Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har sikkert sett bilder av et kromosom, at det ser ut som en X (og en Y for gutter). I den X-en ligger DNA-tråden krøllet og tvinnet godt sammen, men på en sånn måte at den lett går fra hverandre og sammen igjen. Om du husker de gamle grå telefonene med ledning fra apparatet til røret, så er det omtrent sånn, bare mye mer sammenkveilet.

Ok. MEn det er jo sånn at vi har 46 kromosomer? Er alt DNAet vårt fordelt på de 46 da? Og det er 46 slike biter i hver cellekjerne?

Anonymous poster hash: a45db...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor sier alle at ost er dyrt?

En pakke skinke koster rundt 30 kroner (spiser ikke skinke så bare gjetter), og den holder til 10-15 skiver toppen? En ost holder jo til drøssevis med brødskiver.

Når du kjøper en ost og en pakke skinke, vil selvsagt osten være dyrere, men den varer jo MYE lenger, ergo er ikke ost så dyrt om det er som pålegg vi tenker. (Dessuten er ost mye bedre enn skinke)

Ost er ikke bare Norwegia da...

Anonymous poster hash: 987fd...fe2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 46 kromosomer som er delt på 26 par, det er hvert av de parene som hver for seg ser ut som X (eller Y). De med enkelte sykdomer, som for eksempel Downs, har andre antall kromosomer. Her er hva Wikipedia sier om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fjerner jeg pila i et sitat? Har et i signaturen min men jeg vil fjerne pila :) Fikk tillattelse av personen bak innlegget så det er klart :)

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Vi har 46 kromosomer som er delt på 26 par, det er hvert av de parene som hver for seg ser ut som X (eller Y). De med enkelte sykdomer, som for eksempel Downs, har andre antall kromosomer. Her er hva Wikipedia sier om dette.

Da tyder det på at mennesket har et syndrom i hvertfall.. Trisomi betyr at man har et ekstra kromosom, om det ekstra kromosomet sitter på kromosom 21, så har man trisomi 21, dvs downs syndrom. Med 26 par så tyder det på at man er temmelig uheldig :sad:

Selv har jeg 23 par :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fjerner jeg pila i et sitat? Har et i signaturen min men jeg vil fjerne pila :) Fikk tillattelse av personen bak innlegget så det er klart :)

Sånn:

c8525498bbcebe19339c7fbae9cd9bf2.jpg

Velg Svar på denne posten, klikk på knappen ved pila i bildet (slik at kodene vises), så er det bare å markere og kopiere sitatet under, og legge det inn som sitat i kontrollpanelet ditt.

En trenger absolutt ikke Hotell Cæsar for drama og underholdning, det er bare å klikke seg inn på KG forum. :popcorn:

Lord!!!

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tyder det på at mennesket har et syndrom i hvertfall.. Trisomi betyr at man har et ekstra kromosom, om det ekstra kromosomet sitter på kromosom 21, så har man trisomi 21, dvs downs syndrom. Med 26 par så tyder det på at man er temmelig uheldig :sad:

Selv har jeg 23 par :icon_lol:

Mente selvfølgelig 23!! (46:2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke urinerer, sprekker blæra da?

Du later vannet enten du vil eller ikke. Litt som å prøve å dø av oksygenmangel om du med vilje holder pusten. Til slutt tar kroppen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke urinerer, sprekker blæra da?

Den kan gjøre det ja. Først utvider den seg og i verste tilfelle sprekker den. Det kan skje i tilfeller der urinveiene er blokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi likevel driver og roter nedi underbuksene:

Siden tidenes morgen har mennesket praktisert driting, og stanken kan til tider bli rent umenneskelig. Hvorfor er det ikke mulig å få laget noe som kamuflerer drittlukta totalt, istedenfor å bare parfymere den slik at det lukter drit med sitronsmak, eller drittparfyme etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så rart for dem som er bosatt på forumet, men når en tråd har ett innlegg som får merket populær post, hvor mange må da ha trykket på den grønne pilen da?

Ett eksempel er ; Gravid med opptatt mann, første svar der har fått en stjerne med populær...

Anonymous poster hash: d10f7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke så rart for dem som er bosatt på forumet, men når en tråd har ett innlegg som får merket populær post, hvor mange må da ha trykket på den grønne pilen da?

Ett eksempel er ; Gravid med opptatt mann, første svar der har fått en stjerne med populær...

Hvis ikke jeg tar helt feil så er det 50.

Anonymous poster hash: 542f1...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi likevel driver og roter nedi underbuksene:Siden tidenes morgen har mennesket praktisert driting, og stanken kan til tider bli rent umenneskelig. Hvorfor er det ikke mulig å få laget noe som kamuflerer drittlukta totalt, istedenfor å bare parfymere den slik at det lukter drit med sitronsmak, eller drittparfyme etc?

Det var noen som mente de hadde funnet opp noen underbenklær som skulle forhindre lukt, men de holdt ikke mål da FBI eller TV2hjelper deg sin test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen som mente de hadde funnet opp noen underbenklær som skulle forhindre lukt, men de holdt ikke mål da FBI eller TV2hjelper deg sin test.

Tar ikke svovel bort det meste av drittlukten?

Anonymous poster hash: 8c792...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...