QueenPenelope Skrevet 14. november 2010 #121 Skrevet 14. november 2010 Men er det ikke da snakk om så små korreksjoner at vinninga går opp i spinninga ? Litt...flisespikkeri, om du skjønner ? Hehe, skjønner hva du mener. Men det må jo være den enkelte som vurderer det, ikke sant? Jeg mener jo at de som virkelig har tunge, negative tanker om seg selv, ikke bør ta silikon. De bør heller jobbe med seg selv og tankene sine (evt. med hjelp utenfra). For selvtillit og selvfølelse sitter i hodet, ikke i puppene. Og å tro at en operasjon kan fikse alt mulig, er å overvurdere. Det er kanskje disse som er mest troende til å velge noe som gir en radikal endring også (jo større forskjell, jo mer må jeg jo endre tankene mine om meg selv, på en måte). Så for de som har en realistisk tankegang rundt dette, er det som oftest de små justeringene som skal til. Og at andre da ikke skjønner poenget, spiller egentlig ingen rolle. Jeg har en venninne som hadde litt dobbelthake. Plutselig fikk hun det for seg å fettsuge denne. Dro avgårde og betalte noen tusenlapper for dette. Helt seriøst, jeg klarte ikke å se forskjell på før og etter. Uansett hvor mye jeg studerte. Men hun pekte og forklarte, og for henne var det tydeligvis en hel verdensdel med forskjell. Og hun ble SÅ fornøyd med både seg selv og resultatet. Javel, jeg så ikke endringen, eller poenget. Men hun følte seg flere hakk bedre enn før, og da blir jeg da bare glad på hennes vegne Whatever floats your boat, liksom. Det var da hennes kropp, ikke min.
Sequax Skrevet 14. november 2010 #122 Skrevet 14. november 2010 Hehe, skjønner hva du mener. Men det må jo være den enkelte som vurderer det, ikke sant? Jeg mener jo at de som virkelig har tunge, negative tanker om seg selv, ikke bør ta silikon. De bør heller jobbe med seg selv og tankene sine (evt. med hjelp utenfra). For selvtillit og selvfølelse sitter i hodet, ikke i puppene. Og å tro at en operasjon kan fikse alt mulig, er å overvurdere. Det er kanskje disse som er mest troende til å velge noe som gir en radikal endring også (jo større forskjell, jo mer må jeg jo endre tankene mine om meg selv, på en måte). Så for de som har en realistisk tankegang rundt dette, er det som oftest de små justeringene som skal til. Og at andre da ikke skjønner poenget, spiller egentlig ingen rolle. Jeg har en venninne som hadde litt dobbelthake. Plutselig fikk hun det for seg å fettsuge denne. Dro avgårde og betalte noen tusenlapper for dette. Helt seriøst, jeg klarte ikke å se forskjell på før og etter. Uansett hvor mye jeg studerte. Men hun pekte og forklarte, og for henne var det tydeligvis en hel verdensdel med forskjell. Og hun ble SÅ fornøyd med både seg selv og resultatet. Javel, jeg så ikke endringen, eller poenget. Men hun følte seg flere hakk bedre enn før, og da blir jeg da bare glad på hennes vegne Whatever floats your boat, liksom. Det var da hennes kropp, ikke min. Ja...hver er sin egen lykkes smed
Yme Skrevet 14. november 2010 #123 Skrevet 14. november 2010 jeg skal ikke, og vil ikke, legge ut livshistorien min her. Har ingen ønsker om å bli gjenkjent. Men av de få som kjenner den, ville ingen ha sagt at jeg har svak psyke, eller mangler evne til selvutvikling. Så langt derifra. Det er derfor jeg sier at om jeg hadde møtt en kul jente, så hadde jeg ikke pælma hu fordi hu hadde silikon. Hu er jo fortsatt en kul person, og silikonpuppene ødeleger jo ikk det. Jeg har heller ikke lagt ut den hele og fulle historien rundt hvorfor jeg har valgt operasjon, fordi det er noe jeg ikke ønsker å dele med alle. Men for å si det slik: om problemet kun var små pupper, tror jeg ikke at jeg hadde valgt operasjon. Jeg synes små pupper er pent Men, så er det forskjell på små og fraværende også, samt at jeg hadde en annen ting som var med å dytte meg i retning operasjon. Men jeg respekterer de som velger operasjon kun pga. små bryster, uten noen andre deformasjoner i tillegg. Jeg forstår at man vil ha silikon om man har vanskapte pupper, men ikke pga størrelsen. Alle pupper smaker det samme, uansett størrelse Grunnene du har for å ha silikon er dine egne, å jeg er helt sikker på at du er en kjempe hyggelig og kul jente selvom puppene dine kommer fra samme fabrikk som tyggis. Folk som har opplevd mye blir enten helt skada og vansklige, eller så blir de veldig reflekterte og ålreite mennesker. Jeg syns du er flink til å argumentere for deg, så jeg tror du har et bra hode. De jeg ikke forstår, er de som gjør det på grunn av andre, enten det er menn generelt, eller fordi kjæresten er idiot nok til å klage. Jeg mener helt og fullt at en slik operasjon innebærer såpass med risiko at det må være kvinnens hele og fulle valg, uten påvirkning utenfra. Men når folk sier "jeg føler meg ikke feminin med flate pupper" så er jo det fordi andre mennesker har satt en norm om at jenter MÅ ha pupper, så da gjør de det jo faktisk ikke bare for sin egen del... De gjør fordi andre har lagd en regel, som de da har fått innprinta i hodet sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #124 Skrevet 14. november 2010 Jeg har ikke noe problem med de som vil ha større pupper så lenge det ser litt naturlig ut og ikke er alt for overdrevent. Vet om flere som har lagt inn silikon mer enn en gang for å si det sånn. Dama til en kompis av meg har operert seg hele 4 ganger! Ja 4 ganger og nå har hun 700g. Hun begynte med 260g så 400g (jeg synes hun skulle ha stoppet der.Da var puppene allerede ganske store) så 550g hvis jeg ikke husker feil også 700g. Jeg synes puppene er ALT or store. Ser så unaturlig ut. Hun har rett og slett blitt helt hekta og viderer å ha de enda større!
Gjest Sobril Skrevet 14. november 2010 #125 Skrevet 14. november 2010 Jeg har ikke noe problem med de som vil ha større pupper så lenge det ser litt naturlig ut og ikke er alt for overdrevent. Vet om flere som har lagt inn silikon mer enn en gang for å si det sånn. Dama til en kompis av meg har operert seg hele 4 ganger! Ja 4 ganger og nå har hun 700g. Hun begynte med 260g så 400g (jeg synes hun skulle ha stoppet der.Da var puppene allerede ganske store) så 550g hvis jeg ikke husker feil også 700g. Jeg synes puppene er ALT or store. Ser så unaturlig ut. Hun har rett og slett blitt helt hekta og viderer å ha de enda større! Er det ikke hun Tine fra paradise som har 600 (mener jeg å ha sett med fet skrift et sted)? Skikkelig lekkert. Selv har jeg 220 i hver, som er i underkant av hva de fleste legger inn.
QueenPenelope Skrevet 14. november 2010 #126 Skrevet 14. november 2010 Men når folk sier "jeg føler meg ikke feminin med flate pupper" så er jo det fordi andre mennesker har satt en norm om at jenter MÅ ha pupper, så da gjør de det jo faktisk ikke bare for sin egen del... De gjør fordi andre har lagd en regel, som de da har fått innprinta i hodet sitt. Kommenterer ikke det andre du har skrevet, fordi jeg selvfølgelig er heeeelt enig Jeg ser den, altså. Det er klart at det er vanskelig å være helt upåvirket av de trender og det glansbildet media gir. Og det er hvert fall vanskelig å trekke en grense mellom når du har kun dine egne argumenter for å gjøre et såpass stort inngrep, og når du er påvirket av media eller andre. Jeg vet ikke om det er riktig av meg å si at jeg følte meg mindre feminin, og at det var årsaken. Jeg har uansett alltid vært, og er fortsatt, langt mer stolt av rumpa mi enn puppene mine, og synes det er like mye kvinnelighet i en rumpe som i pupper Men jeg følte meg hvert fall ikke vel, eller komfortabel med hvordan jeg så ut. Det hemmet meg, og jeg visste utmerket godt at de ikke var pene, selv om jeg tok høyde for at ingen bryst er like. Og størrelsen var bare en del av det. Mulig det kan sies at jeg tok den lette veien ut, men jeg opplevde det ikke slik. Det føltes ikke som om jeg betalte meg ut av et mentalt problem. Det føltes mer som om jeg investerte i mitt eget velvære, fullt klar over risikoen. Jeg bor på bygda og er ei skikkelig bondejente. Her ute er det ikke akkurat noe miljø for å fikse på kroppen sin, og jeg kjente absolutt ingen som hadde gjort det. Som med alt annet er det vanskelig å sette seg inn i en annen persons tanker og valg Og jeg forventer ikke at alle skal forstå og si "klart dette var det eneste rette!". Faktisk synes jeg det er flott at folk fremhever det naturlige og mangfoldet, som en motvekt til et ensidig mediabilde. Men jeg vil likevel respekteres for valget mitt. I dag har jeg nok tenkt mer på at puppene mine ikke er naturlige, enn jeg har gjort tilsammen hittil. Det er liksom "en gang hvert skuddår" at jeg husker at de ikke er ekte. Til vanlig er de mine, og helt normale og vanlige. Men tråden er interessant, jeg har fått gjenopplevd mye av alt jeg tenkte på og vurderte i løpet av det året jeg brukte på å bestemme meg
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #127 Skrevet 14. november 2010 Er det ikke hun Tine fra paradise som har 600 (mener jeg å ha sett med fet skrift et sted)? Skikkelig lekkert. Selv har jeg 220 i hver, som er i underkant av hva de fleste legger inn. Jo hun har 600g og har operert seg 2 ganger. Hun ville jo ha de enda større før men har heldigvis endret mening!
Gjest Jente1990:) Skrevet 14. november 2010 #128 Skrevet 14. november 2010 Jeg har ikke noe problem med de som vil ha større pupper så lenge det ser litt naturlig ut og ikke er alt for overdrevent. Vet om flere som har lagt inn silikon mer enn en gang for å si det sånn. Dama til en kompis av meg har operert seg hele 4 ganger! Ja 4 ganger og nå har hun 700g. Hun begynte med 260g så 400g (jeg synes hun skulle ha stoppet der.Da var puppene allerede ganske store) så 550g hvis jeg ikke husker feil også 700g. Jeg synes puppene er ALT or store. Ser så unaturlig ut. Hun har rett og slett blitt helt hekta og viderer å ha de enda større! Lagt inn silikon 4 ganger?! Wow, just wow.
Gjest knott Skrevet 14. november 2010 #129 Skrevet 14. november 2010 Det er ikke egentlig fordi jeg ikke liker hvordan det ser ut... (jeg er mann) men fordi jeg vet at jenta har betalt masse penger for å endre på seg selv for å bli mer "godtatt", så ville jeg ikke klare respektere henne. En ting er å pynte seg å bry seg om hvordan en ser ut, men å ikke forstå at det er noe perverst med å skjære i kroppen sin for å tilfredstille et ideal som er skapt av noen andre som du nødvendigvis ikke har noe til overs for..jeg kan godt tenne på ei jente med store silikonbryst, og hatt et ONS med henne, men aldri noe mer..kanskje på samme måte som mange jenter ville knulla en kroppsbygger, men ikke tatt han med hjem til mor...og som regel er jenter med silikon og solariumsbrune kroppsbyggere med tilsvarende mindreverdighetskompleks den perfekte match. 1
Gjest HunterLady Skrevet 15. november 2010 #130 Skrevet 15. november 2010 Det er ikke egentlig fordi jeg ikke liker hvordan det ser ut... (jeg er mann) men fordi jeg vet at jenta har betalt masse penger for å endre på seg selv for å bli mer "godtatt", så ville jeg ikke klare respektere henne. En ting er å pynte seg å bry seg om hvordan en ser ut, men å ikke forstå at det er noe perverst med å skjære i kroppen sin for å tilfredstille et ideal som er skapt av noen andre som du nødvendigvis ikke har noe til overs for..jeg kan godt tenne på ei jente med store silikonbryst, og hatt et ONS med henne, men aldri noe mer..kanskje på samme måte som mange jenter ville knulla en kroppsbygger, men ikke tatt han med hjem til mor...og som regel er jenter med silikon og solariumsbrune kroppsbyggere med tilsvarende mindreverdighetskompleks den perfekte match. Du virker til å være langt ut på vidda... Så du mener at betaling av penger for å endre utseendet er perverst? Hva med hårfjerning? Mener du at kvinner med skjeggvekst skal gå med skjegg eller at de kanskje bør bruke penger på å fjerne det? Dette koster også masse penger, men vil ikke si at det er perverst å fjerne sjenerende hårvekst. Resten av innlegget ditt lyser fordomsfullt. Men det er vel bare til å innse at de fleste uvitende som deg forbinder silikon med solariumsbrune og blonde Linni Meister-berter.. Good luck, chuck. Du høres ut som en oppegående fyr!
Gjest knott Skrevet 15. november 2010 #131 Skrevet 15. november 2010 Du virker til å være langt ut på vidda... Så du mener at betaling av penger for å endre utseendet er perverst? Hva med hårfjerning? Mener du at kvinner med skjeggvekst skal gå med skjegg eller at de kanskje bør bruke penger på å fjerne det? Dette koster også masse penger, men vil ikke si at det er perverst å fjerne sjenerende hårvekst. Resten av innlegget ditt lyser fordomsfullt. Men det er vel bare til å innse at de fleste uvitende som deg forbinder silikon med solariumsbrune og blonde Linni Meister-berter.. Good luck, chuck. Du høres ut som en oppegående fyr! Ja jeg mener at kvinner bør ha mest mulig hår overalt og generelt stinke og se for jævlig ut..Så bra at du tok deg tid til å faktisk lese det jeg skrev. Uansett, hvis du vil ha poenget mitt inn med teskje: Jeg synes det er en ganske stor forskjell på å skjære i kroppen sin og putte inn fremmedlegmer enn å fjærne hår og annen normal forfengelighet. Og det at de faktisk også har en funksjon utover det rent sexuelle gjør at jeg synes det faktisk er noe -ja- perverst med slike inngrep. Og for meg sier det uansett noe om hvordan personen ellers ser verden og hvilke verdier denne personen har..så nei, ville ikke blitt ilag med en sånn jente. men det er nå bare min personlige preferanse da. 3
Gjest Idamarte Skrevet 15. november 2010 #132 Skrevet 15. november 2010 Måtte bare slenge meg inn i denne tråden. Forresten mye bra sagt allerede. Nei, jeg har IKKE fordommer mot jenter med silikon. Hver enkelt får ta sitt valg, og stå for det. Ikke noe jeg bryr meg med. Men jeg synes det er synd at en industri som lever av å fortelle oss at vi ikke er bra nok som vi er, er på fremmarsj. Og jeg synes det er synd at enkelte kvinner med silikon ser ut til å ha fordommer mot meg som har små pupper, men IKKE vil ha silikon. Jeg vil ha lov til å føle meg kvinnelig, selv om jeg har små pupper. Nei, jeg mangler ikke penger eller mot til å gjennomføre et inngrep. Jeg vil bare ikke! Og ingen må si at jeg ikke vet hvordan det er å ha komplekser for puppene. Jeg forstår fullt ut folks grunner til å ta silikon. Jeg har vært gjennom hele den greia der, men til slutt akseptert kroppen min som den er. Jeg er faktisk lykkelig med min lille a-cup! 2
Gjest Gorgonzola Skrevet 15. november 2010 #133 Skrevet 15. november 2010 (endret) Er det slik at jenter, fra naturens side, er utstyrt med et større "blir aldri fornøyd" - gen enn hva gutter er? Jeg har en sterk mistanke om det, eller mer presist - jeg er overbevist om det. Jeg mener - det går fint an å være mann i slutten av førtiåra, halvt skallet med solid ølvom, passe sjuskete i klærne men allikevel rusle gatelangs, proppfull av selvtillit og tro på at akkurat han faktisk er guds gave til kvinnen. En kvinne som stiller seg foran speilet etter dusjen/badet vil umiddelbart ikle seg "finn 15 feil-brillene" og foreta en kritisk studiereise på sit eget legeme i søken etter alt som ikke er som det burde være. Det er trist! Minst like trist er det sosiale presset og maset som kvinner utsettes for i mye større grad enn menn med tanke på utseende, trender, looks og alskens. Men skyld ikke på gutta! Klart vi presser på vi også men kvinner er mye verre her. Ta alt fra venninnegjengen til dameblader og nettsamfunn. Dere pushes jo fra alle kanter! Og ikke nok med det - presset er jo så inkonsekvent at bare kvinner kan absorbere og leve med det. På den ene side, som også var tema for denne tråden, fram med puppene. De skal være store og faste. Rollemodellene ( i den grad de fortjener en slik hedersbetegnelse) er ofte deltagere i realityserier eller kjendiser som deltar i (og forsøpler) helgeunderholdninga på TV. På den annen side er det kles- og moteikonene som er modeller for hvordan jenter bør/skal se ut og de har jo ofte hverken former eller pupper.......... Skulle jeg deltatt i noen form for solidarisk mobilisering i forhold til likeverd mellom kjønnene hadde jeg glatt stilt opp i en eller annen markering mot utseendehysteriet. Jeg tror mange menn hadde villet det framfor disse andre, for oss, kleine korstogene som gjemmer seg under likestillingsfanene. Problemet - tror jeg - er at kvinner desverre ikke innerst inne ønsker å få bukt med dette, dere er for glad i for mye av det og er villige til å betale eventuelle baksider ved det. Forstå det den som kan....... jeg er glad jeg er mann! Endret 15. november 2010 av Gorgonzola 2
Tabris Skrevet 15. november 2010 #134 Skrevet 15. november 2010 Problemet - tror jeg - er at kvinner desverre ikke innerst inne ønsker å få bukt med dette, dere er for glad i for mye av det og er villige til å betale eventuelle baksider ved det. Hvorfor sier du slikt som dette? Hva er det som gjør at du tror du kan uttale deg på vegne av halve jordens befolkning? Først skriver du et langt og bra innlegg med mange veldig gode poenger, også ødelegger du det hele med en fullstendig latterlig generalisering mot slutten. Jeg vil gjerne ha meg frabedt å bli fortalt av andre hva jeg tenker og mener bare fordi jeg er kvinne.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #135 Skrevet 15. november 2010 Det er ikke egentlig fordi jeg ikke liker hvordan det ser ut... (jeg er mann) men fordi jeg vet at jenta har betalt masse penger for å endre på seg selv for å bli mer "godtatt", så ville jeg ikke klare respektere henne. En ting er å pynte seg å bry seg om hvordan en ser ut, men å ikke forstå at det er noe perverst med å skjære i kroppen sin for å tilfredstille et ideal som er skapt av noen andre som du nødvendigvis ikke har noe til overs for..jeg kan godt tenne på ei jente med store silikonbryst, og hatt et ONS med henne, men aldri noe mer..kanskje på samme måte som mange jenter ville knulla en kroppsbygger, men ikke tatt han med hjem til mor...og som regel er jenter med silikon og solariumsbrune kroppsbyggere med tilsvarende mindreverdighetskompleks den perfekte match. Dette var harde ord. Så hvs du blir sammen med en kvinne så finner du senere at hun f.eks har operert nesen sin eller fettsugd magen, vil du da miste all respekt for henne og dumpe henne?
fink Skrevet 15. november 2010 #136 Skrevet 15. november 2010 Jeg synes det er sørgelig og urovekkende at plastisk kirurgi trivialiseres i den grad det gjør her, - Friske normale flotte mennesker som skjærer i kroppen sin. Det er selvsagt flott at dere er fornøyde, men jeg tenker også på generasjonene som kommer, som ikke bare er vitne til at et urealistisk kroppsideal underbygges, men som også får høre at plastisk kirurgi er en OK løsning hvis man er misfornøyd med noe på kroppen sin. Det blir for lettvint. 3
Gjest HunterLady Skrevet 15. november 2010 #137 Skrevet 15. november 2010 Jeg synes det er sørgelig og urovekkende at plastisk kirurgi trivialiseres i den grad det gjør her, - Friske normale flotte mennesker som skjærer i kroppen sin. Det er selvsagt flott at dere er fornøyde, men jeg tenker også på generasjonene som kommer, som ikke bare er vitne til at et urealistisk kroppsideal underbygges, men som også får høre at plastisk kirurgi er en OK løsning hvis man er misfornøyd med noe på kroppen sin. Det blir for lettvint. Nå er d snakk om pupper her, og de kan man faktisk ikke gjøre noe som helst med. Så og si alt annet kan trenes slik man vil ha det. Jeg trener 5 ganger i uka, og det er ikke noe som helst som er lettvint med det. Men akkurat puppene mine blir aldri større! Eneste måten jeg kunne få de større var ved å operere.. Og ja, jeg synes store pupper er fint. Kall meg gjerne overflatisk, men jeg synes ikke d var noe kult å være like flatbrysta som en mann.
fink Skrevet 15. november 2010 #138 Skrevet 15. november 2010 Nå er d snakk om pupper her, og de kan man faktisk ikke gjøre noe som helst med. Så og si alt annet kan trenes slik man vil ha det. Jeg trener 5 ganger i uka, og det er ikke noe som helst som er lettvint med det. Men akkurat puppene mine blir aldri større! Eneste måten jeg kunne få de større var ved å operere.. Og ja, jeg synes store pupper er fint. Kall meg gjerne overflatisk, men jeg synes ikke d var noe kult å være like flatbrysta som en mann. Hva i all verden snakker du om? Har du svart på riktig innlegg? Jeg har ikke nevnt trening med et ord.
Gjest HunterLady Skrevet 15. november 2010 #139 Skrevet 15. november 2010 Hva i all verden snakker du om? Har du svart på riktig innlegg? Jeg har ikke nevnt trening med et ord. Nei, men det virket som du pratet om plastisk kirurgi på generell basis, ikke bare puppejobber, og at det er en altfor lettvint løsning. Automatisk tenkte jeg da på fettsuging, gastric bypass osv.
Gjest KateW Skrevet 15. november 2010 #140 Skrevet 15. november 2010 Det som fascinerer meg er hvor opptatt kvinner er av pupper, og å forsvare puppene sine, og ikke minst å kommentere og rakke ned på puppene til andre kvinner. Jeg har gått ned Karl Johan, og fått dødsblikk, og kommenterer som: "FY FAEN, sjekk hu har silikon da, jeg blir kvalm ass!" Jeg har fått spørsmål om hvor jeg har kjøpt mine... Parallelt får man høre at menn EGENTLIG ikke liker store pupper (dette av andre kvinner selvsagt) og at C-cup er mer enn stort nok, og at Pamenla har en DD (ikke FAEN)... osv osv osv Personlig, og det mener jeg med hånden på hjertet at de fleste menn bryr seg om tilgang, mens de fleste kvinner er så usikre på seg selv og egen kropp at vi skulle vært skambanket hele gjengen!Ikke minst for alt vi klarer å lire av oss her på KG. Kommer man med en eneste kommentar som kan tolkes som om man er fornøyd med egen kropp, kommer det en eller annen anonym bruker og beskylder oss for å A) juge B) være innbilsk. Fornøydhet sitter i hodet. Jeg kan ikke gjøre noe med at jeg er høyden min, selv om jeg har hatt nok komplekser jeg må bli fornøyd med høyden min. Ferdig med det. 2
Fremhevede innlegg