AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Vi skal ut på en reise med jobben. Felles transport går kl 0745 fra jobben. Den som ikke kommer da må betale reisen selv. Dette er over kommunegrenser, så det blir litt dyrere enn vanlig månedskort. Jeg sa at jeg regnet med at vi som har barn å følge til skole/barnehage kunne ta vanlig transport dit, og få det dekket. Men neida, som sagt; dette må vi dekke selv! Synes jo det er ganske urettferdig, mange har da barn som skal på skole/ barnehage, og for min del innebærer dette at jeg da skulle ha reist kl. syv hjemmefra og overlatt ungen til seg selv til klokken 9. Ute i dette været! Og dette er også med overnatting, så skulle ungen overnattet hos andre så blir det to netter. Kan virkelig arbeidsgiver pålegge ansatte å være på jobben før kl.8? Og skal man da ikke få dekket reise? Dette er sikkert tatt opp på lokale MBA møter, men tipper de tillitsvalgte er nokså feige og bare jatter med.
Gjest Xelle Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Om du skulle få dekket reise som ikke er felles, bare fordi du har barn, blir urettferdig for de som ikke får dekket dette bare fordi de ikke har barn. De har satt opp felles transport som de betaler for, velger du å ikke bruke det tilbudet, så må du vel dekke selv.
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #3 Skrevet 20. november 2010 Om du skulle få dekket reise som ikke er felles, bare fordi du har barn, blir urettferdig for de som ikke får dekket dette bare fordi de ikke har barn. De har satt opp felles transport som de betaler for, velger du å ikke bruke det tilbudet, så må du vel dekke selv. Bare fordi jeg har barn? Et barn er ikke en hund!!! Men det tenker vel de lesbiske og de som ikke har familie og kun er opptatt av jobben,. Jeg sier da ikke at alle skal få det dekket, det det å ha barn burde faktisk være en MEGET god grunn til å få det dekket.(Og andre har kanskje andre gode grunner, så jeg skal ikke diskrimere de som ikke har barn)Og vi skal være på jobben FØR normal arbeidstid.
kontorstol Skrevet 20. november 2010 #4 Skrevet 20. november 2010 Du skriver at normal arbeidstid er kl 8, og at barnet må være alene til kl 9. Hvordan ordner du det den timen ellers?
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #5 Skrevet 20. november 2010 Du skriver at normal arbeidstid er kl 8, og at barnet må være alene til kl 9. Hvordan ordner du det den timen ellers? Vi har fleksitid til kl. 9 så jeg må være der før kl. 9. Dette er i staten. Vel, jeg har fått høre det før jeg; at jeg var den verste av samtlige ansatte...av samme sjef, som nå er kommet langt høyere i systemet. Og at jeg nå stiller spørsmål ved dette, vil de neppe ta pent opp. Det er bare å forberede seg på neste innkalling til øverste leder. Får sikkert sparken...
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #6 Skrevet 20. november 2010 Vi har fleksitid til kl. 9 så jeg må være der før kl. 9. Dette er i staten. Vel, jeg har fått høre det før jeg; at jeg var den verste av samtlige ansatte...av samme sjef, som nå er kommet langt høyere i systemet. Og at jeg nå stiller spørsmål ved dette, vil de neppe ta pent opp. Det er bare å forberede seg på neste innkalling til øverste leder. Får sikkert sparken... Det skulle heller ikke undre meg om at dersom en annen person hadde spurt så hadde det vært helt ok. Jeg føler meg skikkelig mislikt på jobben. Og jeg er på utkikk etter en annen jobb. Selv om jeg har god kompetanse og faktisk bidrar mye til å få arbeidsoppgavene unna. Men når de oppfører seg slik og er så barnefiendtlige så...Dessverre er de vel neppe de beste å bruke som referanser for meg.
Gjest Xelle Skrevet 20. november 2010 #7 Skrevet 20. november 2010 Bare fordi jeg har barn? Et barn er ikke en hund!!! Men det tenker vel de lesbiske og de som ikke har familie og kun er opptatt av jobben,. Jeg sier da ikke at alle skal få det dekket, det det å ha barn burde faktisk være en MEGET god grunn til å få det dekket.(Og andre har kanskje andre gode grunner, så jeg skal ikke diskrimere de som ikke har barn)Og vi skal være på jobben FØR normal arbeidstid. Ja, barn er 100% frivillig. Ingen tvinger deg til å ha barn. Da må du ta det ekstra som kommer med, det er ikke jobben din sitt ansvar. Akkurat som de med hund..
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #8 Skrevet 20. november 2010 Jeg skjønner heller ikke hvorfor de kunne sette opp en senere buss, eventuelt startet senere med kurset. Turen tar vel knapt en time. Det er da ikke så anstrengt program. Det virker nesten som de gjør det for å være mest mulig jævlige....mot barnefamiliene.
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #9 Skrevet 20. november 2010 Ja, barn er 100% frivillig. Ingen tvinger deg til å ha barn. Da må du ta det ekstra som kommer med, det er ikke jobben din sitt ansvar. Akkurat som de med hund.. Så du mener at de med barn ikke skal ha jobb da...eller at man burde forutsett at i 2010 så måtte jeg på jobb før normal arbeidstid og da burde jeg ha tatt abort. Skulle ikke forundre meg om du jobber der jeg jobber.....
Gjest Xelle Skrevet 20. november 2010 #10 Skrevet 20. november 2010 Nei, sier bare at du har barn, og alt kan ikke legges til rette for enhver barnefamilie. Noen ganger så kræsjer det med din timeplan, en annen gang kræsjer det for noen andre sin.
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #11 Skrevet 20. november 2010 Nei, sier bare at du har barn, og alt kan ikke legges til rette for enhver barnefamilie. Noen ganger så kræsjer det med din timeplan, en annen gang kræsjer det for noen andre sin. Krasjer med timeplanen? Som sagt; jeg kan IKKE se at de ikke reise senere. De sier jo at vi kan ta gåturer i området etter kurset...jeg ville heller foretrukket og reist senere istedet for å ta gåturer i området om ettermiddagen altså!! Kan ikke legges til rette for enver barnefamilie?? Jeg må si meg enig i at jeg synes det er merkelig når ansatte uten barn kommer på jobb kl. 9, men har man barn så må man faktisk ta visse hensyn - til barna!! Jeg er også alene om omsorgen. Nei, jeg synes det er helt horribelt en slik tankegang de viser.
PecanPie Skrevet 20. november 2010 #12 Skrevet 20. november 2010 (endret) Jeg tror dette er helt vanlig praksis. På min jobb (som også er en statlig bedrift) er det helt vanlig at man setter opp transport, og de som ikke ønsker å benytte seg av den (av alle mulige forskjellige årsaker) må dekke dette av egen lomme. Som regel må man også si fra om man ønsker å benytte transporten jobben tilbyr. Budsjettene er trange, og kan man spare inn en buss er det gull verdt. Når arbeidsplassen har kurset er ikke sikkert at de har bestemt selv. At ansatte uten barn kommer på jobb kl 9 er vel deres egen sak. De må uansett jobbe akkurat like lenge som deg (forutsetter her at du har 100 % stilling). Syns du det er like rart at ansatte med barn stiller på jobb kl 8, eller kanskje tidligere? Endret 20. november 2010 av PecanPie
Gjest Xelle Skrevet 20. november 2010 #13 Skrevet 20. november 2010 Krasjer med timeplanen? Som sagt; jeg kan IKKE se at de ikke reise senere. De sier jo at vi kan ta gåturer i området etter kurset...jeg ville heller foretrukket og reist senere istedet for å ta gåturer i området om ettermiddagen altså!! Kan ikke legges til rette for enver barnefamilie?? Jeg må si meg enig i at jeg synes det er merkelig når ansatte uten barn kommer på jobb kl. 9, men har man barn så må man faktisk ta visse hensyn - til barna!! Jeg er også alene om omsorgen. Nei, jeg synes det er helt horribelt en slik tankegang de viser. De har all rett som deg å komme kl 9. Hvorfor skal barnløse komme på jobb tidligere bare fordi de har valgt å ikke få barn? Jeg kan tenke meg du er en av de som mener barnløse skal jobbe overtid hver gang du ikke har mulighet pga barna dine. Ditt valg, deres valg.
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #14 Skrevet 20. november 2010 De har all rett som deg å komme kl 9. Hvorfor skal barnløse komme på jobb tidligere bare fordi de har valgt å ikke få barn? Jeg kan tenke meg du er en av de som mener barnløse skal jobbe overtid hver gang du ikke har mulighet pga barna dine. Ditt valg, deres valg. Jeg jobber faktisk mest overtid av alle på jobben!!! Men da kommer jeg hjem til mine barn om kvelden, men klart jeg har hatt dårlig samvittighet mang en gang.. Men hvem tror du kritiserer meg mest for å jobbe overtid; jo den eldre mannen uten familie og barn så vidt jeg vet. Jeg er så lei av å få kritikk for alt....Men jeg er som enslig mor faktisk nødt til å jobbe ekstra for å få det til å gå ihop!
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #16 Skrevet 20. november 2010 Jeg tror dette er helt vanlig praksis. På min jobb (som også er en statlig bedrift) er det helt vanlig at man setter opp transport, og de som ikke ønsker å benytte seg av den (av alle mulige forskjellige årsaker) må dekke dette av egen lomme. Som regel må man også si fra om man ønsker å benytte transporten jobben tilbyr. Budsjettene er trange, og kan man spare inn en buss er det gull verdt. Når arbeidsplassen har kurset er ikke sikkert at de har bestemt selv. At ansatte uten barn kommer på jobb kl 9 er vel deres egen sak. De må uansett jobbe akkurat like lenge som deg (forutsetter her at du har 100 % stilling). Syns du det er like rart at ansatte med barn stiller på jobb kl 8, eller kanskje tidligere? Om mitt barn begynner skole kl. 8 så er jeg selvsagt på jobben like etterpå! Jeg skjønner vel også at man bør benytte fellestransport, men her var det altså snakk om å møte opp, ikke på jobben engang, men på bussen kl. 0745. Her har de nok bestemt alt selv på kurset.
PecanPie Skrevet 20. november 2010 #17 Skrevet 20. november 2010 Jeg jobber faktisk mest overtid av alle på jobben!!! Men da kommer jeg hjem til mine barn om kvelden, men klart jeg har hatt dårlig samvittighet mang en gang.. Men hvem tror du kritiserer meg mest for å jobbe overtid; jo den eldre mannen uten familie og barn så vidt jeg vet. Jeg er så lei av å få kritikk for alt....Men jeg er som enslig mor faktisk nødt til å jobbe ekstra for å få det til å gå ihop! Hvem tar seg av barna på kvelden? Er det en mulig løsning at den samme personen kan ta barna akkurat den ene morgenen?
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #18 Skrevet 20. november 2010 Slik er livet. Det trenger faktisk ikke være slik. Jeg er ikke nødt til å jobbe der for resten av livet! Når de har det synet på sine ansatte så får de selv ta konsekvensene.
Lotta345 Skrevet 20. november 2010 #19 Skrevet 20. november 2010 Hvem tar seg av barna på kvelden? Er det en mulig løsning at den samme personen kan ta barna akkurat den ene morgenen? Men hvorfor i all verden skal denne personen måtte stille opp bare fordi de på jobben ikke tenker lenger enn sin egen nesetipp?? De fleste må vel på jobb om morgenen. Skal andre arbeidsplasser lide da? Det er da snakk om prinsipp. Hvordan jeg ellers ordner meg spiller vel ingen rolle. Jeg legger ikke opp livet mitt for å tilfredstille jobben i ett og alt. Som sagt; jeg har fått høre at jeg er den verste på jobben, jeg liker meg overhodet ikke der, får ingen anerkjennelse i det hele tatt, det er bare kjeft og kritikk å få hele tiden - så hvorfor skal jeg stille opp for de???
PecanPie Skrevet 20. november 2010 #20 Skrevet 20. november 2010 Jeg beklager for at jeg kom med et forslag på hvordan du kunne løse problemet om morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå