Gå til innhold

Julebord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert til julebord på jobben, det er slik at vi kan skrive oss opp på en lapp om vi blir med. MEN, julebordet starter før jobben min stenger. Jeg jobber ikke den dagen, men jeg er ikke fast annsatt, det jeg lurer på er om noen vet om det er vanelig at alle får vært med på et julebord? Siden jeg ikke er fast ansatt, kan jeg da få beskjed om at jeg må jobbe ?

Noen med erfaringer fra dette ? Forigje julebordet jeg var på var det slik at alle deltok og jobben min stengte heller tidligere den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er invitert til julebord på jobben, det er slik at vi kan skrive oss opp på en lapp om vi blir med. MEN, julebordet starter før jobben min stenger. Jeg jobber ikke den dagen, men jeg er ikke fast annsatt, det jeg lurer på er om noen vet om det er vanelig at alle får vært med på et julebord? Siden jeg ikke er fast ansatt, kan jeg da få beskjed om at jeg må jobbe ?

Noen med erfaringer fra dette ? Forigje julebordet jeg var på var det slik at alle deltok og jobben min stengte heller tidligere den dagen.

Ikke så lett å svare utifra det du skriver...

Du er ikke fast ansatt? Er du vikar da? Er du personlig invitert eller er det bare denne lappen som er hengt opp?

Syns det var rart at julebordet begynner før jobben stenger? Hva slags jobb er dette?

Betaler jobben for alt?

Endret av mp84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du rett og slett spørre om på jobben, og ikke på KG. Det er ingen her inne som kan ha noe peiling på hva slags rutiner dere har på jobben når det gjelder jobbing og julebord. Du sier jo ikke engang noe om hva slags jobb det er eller hva slags bransje.

Jeg har hatt jobber der gamle ekstrahjelper har kommet inn og jobbet et par timer på kvelden mellom festens begynnelse og stengetid, andre steder kommer de som har seinvakt på festen så fort de har stengt. Jeg vet også om jobber der noen MÅ være på jobb hele døgnet og de som dessverre må jobbe får tilsendt god mat på jobb selv om de ikke får være med.

Og om du må jobbe kommer jo helt an på hva slags vaktlistesystem dere har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hvor jeg har jobba har det vært slik at ikke alle får bli med. Da har jeg jobba i en bolig hvor en eller annen MÅ være på jobb, også på natta. De kan ikke tvinge deg til å jobbe den dagen uansett om du skriver deg opp på julebordet eller ei, med mindre du har skrevet deg opp at du kan jobbe? Vi har det slik at når vi har sagt at vi kan jobbe så må vi jobbe hvis vi får vakta tildelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

I min jobb er det vanlig at de som jobber på kvelden julebordet er får tilbud om de vil jobbe skiftet og komme senere, eller om de vil ha fri hele eller deler av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige der jeg har jobbet har vært at alle har fått være med, uavhengig av ansettelsesforhold og stillingsprosent. Synes det bør være en selvfølge såfremt det er mulig (at noen alltid må være på jobb el.l.) Så om du har lyst til å være med er det vel bare å skrive seg opp, så får de si ifra dersom du av en eller annen merkelig grunn skulle være uønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...