Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. november 2010 #101 Del Skrevet 23. november 2010 kom på et forferdelig uttrykk fra donald morgenstund har gull i munn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. november 2010 #102 Del Skrevet 23. november 2010 kom på et forferdelig uttrykk fra donald morgenstund har gull i munn Dette ordtaket har en helt annen opprinnelse, og har ingenting med Donald duck å bestille, hvis det var den figuren du mente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. november 2010 #103 Del Skrevet 24. november 2010 Dette ordtaket har en helt annen opprinnelse, og har ingenting med Donald duck å bestille, hvis det var den figuren du mente. jeg vet det, men det er der jeg har lest det. samma hvor det kommer fra vel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 24. november 2010 #104 Del Skrevet 24. november 2010 Dette ordtaket har en helt annen opprinnelse, og har ingenting med Donald duck å bestille, hvis det var den figuren du mente. Der var det et annet uttrykk jeg ikke liker! Jeg trodde forresten at Donald pleide å si "Morgenstund er tull, i grunn". Den varianten liker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 24. november 2010 #105 Del Skrevet 24. november 2010 Når noen uttrykker seg eller sier mye: øøøøøh, ææææsj osv. Høres veldig pubertalt og useriøst ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. november 2010 #106 Del Skrevet 24. november 2010 Der var det et annet uttrykk jeg ikke liker! Jeg trodde forresten at Donald pleide å si "Morgenstund er tull, i grunn". Den varianten liker jeg... Hvis jeg sier "Har ingenting med Donald å gjøre...", låter det bedre da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. november 2010 #107 Del Skrevet 24. november 2010 Det fins ikke dårlig vær, bare dårlige klær irriterer meg. JOO det finnes dårlig vær!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 24. november 2010 #108 Del Skrevet 24. november 2010 "Det toget har gått" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 24. november 2010 #109 Del Skrevet 24. november 2010 Hvis jeg sier "Har ingenting med Donald å gjøre...", låter det bedre da? Bedre og bedre, fru Blom... :gjeiper: <--- irriterende uttrykk Joda, absolutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 24. november 2010 #110 Del Skrevet 24. november 2010 pø om pø hva pokker betyr det liksom? "peut en peut" er fransk og betyr litt og litt/sakte men sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. november 2010 #111 Del Skrevet 25. november 2010 Å kalle ungane sine prinsen, prinsessa, snuppa, osv. Å kalle kjæresten (eller enno verre, ektemannen) for "typen" - det er verkeleg det verste eg høyrer. Det kvinnelege "dama" er ein god nummer to. Grøss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. november 2010 #112 Del Skrevet 25. november 2010 "peut en peut" er fransk og betyr litt og litt/sakte men sikkert. Hm åja det visste jeg ikke. Irriterende uttrykk likevel. Spesielt siden det ikke er norsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2010 #113 Del Skrevet 25. november 2010 Hm åja det visste jeg ikke. Irriterende uttrykk likevel. Spesielt siden det ikke er norsk Nå er jo fryktelig mange ord opprinnelig ikke norske, da. For eksempel irriterende og spesielt i det du nettopp skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. november 2010 #114 Del Skrevet 25. november 2010 Nå er jo fryktelig mange ord opprinnelig ikke norske, da. For eksempel irriterende og spesielt i det du nettopp skrev. men uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idamarte Skrevet 26. november 2010 #115 Del Skrevet 26. november 2010 "Skjerp deg!" - ungdomsskolesjargong som ikke bør brukes i seriøse diskusjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #116 Del Skrevet 26. november 2010 - Skjerp deg! - Vitterlig - Mine skattepenger Det jeg kom på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. november 2010 #117 Del Skrevet 26. november 2010 Gresset er grønnere på andre siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. november 2010 #118 Del Skrevet 26. november 2010 "Skjerp deg!" - ungdomsskolesjargong som ikke bør brukes i seriøse diskusjoner. Enig i dette. Et annet uttrykk som jeg synes høres lite voksent ut, er "få ut finger'n". Hvor er forresten finger'n plassert da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. november 2010 #119 Del Skrevet 26. november 2010 Enig i dette. Et annet uttrykk som jeg synes høres lite voksent ut, er "få ut finger'n". Hvor er forresten finger'n plassert da? Lite voksent syns jeg ikke det høres ut. Kan være fordi jeg hørte mange lærere bruke nettopp det uttrykket da jeg gikk på barneskolen, så det var bare voksne som sa det. Men teit uttrykk da. Et som høres mindre voksent ut er: Få rævva i gir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 26. november 2010 #120 Del Skrevet 26. november 2010 "X [far til ungene det er snakk om] skal passe barna i dag"/ "Jeg [far til ungene det er snakk om ] skal passe barna i dag" Man passer ikke sine egne unger. I så fall passer moren dem også, når hun er sammen med dem. Grrrr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå