Gå til innhold

Rar/mistenkelig epost ang. kjøp av bilen vår


Apple-

Anbefalte innlegg

Vi har en bil som ligger ute til salgs på finn.no. I går fikk jeg først en sms fra en som ba om mer informasjon (på engelsk) til en epostadresse. Jeg sendte ham en epost, og i dag har jeg fått svar.

Han sier han vil kjøpe bilen til oppgitt pris minus omreg.avgift. Han sier han bor i England, men er sjømann og kan bare betale på PayPal. Når pengene er oss i hende, vil han få et kurerselskap til å komme og hente bilen på vår adresse.

Jeg får en litt merkelig magefølelse av denne eposten. Den er litt...glatt...om jeg kan si det på den måten, og bilen er av en type det går 13 av på dusinet og som man får kjøpt mye billigere i England - i det hele tatt får jeg en rar og mistenksom følelse av det hele.

Jeg har sendt en epost tilbake der jeg spør ham hvorfor han egentlig vil kjøpe en bil i Norge når man får samme typen i England osv., så får vi se hva han svarer.

Er det noen som har hørt om noe lignende før? Vi vil gjerne "bli kvitt" bilen (vi har allerede kjøpt oss ny), men ikke for enhver pris, og her føles det som om et eller annet ikke stemmer. PayPal skal jo være trygt, kan han lure oss på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er bløff. Han betaler, og da for mye, du får penger inn på konto, og overfører tilbake beløpet til han som er for mye, og så får du trekt hele kjøpesummen + overskuddet fra kontoen din, fordi hans beløp som er betalt inn (tidligere betalte de med sjekekr) bare er bløff. Da mister du pengene du tilbakefører + at mange har fått kurstapet trukket fra sin konto.

Ikke svar, og ikke gi ut kontonr. ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg var redd for - tusen takk, Titti! :smilyblomst: Det føltes som noe lureri, men jeg klarte ikke å sette fingeren på det fordi jeg ikke visste at man kunne gjøre det sånn.

Jeg har forøvrig allerede fått svar fra "kjøperen", kommer ikke til å svare ham.

Hva skulle man gjort uten KG? *takknemlig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...