Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor heter bladet PENTHOUSE, når det sjelden har ett eneste bilde av et pent hus?

Nå heter det ikke penthouse fordi de er pene hus heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg har forstått så dør vepsen etter den har stukket?

Hvorfor i alle dager stikker den da?

Ikke mye vits i selvforsvar hvis du dør av ågjennomføre selvforsvaret??!!

Som nevnt er det bier som dør av å stikke, men spørsmålet er fremdeles gyldig. Så vidt jeg har skjønt det fungerer bier, maur og andre dyr med "hivemind" annerledes enn skapninger som for eksempel pattedyr. Mange av instinktene våre går på å prøve å videreføre genene våre, men dette betyr ikke nødvendigvis våre personlige gener. Biene er så like på hverandre genetisk sett at det å ofre seg selv for å beskytte gruppen fremdeles er hensiktsmessig for at genene skal føres videre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos down syndrom-diskusjonen (som gjerne kan taes ett annet sted....?)!

Kan andre dyrearter få avkom med syndromer? Ikke downs, men andre syndromer. Eller kvitter naturen/moren seg med de avkommene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biene stikker for dronning og fedrebol, akkurat som politiet og forsvaret gjør. Soldater risikerer å bli drept mens de sysler med drepingen sin. Det gavner ikke soldaten, men de hjemme. I teorien...

Nå heter det ikke penthouse fordi de er pene hus heller.

Men det gjorde det før? :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor folk ikke vil ha barn med down syndrom, bare se på den herlige gjengen fra Tangerudbakken! Alle forskjellige og gode mennesker og veldig snille mot alle!

Fordi folk flest vet forskjell på tv og det virkelige liv. Det er bare en liten prosent av mennesker men hjerneskader og downs som er så "herlige" som Tangerudbakken-folka. Mange er slett ikke gode og snille mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk flest vet forskjell på tv og det virkelige liv. Det er bare en liten prosent av mennesker men hjerneskader og downs som er så "herlige" som Tangerudbakken-folka. Mange er slett ikke gode og snille mennesker.

Alle uten syndromet er snille mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan andre dyrearter få avkom med syndromer? Ikke downs, men andre syndromer. Eller kvitter naturen/moren seg med de avkommene?

Dyremødre merker at avkommet ikke er friskt og forlater det, nekter å gi det melk eller lignende. Så dør det til slutt.

Naturen er grusom sånn sett, men det er snakk om overlevelse. Hvis tigermamma får 3 unger og 1 av de er svak vet hun at det setter hele flokken i fare fordi det vil ta for lang tid å oppdra og oppfostre den svake. Derfor fryser hun ut den svake og tar seg av de friske.

I tillegg kan ikke tigermamma få flere unger før disse er blitt uavhengige, og det har hun ikke tid til. Hun skal ha så mange kull som mulig…

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ta Downs syndromdiskusjonen i en annen tråd?

Skal slutte å snakke om det, når folk er så motbydelige mot de. Jeg mente å snakke pent og folk prøver bare å være stygge som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dyr får selvfølgelig også avkom som ikke er friskt. De blir forlatt. Survival of the fittest. Det samme gjorde man med syke nyfødte barn i Norge for noen hundre år siden, de ble drept eller satt ut i skogen for å dø.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen har dårlig med helsevesen og NAV, derfor er det sjelden mutasjoner overlever. Om de overlever, er det ikke sikkert at de har det som skal til for å pare seg og videreføre mutasjonen. Samme gjelder for andre defekter.

Da virker det bortkastet for naturen å drive å mutere, men sant og si kan mutasjoner også være det som gjør at arten overlever. En mutasjon som bedre tåler varme, kan være det som gjør at arten overlever klimaforandring, eller kan migrere til en annen klimasone med uutnyttede matressurser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leste den øveste setningen som carachtoy skrev også? At mange er som du beskriver MEN mange er ikke det også.

Leste "- De vil aldri bli i stand til å ivareta eget liv 100%."

Og da svarte jeg at jo, enkelte klarer seg uten noen hjelp i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste "- De vil aldri bli i stand til å ivareta eget liv 100%."

Og da svarte jeg at jo, enkelte klarer seg uten noen hjelp i hverdagen.

Hverdagen er ikke 100% av livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverdagen er ikke 100% av livet :)

Klarer du deg helt uten hjelp fra noen selv? Det klarer ikke jeg, selvom jeg ikke behøver hjelp til dagligdagse ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor enkelte dytter tråder som bare er noen timer gamle, særlig når de er så populære at det skrives noe der daglig. Man kan dytte det som står på side 3-4 i Mine innlegg eller det ikke har vært skrevet noe i på et par dager (kortest) men ikke noe som er nesten på topp. Unntaket er når en trenger å få svar på noe fort, selvfølgelig, men selv der kan man vente noen timer/natten over (hvis man ikke kan vente så lenge, så googler man det eller ringer til lege/politi/brannvesen).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor enkelte dytter tråder som bare er noen timer gamle, særlig når de er så populære at det skrives noe der daglig. Man kan dytte det som står på side 3-4 i Mine innlegg eller det ikke har vært skrevet noe i på et par dager (kortest) men ikke noe som er nesten på topp. Unntaket er når en trenger å få svar på noe fort, selvfølgelig, men selv der kan man vente noen timer/natten over (hvis man ikke kan vente så lenge, så googler man det eller ringer til lege/politi/brannvesen).

Hehe, så det er greit med en bump på:

"hvordan bør jeg slukke brann på komfyren?"

30 min senere:

"*Bump*

Det har spredd seg til kjøkkenskapene - burde jeg ringe noen?"

Nei jeg tror det bare er fordi folk ikke helt ser hvordan ting henger sammen, hva funksjonen av en bump er. Samme med folk som tror at "Burde jeg...." (og ikke noe mer) er en god trådtittel.

Men her er man nesten over i en "Ting som irriterer deg"-tråd (som er en god trådtittel)

Endret av ekkoet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skrive "spørsmål:" foran et spørsmål? Det er vel derfor vi har spørsmålstegn, for å vise at en ytring er et spørsmål?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så det er greit med en bump på:

"hvordan bør jeg slukke brann på komfyren?"

30 min senere:

"*Bump*

Det har spredd seg til kjøkkenskapene - burde jeg ringe noen?"

Det er det jeg sier, de bør ringe brannvesenet før de i det hele tatt tenker på å skrive her :). Det har jo vært tilfeller der noen har skrevet "Det gjør så vondt *et eller annet sted*", og så får de 20 svar om at de skal ringe legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har penger i en bank eller bedrift som går konkurs så er jo gjerne de pengene tapt. Men hva skjer hvis man har lån i banken som går konkurs? Blir lånet "tapt" også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skylder penger til en bedrift som går konkurs vil boet kreve inn disse pengene, evt de som kjøper opp boet. Jeg ser for meg at det vil være det samme for en bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...