Amarone Skrevet 13. oktober 2003 #1 Del Skrevet 13. oktober 2003 Er det noen som vet hvordan man lager en surdeig fra begynnelsen av? Jeg har en oppskrift på en veldig god surdeigskake, men den forutsetter at man får en bit med surdeig av noen... Hjelp mottas med stor takk ( og etterhvert takknemlig kakemomsing)! Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 13. oktober 2003 #2 Del Skrevet 13. oktober 2003 Dette skulle jeg har spurt om selv. Venter på svar sammen med deg :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlaBla Skrevet 13. oktober 2003 #3 Del Skrevet 13. oktober 2003 Er det noen som vet hvordan man lager en surdeig fra begynnelsen av? Jeg har en oppskrift på en veldig god surdeigskake, men den forutsetter at man får en bit med surdeig av noen... Hjelp mottas med stor takk ( og etterhvert takknemlig kakemomsing)! Amarone Kanskje litt dumt spørsmål, men hva er en surdeig. Hva smaker den som og hva brukes den til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2003 #4 Del Skrevet 13. oktober 2003 Her, her og Her står det litt om surdeig. Lett surdeig: Bland: 6 dl sammalt rug, grov 1 ts salt 25 g (halv pose) tørrgjær 3 dl lunkent vann Ha blandingen i en skål eller en vidhalset flaske som dekkes til så ikke innholdet fordamper. La den stå varmt, 25 – 30 grader, i 2 døgn, inntil du kjenner en syrlig lukt av blandingen. Hvis du ikke skal bruke surdeigen med en gang, tåler den godt å stå i tildekket i kjøleskap. Ta den fram i romtemperatur noen timer før den skal brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 14. oktober 2003 Tusen takk, Merete! Nå blir det surdeigskake. :D Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå