Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 7.4.2016 at 15.09, AnonymBruker skrev:

Hvor mange liter vann finnes det egentlig i Atlanterhavet?

Anonymkode: 5e7d7...5e9

234 000000 0000000000000000000000000 L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, DreamOn skrev:

234 000000 0000000000000000000000000 L

WoW - dette var fryktelig mange nuller! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.3.2016 at 20.16, AnonymBruker skrev:

Er det en grunn til at nesten alle markiser er brunstripete?

Anonymkode: 21ae9...3e9

For at all fugleskitten ikke skal synes så godt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser man forskjell på pingviner? Ikke fra pingvinart til pingvinart, men innad i samme art?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

Hvordan ser man forskjell på pingviner? Ikke fra pingvinart til pingvinart, men innad i samme art?

Personligheten regner jeg med siden de ser så og si like ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.3.2016 at 15.07, Evilposelos skrev:

Når man henger ut fuglemat hvor det er litt komplisert å finne ut hvordan man gjør det, henger den der en stund, før en fugl plutselig finner ut av det og vips så sitter 20 fugler i kø for å spise av det. De varsler jo hverandre, men jeg lurer på om det er en bestemt fugl som nesten alltid finner maten og varsler de andre eller om det er helt tilfeldig hvem som finner ut hvordan man gjør det og  at det er mat der? Kanskje det er 2-3 smarte fugler i hvert område de leter etter mat. 

Si det. Men de virker veldig flinke til å lære fra å observere andre fugler, og spesielt meiser fyker gjerne rundt i såkalte "meisetog" på opptil 20 stykker. Fugler er i det hele tatt litt undervurderte som intelligente skapninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det ikke påbudt med sikkerhetsbelte i buss og på trikk.??    Er jo sikkert enda farligere å være "løs" passasjer på en buss enn i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DreamOn skrev:

Hvorfor er det ikke påbudt med sikkerhetsbelte i buss og på trikk.??    Er jo sikkert enda farligere å være "løs" passasjer på en buss enn i bil.

I Bergen kan man få 1500 kroner i bot om man ikke bruker sikkerhetsbelte på buss. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninden min, jepp venninden, stilte meg et spørsmål som jeg ikke klarer å Google meg frem til. Hun lurer på om man kan få nytt pass om man har man har fått brev fra kemneren.. Haha, det er et weird spørsmål. Jeg tror seff at man kan det, men hvem vet?

Anonymkode: 71ec8...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke gi en som sitter uten belte bot mens andre må stå uten noen som helst form for sikkerhet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de som sitter har tilgjengelig og montert sikkerhetsbelte, og dermed er pålagt å bruke belte/sikkerhetsutstyret. De som står må bare holde seg i stroppen og leve farlig, eller gå av.

Anonymkode: 933a1...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må alltid refillpakker medføre så mye søl? Det er like før jeg heller kjøper ny såpe/vaskemiddel/div.andre ting enn å bruke refill pga alt sølet det medfører å tømme en refillpose oppi en tom emballasje. :frustrert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, K@tt skrev:

Hvorfor må alltid refillpakker medføre så mye søl? Det er like før jeg heller kjøper ny såpe/vaskemiddel/div.andre ting enn å bruke refill pga alt sølet det medfører å tømme en refillpose oppi en tom emballasje. :frustrert:

Det er sikkert fordi de vil at du skal føle at du gjør en aktiv innsats for miljøet. Etter at du har fått halvparten av refillen inn i flasken, og tørket den andre halvparten vekk fra gulvet, kan du klappe deg selv på skuldra og gå rundt med god samvittighet resten av dagen ;)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, denne er litt udelikat, men jeg spør alikevel. Alle trusene mine har en bit bomullsstoff påsydd i skrittet, sånn at det er dobbelt stoff der. Jeg går ut i fra at det er sånn i andre dametruser også. Jeg har tenkt at siden det er bomull så er den lille stoffbiten med å gjøre truser i kunststoffer mindre klamme, men bomullstrusene har jo også sånn ekstralapp. Damer har jo utflod. Er den stoffbiten tenkt i den forbindelse, altså for å fange opp evt flekker+

Det jeg lurer på er altså, "treffer" deres utflod den stoffbiten om dere ikke bruker truseinnlegg? For min del er svaret nei, blir det en flekk så er den alltid foran den forsterkede biten. Er underlivet mitt litt annerledes eller har jeg misforstått?

Anonymkode: 21368...4fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, denne er litt udelikat, men jeg spør alikevel. Alle trusene mine har en bit bomullsstoff påsydd i skrittet, sånn at det er dobbelt stoff der. Jeg går ut i fra at det er sånn i andre dametruser også. Jeg har tenkt at siden det er bomull så er den lille stoffbiten med å gjøre truser i kunststoffer mindre klamme, men bomullstrusene har jo også sånn ekstralapp. Damer har jo utflod. Er den stoffbiten tenkt i den forbindelse, altså for å fange opp evt flekker+

Det jeg lurer på er altså, "treffer" deres utflod den stoffbiten om dere ikke bruker truseinnlegg? For min del er svaret nei, blir det en flekk så er den alltid foran den forsterkede biten. Er underlivet mitt litt annerledes eller har jeg misforstått?

Anonymkode: 21368...4fc

De ekstra stoffbiten er for langt bak ja.  Underivet ditt er ikke rart.  Ja det er nok laget for å fange opp fukt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energiloven: Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, bare gå over i andre energiformer

Tenk deg en vindmøllepark med et par hundre møller, som utvinner tusenvis av kWh i døgnet. Blir vinden svakere bak en slik park ettersom en del av energien blir tatt ut?

Og hvis det ikke hadde vært en vindmøllepark der, hvor hadde det blitt av energien - nærliggende å tro at den hadde gått over til varmeenergi...

Blir det da kaldere i områder bak en vindmøllepark?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har Gunnilla i svenske hollywoodfruer råd til å leie inn folk til hushjelper og til alle de 127 sprø prosjektene sine??   Hun leier jo folk til alt!    Hun kan jo ikke være rik, huset hennes er jo fullt av bare gammelt billig ræl.  Og hva i svarte skulle hun tjene penger på liksom?   Vet faren til Erica er god for noen kroner og at hun sikkert får en del i barnebidrag, men disse pengene skal jo gå til datteren, ikke til ørti fantasjiprosjekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom klokken er 08.00 PM den 20. april på Vestkysten i USA - hvor mye er egentlig klokken i Norge akkurat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...