AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #21 Skrevet 20. november 2010 Åhh, i dag er jeg invitert på en fest jeg egentlig har veldig lyst til å gå på, men på grunn av kviseutbruddene jeg har hatt i det siste vurderer jeg å bare bli hjemme. Går ikke an å dekke det til helt med sminke, og jeg blir så sinnsykt bevisst på at huden min ser stygg ut. Har merker etter kviser på haka, og sikkert 6-7 stykker rundt om i ansiktet. De som er der er vant til å se meg med fin hud, og jeg føler at det er skikkelig flaut å skulle dukke opp med et tenåringsansikt! Håper litt at andre ikke skal tenke over det sånn som jeg gjør, men åhh... Hva tror dere? Skal jeg tørre å gå, eller velge den enkle løsningen -å bli hjemme? Hva hadde dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #22 Skrevet 20. november 2010 Åhh, i dag er jeg invitert på en fest jeg egentlig har veldig lyst til å gå på, men på grunn av kviseutbruddene jeg har hatt i det siste vurderer jeg å bare bli hjemme. Går ikke an å dekke det til helt med sminke, og jeg blir så sinnsykt bevisst på at huden min ser stygg ut. Har merker etter kviser på haka, og sikkert 6-7 stykker rundt om i ansiktet. De som er der er vant til å se meg med fin hud, og jeg føler at det er skikkelig flaut å skulle dukke opp med et tenåringsansikt! Håper litt at andre ikke skal tenke over det sånn som jeg gjør, men åhh... Hva tror dere? Skal jeg tørre å gå, eller velge den enkle løsningen -å bli hjemme? Hva hadde dere gjort? Noen?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #23 Skrevet 20. november 2010 Noen? Du er ikke alene! Dra på deg selvtillit hatten og ikke la noen klumper styre livet ditt
AnonymBruker Skrevet 21. november 2010 #24 Skrevet 21. november 2010 Åhh, i dag er jeg invitert på en fest jeg egentlig har veldig lyst til å gå på, men på grunn av kviseutbruddene jeg har hatt i det siste vurderer jeg å bare bli hjemme. Går ikke an å dekke det til helt med sminke, og jeg blir så sinnsykt bevisst på at huden min ser stygg ut. Har merker etter kviser på haka, og sikkert 6-7 stykker rundt om i ansiktet. De som er der er vant til å se meg med fin hud, og jeg føler at det er skikkelig flaut å skulle dukke opp med et tenåringsansikt! Håper litt at andre ikke skal tenke over det sånn som jeg gjør, men åhh... Hva tror dere? Skal jeg tørre å gå, eller velge den enkle løsningen -å bli hjemme? Hva hadde dere gjort? Uff jeg forstår deg så godt.Sikkert fordi jeg ahr slitt selv.Så en gang en jente stakkaren var fylt med kviser i hele ansiktet,selvom hun hadde sminke på så man jo det.Og hun satt i t banen så lei seg o gman kunne se hun ikke følte seg vel.Noen gutter hvisket seg i mellom og så på henne.Jeg fikk vondt inni meg.I går var jeg på butikken og hun jobber i den butikken.Huden hennes har blitt mye bedre og hun stråler nå.Veldig søt jente med fin hud.Så dessverre så har huden my eå si for hvordan man har det.
Lilandry Skrevet 3. desember 2010 #25 Skrevet 3. desember 2010 Denne tråden må ikke dø ut! Vi er mange som sliter og det å dele erfaringer synst jeg er en kjempe god idè! Min historie; Jeg er 23 år og har slitt med uren hud helt siden jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg har prøvd veldig mye, i en periode gikk jeg jevnlig til hudpleier og fikk syrepeelinger. Men til slutt måtte jeg bare si stopp, for dette ble veldig dyrt for å ikke gi noen resultater. Forsøkte med hjemmeprodukter som hudpleier anbefalte, byttet serie dersom det ikke virket etter en viss tid. Etterhvert forstod jeg at jeg har en svært vanskelig hud og begynte å lese mye på nettet, oppdaget netthandel og lommeboka kunne like meg litt bedre. Etter jeg reagerte kraftig på Dermalogica, gikk jeg til legen og fikk tetracykliner og aberela. Dette funket veldig bra, men kvisene kom med en gang jeg var ferdig. Så oppdaget jeg Jan Marini og leste mye om syrepeelinger, til hjemmebruk. Kjøpe full pakke fra Jan Marini, Bioglycolic og Benzoyl Peroxide. Etter hvert forandret huden min seg, gløden kom tilbake. Jeg tok også N- Lite laser en gang, med en etterfølgende "touch- up". Vet ikke om denne er med på å ha gjort huden min bra. Etterhvert kuttet jeg ned på Jan Marini produktene og brukte kun Bioglycolic rens, Bioclear krem. Så kjøpte jeg meg Salicylic Acid (syre med 20%). Syrepeelingen har jeg tatt i 3 omganger nå. Etter hver omgang (ca. 6 ganger) har jeg opphold på hvertfall en mnd.. For meg er dette det eneste som har fungert på både, kviser, buller, sorte prikker og "hvite" prikker. Etter jeg har lagt sterk syre, må jeg ha en krem uten syre, så da har jeg brukt Transformation Cream fra JM. Men jeg skal nå neste gang kjøpe meg Oenothera sin balanserende dagkrem til bruk ved syrebehandlingene. Jan Marini og salisyl syre er altså tingen for min hud!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #26 Skrevet 3. desember 2010 Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg er ikke et av de "verste" tilfellene, men kvisene er såpass synlige og plagsomme at jeg kvier meg noen ganger for å være sosial og vise meg ute. Det er jo veldig dumt at man skal la seg påvirke sånn "bare på grunn av noen kviser", men huden har tydeligvis mye å si for selvbilde og selvfølelse. Jeg begynte å få uren og fet hud i 18-års alderen men de verste kvisene kom da jeg var rundt 19. De var utrolig små kviser, men utrooolig vonde og alle etterlot seg arr/røde merker som varte lenge etter at selve kvisene forsvant. Rundt 20-års alderen så ga jeg opp med å prøve forskjellige "butikk"produkter for uren hud,som clearasil o.l, og fikk time hos hudlege. Der fikk jeg skrevet ut en kvisekrem, som jeg ikke husker hva het nå, men det som virkelig hjalp meg var at jeg fikk lysbehandlig i tillegg. Lysbehandlingen tok knekken på kviser som en krem hadde brukt flere uker på. Men, etter lysbehandlingen kom jo kvisene tilbake et halvt år etterpå igjen. Så fikk jeg time til ny hudlege og der fikk jeg skrevet ut kremer som faktisk hjalp; differin og finacea som skulle brukes med antibiotika (tetracyklin - eller hvordan det nå skrives igjen), siden kvisene mine var betente og antibiotikaen skulle dempe det. Etter det hadde jeg så godt som helt ren hud i over ett års tid. Men nå merker jeg at kvisene igjen kommer tilbake, jeg kan ha helt ren hud og likevel plutselig få et utbrudd som etterlater merker på huden som varer i veldig lang tid. Om jeg bare visste om det var noe spesielt jeg gjorde/spiste som var årsak til disse kviseutbruddene! Så med en gang jeg får utbrudd smører jeg på finacea og merker forbedring etter 2 ukers tid. Men å bli kvitt kvisene HELT once and for all og aldri få utbrudd igjen slik at jeg ser ut som et pizzatryne som jeg gjorde for 5 år siden, det tror jeg aldri kommer til å skje
MarieLe Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #27 Skrevet 4. desember 2010 Godt med flere bidragsytere her! Fint å få innblikk i hva som fungerer for andre Det er ikke noe gøy dette med kviser, og folk som ikke har slitt med det selv har en tendens til å bagatellisere problemet (ja, det er helt sikkert godt ment). Selv er jeg heller ikke et av de "verste" tilfellene, men dette utbruddet som plutselig kom ut av det blå tidligere i høst var et sjokk. Ja, faktisk. Fra å være blid og fornøyd med meg selv ble jeg innesluttet og forsøkte å gjemme meg, ikke se folk i øynene osv. Når jeg så meg i speilet klarte jeg ikke å se hele ansiktet mitt, bare kvisene. Heldigvis har jeg "skjerpet" meg nå, og mye av grunnen til det er at det hjalp meg veldig å gå til hudlege. Selv om kvisene ikke forsvinner på en dag, så er det noe med håpet og følelsen man får av å vite at man gjør noe for å få kvisene til å forsvinne. Sitter dessverre igjen med mange røde merker, noe som ikke er så fint, men det går jo å dekke over. Håper de forsvinner med tiden. I tillegg begynte jeg jo på Diane (som jeg fremdeles venter på at skal virke inn), og det er virkelig vanskelig. I den pillefrie uken døde alle aktive kviser ut, men tre dager inn i nytt brett kjenner jeg en vond jævel på haka. Leser jo overalt at dette er normalt, likevel har jeg bare lyst til å spole tiden fram til tre måneders merket. Og forresten, er det noen av dere som har blitt enda mer "kresne" på dette med fin hud etter å ha slitt med kviser? Før hadde jeg jo litt kviser i ny og ne, og det plaget meg forsåvidt, men tenkte jo at det ikke var så farlig. Noen hudormer her og der var heller ikke noe problem. Nå derimot, når jeg egentlig har et verre utgangspunkt, er jeg ikke fornøyd før jeg får helt fin hud. Veldig rart.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #28 Skrevet 4. desember 2010 Denne tråden må ikke dø ut! Vi er mange som sliter og det å dele erfaringer synst jeg er en kjempe god idè! Min historie; Jeg er 23 år og har slitt med uren hud helt siden jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg har prøvd veldig mye, i en periode gikk jeg jevnlig til hudpleier og fikk syrepeelinger. Men til slutt måtte jeg bare si stopp, for dette ble veldig dyrt for å ikke gi noen resultater. Forsøkte med hjemmeprodukter som hudpleier anbefalte, byttet serie dersom det ikke virket etter en viss tid. Etterhvert forstod jeg at jeg har en svært vanskelig hud og begynte å lese mye på nettet, oppdaget netthandel og lommeboka kunne like meg litt bedre. Etter jeg reagerte kraftig på Dermalogica, gikk jeg til legen og fikk tetracykliner og aberela. Dette funket veldig bra, men kvisene kom med en gang jeg var ferdig. Så oppdaget jeg Jan Marini og leste mye om syrepeelinger, til hjemmebruk. Hei! Dette høres litt ut som min hud, men jeg har iike prøvd antibiotika. Men decleor har friket ut huden min, tror jeg også ikke har tålt mineralsminken jane iredale (inneholder alga ekstract som er poretettende og irriterende - fant det ut på :how to become an acne detective.com eller noe i den dur)Og brukte en krem fra dermalogica en stund- vonde kviser, begynte med jan marini rens, huden bedret seg litt gradvis, begynte litt med jan marini bioglycolig lotion, hjelper litt det også så langt, tror huden min er på rett vei, byllene er borte men har mange arr nå bruker jeg dag og nattkrem fra green people, huden min har bedret seg mye. Har også prøvd laserbehandling i den perioden jeg brukte dermalogica, men hjalp lite! Kjøpe full pakke fra Jan Marini, Bioglycolic og Benzoyl Peroxide. Etter hvert forandret huden min seg, gløden kom tilbake. Jeg tok også N- Lite laser en gang, med en etterfølgende "touch- up". Vet ikke om denne er med på å ha gjort huden min bra. Etterhvert kuttet jeg ned på Jan Marini produktene og brukte kun Bioglycolic rens, Bioclear krem. Så kjøpte jeg meg Salicylic Acid (syre med 20%). Syrepeelingen har jeg tatt i 3 omganger nå. Etter hver omgang (ca. 6 ganger) har jeg opphold på hvertfall en mnd.. For meg er dette det eneste som har fungert på både, kviser, buller, sorte prikker og "hvite" prikker. Etter jeg har lagt sterk syre, må jeg ha en krem uten syre, så da har jeg brukt Transformation Cream fra JM. Men jeg skal nå neste gang kjøpe meg Oenothera sin balanserende dagkrem til bruk ved syrebehandlingene. Jan Marini og salisyl syre er altså tingen for min hud!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #29 Skrevet 4. desember 2010 uups, her skjedde det en katastofe, det jeg svarte på kom innimellom innlegget til Lilandry, beklager dette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå