Gå til innhold

Drømmejobben - hvordan skal jeg få den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

For første gangen i mitt liv har jeg funnet ut hva jeg vil gjøre i livet og hvor jeg vil jobbe når jeg er ferdig med utdanningen. Jeg har helt klare mål, for aller første gang, jeg har aldri følt det så sterkt for en jobb som det jeg gjør nå.

Jeg har begynt på utdanningen min som er det som trengs for å få en jobb ved dette stedet. MEN problemet er at dette er et veldig attraktivt arbeidssted, og de har normalt flere hundre søkere.. Så hva skal jeg gjøre for at de velger akkurat meg?? Jeg har allerede vært i kontakt med sjefen der for å høre om det er noe jeg kan gjøre for å ha større sjanse for å få jobb der. Da fikk jeg til svar at det blir kalt inn til intervju ca 6 mnd før, og de som blir kalt inn til intervju er dem som skiller seg ut positivt. Men han sa ingenting om hva som gjør at man skiller seg ut på denne måten.

Jeg har så utrolig lyst på denne jobben (det er ikke snakk om før om et par år fra nå, når jeg er ferdig med utdanningen), og jeg tar denne utdanningen så og si BARE for å skulle ha en sjanse hos dem. Det er der jeg vil jobbe! Så hva kan jeg gjøre for å få en jobb der?

Hva kan jeg skrive i et søknadsbrev når den tid kommer? Kan jeg gjøre noe annet nå for å få dem til å forstå at det er jeg som er riktige personen for dem? Jeg har så lyst på den jobben at jeg er helt fra meg. Kommer til å søke på den hvert år (det er ikke kun én stilling, så de har normalt utlysninger hvert år) frem til de velger meg, men har jo ikke lyst å vente i flere år før de eventuelt velger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

I veldig mange yrker kan det hjelpe å ha en relevant jobb gjennom studietiden. Ta en deltidsstilling ved siden av studiene som er i samme bransje (de forventer selvsagt ikke at du skal ha en høy stilling uten utdanning :-) ). En annen ting du kan gjøre for å skille deg ut er jo å jobbe i eks en frivillig organisasjon som du brenner for?

Og gode karakterer ved siden av dette! Livet er hardt! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg, dvs jeg er ferdig med utdannelsen min og har hatt en annen jobb i mellomtiden. Men NÅ håper jeg å kapre drømmejobben som jeg tror jeg også vil beherske godt. Underveis i studiet hadde jeg relevant jobb i tillegg til at jeg fikk gode karakterer. Etter studiene tok jeg en annen relevant jobb som også vil kunne hjlepe meg å få drømmejobben.

Når det gjelder å skille seg ut i søknadsbunken er det vel nettopp kvalifikasjonene man bør skille seg ut med. Å lage en mest mulig kreativ cv vil ikke nødvendigvis slå ut positivt har jeg lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...