Gå til innhold

Arbeidstid og dekking av reiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overlykkelig over å slippe å ha deg som kollega. Du virker slett ikke osm en jeg ville delt hverdagen min med.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS, når man til stadighet føler at det er "alle andre" det er noe galt med, kan det være konstruktivt å rette fokuset mot seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber ikke der for det sosiale sin skyld! Og jeg skifter jobb så fort jeg får en mulighet - men tror du de er bra å ha som referanser...(det er jo de nye arbeidsgivere vil ha referanse fra!)

Det er svært vanlig at man ikke oppgir nåværende arbeidsgiver som referanse. Det er bare å oppgi andre referanser du måtte ha.

Skrevet

Det er svært vanlig at man ikke oppgir nåværende arbeidsgiver som referanse. Det er bare å oppgi andre referanser du måtte ha.

Men du skal ikke se bort fra at nåværende arbeidsgiver og kolleger vil snakke varmt om TS til en potensiell framtidig arbeidsgiver ;) Har selv vært med på ansettelser der det viste seg at referansene var kunstig positive fordi arbeidsgiver var overlykkelig over at vedkommende hadde søkt jobb et annet sted.

Skrevet

Men du skal ikke se bort fra at nåværende arbeidsgiver og kolleger vil snakke varmt om TS til en potensiell framtidig arbeidsgiver ;) Har selv vært med på ansettelser der det viste seg at referansene var kunstig positive fordi arbeidsgiver var overlykkelig over at vedkommende hadde søkt jobb et annet sted.

Ja, vi får håpe på det da. Her var det jo virkelig "hyggelige" tilbakemeldinger å få. Lurer på om de hadde likt å oppleve alt det jeg har opplevd. Men de innynder seg vel hos sjefene selv..og er late og udugelige, men om man bare smiler og nikker og løper inn til sjefen og klager sin nød over alle andre før de selv blir kritisert så er vel alt ok. Hauk over hauk er vel det som gjelder.

Som tillitsvalgt har jeg faktisk også ordnet opp i og hjulpet andre med både praktiske ting og annet. Så jeg har overhodet ikke dårlig samvitighet..eller føler meg så ille som dere skal ha det til. Men takk for "konstruktive tilbakemeldinger".

Skrevet

Som tillitsvalgt har jeg faktisk også ordnet opp i og hjulpet andre med både praktiske ting og annet. Så jeg har overhodet ikke dårlig samvitighet..eller føler meg så ille som dere skal ha det til. Men takk for "konstruktive tilbakemeldinger".

Gud så prektig du er.

Er det ikke greit når alt er alle andre sin feil?

• Liker 2
Skrevet

Gud så prektig du er.

Er det ikke greit når alt er alle andre sin feil?

Prektig?? Det er liksom takken for å stille på valg som tillitsvalgt og påta seg det som både er en drittjobb og en hyggelig jobb? Der får man virkelig oppleve hvor "populær" eller "upopulær" man er. Du kan tro det var hyggelig når et medlem liksom feilsendte en melding til hele avdelingen istedet valgkomiteen og skrev at hun ihvertfall ikke valgte meg! Jeg tror ikke jeg er særlig mye verdt og jeg tror ihvertfall ikke jeg er bedre enn andre! Men jeg har ihvertfall stilt opp for de som trengte meg...Men misunnelsen er jo stor. Spesielt når man kan reise på kurs rundt omkring i landet, få dekket mat og opphold...og hvem tror du la an på meg disse tillitsvalgt kursene - jo gifte tilltitsvalgt menn som aldri hadde sett en vakrere kvinne..Kan jo ikke engang gå i fred på tillitsvalgtskurs og uten sminke......HAHAHA

Jaja, jeg er sikkert både prektig og synes at alle andre har feil. So what??

Gjest Blondie65
Skrevet

Prektig?? Det er liksom takken for å stille på valg som tillitsvalgt og påta seg det som både er en drittjobb og en hyggelig jobb? Der får man virkelig oppleve hvor "populær" eller "upopulær" man er. Du kan tro det var hyggelig når et medlem liksom feilsendte en melding til hele avdelingen istedet valgkomiteen og skrev at hun ihvertfall ikke valgte meg! Jeg tror ikke jeg er særlig mye verdt og jeg tror ihvertfall ikke jeg er bedre enn andre! Men jeg har ihvertfall stilt opp for de som trengte meg...Men misunnelsen er jo stor. Spesielt når man kan reise på kurs rundt omkring i landet, få dekket mat og opphold...og hvem tror du la an på meg disse tillitsvalgt kursene - jo gifte tilltitsvalgt menn som aldri hadde sett en vakrere kvinne..Kan jo ikke engang gå i fred på tillitsvalgtskurs og uten sminke......HAHAHA

Jaja, jeg er sikkert både prektig og synes at alle andre har feil. So what??

Hjelpe meg.

Du har virkelig et liv du? Er det virkelig så lenge siden du har vært ute blant folk at du detter om av beundring av en hver form for oppmerksomhet? Er det en nyhet at kurs og konferanser blant tillitsvalgte eller for den slags skyld hos firmaet ofte er et arnested for tilnærmelser? Hvis du ikke visste dette og svever på de voldsomste skyer over å bli tilbudt et raskt "konferanse ONS" så er det jammen på tide at du sosialiserer deg litt mer med omverdenen og kommer deg litt mer ut.

Eventuelt kan du også slutte å trolle ...

Skrevet

Hjelpe meg.

Du har virkelig et liv du? Er det virkelig så lenge siden du har vært ute blant folk at du detter om av beundring av en hver form for oppmerksomhet? Er det en nyhet at kurs og konferanser blant tillitsvalgte eller for den slags skyld hos firmaet ofte er et arnested for tilnærmelser? Hvis du ikke visste dette og svever på de voldsomste skyer over å bli tilbudt et raskt "konferanse ONS" så er det jammen på tide at du sosialiserer deg litt mer med omverdenen og kommer deg litt mer ut.

Eventuelt kan du også slutte å trolle ...

Jeg er vant med oppmerksomhet og får ofte høre jeg er vakker. Men å få oppleve dette og utroskap på tillitsvalgskurs der jeg hverken hadde pyntet eller sminket meg var litt i overkant...HAHA. Men han var da kjekk, og sa han ville flytte deg jeg bodde og at jeg var den vakreste han noen gang hadde sett. Jeg ba han gå tilbake til sin kone da jeg fikk vite at han var gift. Men først koste vi oss hele natta...

Har truffet andre på disse kursene også, heldigvis ikke bare tillitsvalgte, men også kjekke menn fra store konsern etc.

Tenkte bare jeg skulle fortelle hva man kunne oppleve som tillitsvalgt og når man blir skikkelig uglesett på jobben..HAHAHA.

Gjest Blondie65
Skrevet

Tenkte bare jeg skulle fortelle hva man kunne oppleve som tillitsvalgt og når man blir skikkelig uglesett på jobben..HAHAHA.

:rolleyes:

Tenk hva du kunne oppnådd ved å være hyggelig og ikke ha deg med andres menn?

Ja ja sann ...

Skrevet

Tenk hva du kunne oppnådd ved å være hyggelig og ikke ha deg med andres menn?

Ja ja sann ...

Disse kursene ble overhodet ikke vektlagt da det var nytt valg på tillitsvalgte. Et valg som "plutselig" ble avholdt for å kvitte seg med meg! Men samma for meg; jeg har spist og drukket og hatt meg med både gifte og ugifte menn...uten at jeg har trengt å bry med å lære noe, for det var det ingen som etterspurte..HAHAHAHAHA

Gjest Blondie65
Skrevet

Disse kursene ble overhodet ikke vektlagt da det var nytt valg på tillitsvalgte. Et valg som "plutselig" ble avholdt for å kvitte seg med meg! Men samma for meg; jeg har spist og drukket og hatt meg med både gifte og ugifte menn...uten at jeg har trengt å bry med å lære noe, for det var det ingen som etterspurte..HAHAHAHAHA

Og så tror jeg kanskje du skal øke doseringen litt ...

Skrevet

Og så tror jeg kanskje du skal øke doseringen litt ...

Trenger ikke det jeg vettu...synes livet er kjempefestlig uansett jeg..og ler høyt og godt både på jobb og hjemme!

Skrevet

Har forvørig bestemt meg for å betale reisen selv, så slipper jeg mere kontakt enn absolutt nøvendig med mine kolleger.

Skrevet

Og til de som synes jeg er så "prektig" og at jeg bare ser feil hos andre. Det var ingen som gratulerte meg eller lagde i stand noe da jeg fyllte rundt år. Andre får både gratulasjoner og ved runde år får de stort selskap. Kom ikke her og si at ledelsen ikke visste dette...

Gjest Blondie65
Skrevet

Og til de som synes jeg er så "prektig" og at jeg bare ser feil hos andre. Det var ingen som gratulerte meg eller lagde i stand noe da jeg fyllte rundt år. Andre får både gratulasjoner og ved runde år får de stort selskap. Kom ikke her og si at ledelsen ikke visste dette...

I vår bedrift er det slik at man ikke får oppmerksomhet fra bedriften før man fyller 50. Så 20 års dagen må du nok stelle i stand selv.

Faktisk har det vært slik i samtlige bedrifter jeg har jobbet i at det er bursdagsbarnet som har med kake til dagen. Kanskje du skulle ta litt fri fra trolling og lage kake til 21 års dagen slik at du får oppmerksomhet?

Skrevet

I vår bedrift er det slik at man ikke får oppmerksomhet fra bedriften før man fyller 50. Så 20 års dagen må du nok stelle i stand selv.

Faktisk har det vært slik i samtlige bedrifter jeg har jobbet i at det er bursdagsbarnet som har med kake til dagen. Kanskje du skulle ta litt fri fra trolling og lage kake til 21 års dagen slik at du får oppmerksomhet?

I vår bedrift får da alle en oppmerksomhet...ihvertfall ved runde år.

Men, men så dårlig likt som jeg er så vet jeg ikke om jeg gidder uansett...Men jeg får da nok oppmerksomhet uansett, og blir alltid tatt for å være 21 år. Haha.

Skrevet

Tror kanskje dette er en trolltråd jeg... Kanskje trådstarter har hatt en kjempemorsom lørdagskveld og mens hun kjefter andre forumbrukere huden full, for morroskyld =)

Kan hende dette har vært et lite problem en liten stund, men så synes TS et er så morsomt å overdrive å kjefte at hun bare må fortsette.

Hadde ikke blitt overraska om ungen var 13 år heller (for så vidt jeg kan se har vi ikke fått noe svar på alderen).

(jeg vet ikke akkurat om det er lov å si dette altså, men ffordi jeg syntes ts virka en smule vrang, så gikk jeg å sjekka en annen tråd av henne.... og hu var ikke så fryktelig løningsorientert i den "lotterigevinst i nederlandtråden" heller.)

Jeg tror du er inne på noe vesentlig her ;)

Skrevet

Jeg får dekket reisen fra arbeidsgiver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...