Gå til innhold

Går det ikke an å vite at barna ikke gjør eller gjør ting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man forteller på kg at man har en 16-åring som ikke drikker så blir man møtt med svar som "det kan du ikke vite", "h*n drikker nok bak din rygg" og diverse ting.

Nå er kun drikkinga et eksempel, jeg ønsker ikke å fokusere kun på det, dette gjelder jo alt egentlig.

Men hvorfor er det slikt? Er det ikke visse ting foreldrene kan vite om barna? Ser det samme skjer når barna forteller ting, da får man ofte svar som "de lyver nok" "det er nok mer bak", og dette skjer like gjerne når det er store barn, 12-18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såfremt du ikke låser barna inne i ett klesskap og har hjemmeundervisning så kan du ikke til enhver tid vite hva de holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å vite hva ungene gjør.

Jeg var den eneste i venneflokken min som ung som aldri snek meg ut eller drakk.

Men,så hadde jeg utrulig liberale foreldre også, så følte vel aldri noe trang til å gå bak ryggen deres.

Husker hvor sjokkerte foreldrene mine ble når jeg ble 18 og jeg ikke sprang ut for å handle på polet. En litt "Jøss, hun snakket sant" opplevelse.

Men nei, man kan rett og slett ikke vite, man må bare stole på at de klarer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...