i klasserommet og noe som hjelper folk å tisse. Hvorfor pokker heter det det samme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 11. desember 2010 #205 Del Skrevet 11. desember 2010 eg tror blinde kan ha bilder i hodet. De kan jo forestille seg hvordan ting ser ut? Det kan godt hende, husker bare det var noe jeg hadde hørt fra en som hadde en blind eks kjæreste. Men 100% sikker på hvordan ting ser ut kan de jo ikke vite hvis de er født blinde. De vet jo ikke f.eks hvilke farger som finnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 11. desember 2010 #206 Del Skrevet 11. desember 2010 Liker lesbiske samleie? Altså, de har jo det samme utstyret som oss andre, så fysisk sett må de vel gjøre det, eller? Selv om jeg forelsker meg, og tenner seksuelt på damer, så mister jeg ikke følelsen "oppi der" Jeg ville ikke hatt meg med en mann, men det er mye rart som kan kjøpes på Kondomeriet Men igjen, det er jo ikke alle lesbiske som liker å bli penetrert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 11. desember 2010 #207 Del Skrevet 11. desember 2010 Selv om jeg forelsker meg, og tenner seksuelt på damer, så mister jeg ikke følelsen "oppi der" Jeg ville ikke hatt meg med en mann, men det er mye rart som kan kjøpes på Kondomeriet Men igjen, det er jo ikke alle lesbiske som liker å bli penetrert. .. og ikke alle homofile menn har analsex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 11. desember 2010 #208 Del Skrevet 11. desember 2010 .. og ikke alle homofile menn har analsex. Exactly! Etter som jeg har forstått, så er det mer vanlig blandt homser ikke å ha analsex, enn å ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 11. desember 2010 #209 Del Skrevet 11. desember 2010 Forresten, hvordan ser et kinesisk tastatur ut? De har jo tusenvis av skrifttegn, og ikke bokstaver slik vi kjenner de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. desember 2010 #210 Del Skrevet 11. desember 2010 Forresten, hvordan ser et kinesisk tastatur ut? De har jo tusenvis av skrifttegn, og ikke bokstaver slik vi kjenner de. Men kineserne har jo et skriftspråk med "vanlige" bokstaver også, eller tar jeg helt feil nå? Ble plutselig litt usikker ... Uansett: kinesisk tastatur (iallfall i følge Google). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 11. desember 2010 #211 Del Skrevet 11. desember 2010 Heter kroneis det fordi den pleide å koste 1 krone? Nei. Den kostet opprinnelig 75 øre. Navnet kroneis fikk den en stund etter at den ble lansert og det hadde med at logoen til produsenten var en krone. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 12. desember 2010 #212 Del Skrevet 12. desember 2010 Er det noe navn på "kortspill-symbolene"? Altså hjerter, ruter, spar og knekt. En fellesbetegnelse på dem liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #213 Del Skrevet 12. desember 2010 Er det noe navn på "kortspill-symbolene"? Altså hjerter, ruter, spar og knekt. En fellesbetegnelse på dem liksom? Vi har alltid kalt dem rosekort:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 12. desember 2010 #214 Del Skrevet 12. desember 2010 Er det noe navn på "kortspill-symbolene"? Altså hjerter, ruter, spar og knekt. En fellesbetegnelse på dem liksom? De kalles vel bare "farger". Den type kortstokk vi bruker her i Norge kalles en fransk kortstokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eventyr3 Skrevet 12. desember 2010 #215 Del Skrevet 12. desember 2010 har telys noe med te å gjøre? jeg tokk og googla for deg wiki: "Telys kan brukes som te-lys, det vil si til å holde varm te, annen drikke, varme matretter og særskilte retter som fondy." fondy: "Fondue (fra fr. fondre; «å smelte») er et samlebegrep for flere vanlige franske og sveitsiske matretter tilberedt rett på bordet i en kjele over en flamme. Tilsvarende på italiensk heter fonduta." "Ostefonduen ble oppfunnet i de sveitsiske alpene på grunn av ren nødvendighet, grunnet behovet for spiselig mat i vintersesongen." nå lærte jeg noe nytt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 12. desember 2010 #216 Del Skrevet 12. desember 2010 Hvorfor har vi ulike blodtyper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #217 Del Skrevet 12. desember 2010 Hvorfor har vi ulike blodtyper? Pga variasjon i gener På lik linje som vi har ulik hårfarge, øyenfarge ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 12. desember 2010 #218 Del Skrevet 12. desember 2010 Barn har mindre hodeomkrets enn voksne. Kommer det flere hårsekker etterhvert som at hodet vokser, evt blir stadig flere hårsekker aktive, eller blir det bare lengre avstand mellom hvert hårstrå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 12. desember 2010 #219 Del Skrevet 12. desember 2010 Det kan godt hende, husker bare det var noe jeg hadde hørt fra en som hadde en blind eks kjæreste. Men 100% sikker på hvordan ting ser ut kan de jo ikke vite hvis de er født blinde. De vet jo ikke f.eks hvilke farger som finnes Eller de vet at det fins farger som heter det og det, men de kan ikke vite hvordan fargene ser ut. Hmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #220 Del Skrevet 12. desember 2010 Har et spørsmål ang brukerprofil- hva er "Rykte" for noe? Og hva betyr det hvis det står 11 etter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå