Gjest brutal_mann Skrevet 14. november 2010 #81 Skrevet 14. november 2010 Det hjalp for meg, og ja usikkerheten og det ubekvemme slapp. Skal prøve å forklare Jeg måtte jo spare opp pengene, og brukte et år på å tenke, undersøke, lese og skaffe informasjon. Dette var på ingen måte noe impulsinnfall, det var nøye gjennomtenkt. Jeg hadde ingen urealistiske forventninger, og trodde aldri at en operasjon ville fikse alt. Samtidig hadde jeg ingen dyptgående selvtillitskrise heller, av typen en psykolog burde sjekke ut. Operasjonen hjalp meg med det jeg trodde og håpte den skulle. Altså at jeg bare ganske enkelt føler meg mer vel med klær på. Jeg har en bedre kroppsholdning (ryggen er rak nå, ikke lettere lutet), og føler meg mer vel med meg selv. Samtidig er jeg helt enig med deg, og er forsiktig med å anbefale en slik operasjon. Hvis folk ikke er realistiske i forhold til hva en slik operasjon kan gjøre, eller de har dype og negative tanker om seg selv og sin kropp, vil ikke en operasjon hjelpe så mye som de tror. Og da blir de skuffet over det, også kan det hele faktisk bare bli verre. De to tingene er lett å fikse uten å legge seg under kniven. 2
Gjest brutal_mann Skrevet 14. november 2010 #82 Skrevet 14. november 2010 Og som med alt annet er det ikke så svart/hvitt at man enten liker noe, eller ikke liker det. Jeg er fornøyd med mine bryster nå, men synes ikke alle bryster ser bra ut etter en brystforstørrelse. Og jeg må jo være ærlig å si at ikke alle naturlige bryter er like pene heller, og det er uavhengig av størrelse. Jeg er ikke så opptatt av at noen skal like dem eller ikke like dem. Akkurat som vi sier om alt annet som har med kroppen å gjøre: liker du dama, liker du puppene, eller underlivet som følger med. Og liker du mannen, liker du utstyret, uavhengig av størrelse og fasong. Jeg vil bare ikke bli dømt som en overfladisk "krig og fred og sånn" fordi jeg har silikoninnlegg. That's all. Og man kan gjerne forfekte at det naturlige er det beste, det tror jeg ingen er uenig i! Verden renner over av kvinner med fantastiske bryster som er totalt uenig i at naturlige bryster er best. Er det rart en som mann blir forbannet og fortvilet? 1
Gjest Gutt29 Skrevet 14. november 2010 #83 Skrevet 14. november 2010 Og som med alt annet er det ikke så svart/hvitt at man enten liker noe, eller ikke liker det. Jeg er fornøyd med mine bryster nå, men synes ikke alle bryster ser bra ut etter en brystforstørrelse. Og jeg må jo være ærlig å si at ikke alle naturlige bryter er like pene heller, og det er uavhengig av størrelse. Jeg er ikke så opptatt av at noen skal like dem eller ikke like dem. Akkurat som vi sier om alt annet som har med kroppen å gjøre: liker du dama, liker du puppene, eller underlivet som følger med. Og liker du mannen, liker du utstyret, uavhengig av størrelse og fasong. Jeg vil bare ikke bli dømt som en overfladisk "krig og fred og sånn" fordi jeg har silikoninnlegg. That's all. Og man kan gjerne forfekte at det naturlige er det beste, det tror jeg ingen er uenig i! Vel, hvis det er noen trøst baserer mine fordommer seg på selve puppene og ikke nødvendigvis på "hva slags mennesker som får lagt inn silikon". Jeg er ikke så opptatt av å dømme dem som gjør det (bl.a. fordi jeg har forståelse for at jenter kan ønske seg andre pupper enn dem de har), men mitt inntrykk er at det i de fleste tilfeller er greit å se de har blitt fikset på, og at denne look'en ikke er noe som tiltaler meg. Tanken på at de er fylt med noe kunstige greier er heller ikke tiltalende. Hvordan de faktisk kjennes ut aner jeg ikke. Nå skal det vel også sies at modeller som Aylar og Lene Alexandra ble store (no pun intended) med silikonpupper, så så lenge operasjonen ikke er "mislykket" (går utifra at resultatet blir best hvis man i utgangspunktet har litt pupper.. Desverre, får man kanskje si.), så funker det vel for mange. Når modeller stolt viser fram silikonballongene sine på forsiden av diverse blader av typen Maxim osv, er det selvfølgelig med på å "normalisere" det og påvirke jenter. 1
Sequax Skrevet 14. november 2010 #84 Skrevet 14. november 2010 Tja, veit ikke helt om jeg har fordommer..? Kanskje litt ? Ser jo for meg litt Barbie-aktige personer når jeg hører om silikonpupper, muligens... Folk må få gjøre som de vil: er man helt flatbrysta som kvinne kan jeg jo skjønne at det frister med implantater! Jeg, personlig, kunne aldri tenkt meg å forstørre brystene hverken med silikon eller andre materialer. Har en helt vanlig C-cup (når jeg ikke er gravid...) og er fornøyd med det.
QueenPenelope Skrevet 14. november 2010 #85 Skrevet 14. november 2010 (endret) Verden renner over av kvinner med fantastiske bryster som er totalt uenig i at naturlige bryster er best. Er det rart en som mann blir forbannet og fortvilet? Hvor er alle disse damene, BM? Jeg har ikke møtt noen. Og hvorfor blir du så forbannet og fortvilet? Det er jo greit at du ikke liker silikonbryst, og hvis du finner en dame som ikke har det, så spiller det vel ingen rolle hva noen andre har? Vel, hvis det er noen trøst baserer mine fordommer seg på selve puppene og ikke nødvendigvis på "hva slags mennesker som får lagt inn silikon". Jeg er ikke så opptatt av å dømme dem som gjør det (bl.a. fordi jeg har forståelse for at jenter kan ønske seg andre pupper enn dem de har), men mitt inntrykk er at det i de fleste tilfeller er greit å se de har blitt fikset på, og at denne look'en ikke er noe som tiltaler meg. Tanken på at de er fylt med noe kunstige greier er heller ikke tiltalende. Hvordan de faktisk kjennes ut aner jeg ikke. Nå skal det vel også sies at modeller som Aylar og Lene Alexandra ble store (no pun intended) med silikonpupper, så så lenge operasjonen ikke er "mislykket" (går utifra at resultatet blir best hvis man i utgangspunktet har litt pupper.. Desverre, får man kanskje si.), så funker det vel for mange. Når modeller stolt viser fram silikonballongene sine på forsiden av diverse blader av typen Maxim osv, er det selvfølgelig med på å "normalisere" det og påvirke jenter. Jeg skjønner godt at tanken på at de inneholder silikon ikke akkurat er opphissende Det er akkurat disse modellene, og puppene deres, som skaper et bilde av både hva slags mennesker som velger dette, hvorfor de velger det, og også hvordan resultatet blir. Ikke pent, vil jeg si. Alt for overdimensjonert, og ettersom det er sprengt ut med silikon ser du det også på milelang vei. Du får jo også en unaturlig overgang mellom brystkassen og selve brystet, som jeg ikke synes er så pent. Nå nevnte du noe som jeg må kommentere. Jeg har gjort meg opp en mening om hvorfor min operasjon ble så vellykket, og hvorfor det er vanskelig å se at mine er fikset på. Om det er helt riktig, og stemmer for alle skal jeg ikke påstå, men det stemmer for meg Jeg hadde født barn og ammet når jeg opererte meg. Brystene mine ble større når jeg ammet, og når jeg var ferdig, gikk luften ut av dem. Det ble jo ikke akkurat hengepupper, for jeg hadde jo ikke pupper etterpå. Men huden hadde allerede blitt strukket, og trakk seg ikke helt sammen. Jeg ba om å få bryster som passet kroppen min, og ga et naturlig resultat. Han la inn akkurat så mye at det fylte ut den løse huden som ble etter amming. Men heller ikke mer. Dermed ble ikke puppene mine "stappet" med silikon, og etter at hevelsen hadde gått ned og puppene "satt seg", fikk jeg ikke den skarpe overgangen mellom brystkasse og selve brystet. Og ettersom operasjonen var vellykket, og jeg ikke fikk den harde kapselen rundt brystet (jeg fikk ikke en gang antydning!), er brystene mine også myke. Mine hopper opp og ned når jeg trener. Såpass ubehagelig at en treningsBH er eneste utveg. Bøyer jeg meg framover, følger brystene etter. Og ligger jeg på ryggen, siger de mot armene mine Ikke strutter de rett ut oppunder haka heller. Til slutt er jeg faktisk uenig med deg i hva slags signal disse bildene i Maxim osv gir. Jeg mener at de bildene er av de som overdriver operasjonen, og som får et unaturlig utseende. De er heller med på å nøre oppunder fordommene og stereotypen av både damene selv, og selve silikoninnlegget, heller enn å ufarliggjøre og normalisere. Men det kan hende jeg ser det slik fordi jeg ikke er en usikker 18-årig jente lengre, men heller har noen år på baken De er på ingen måte mine forbilder for å si det slik! Endret 14. november 2010 av QueenPenelope
Gjest Gutt29 Skrevet 14. november 2010 #86 Skrevet 14. november 2010 Til slutt er jeg faktisk uenig med deg i hva slags signal disse bildene i Maxim osv gir. Jeg mener at de bildene er av de som overdriver operasjonen, og som får et unaturlig utseende. De er heller med på å nøre oppunder fordommene og stereotypen av både damene selv, og selve silikoninnlegget, heller enn å ufarliggjøre og normalisere. Jeg tror de modellene gjør begge deler. På en måte forsterker de "bimbostemplet" til silikon, men på en annen side sender de signaler til kanskje særlig yngre jenter om at "menn liker de store falske puppene mine så godt at de plasserer meg på forsiden for å selge bladene sine". Og det sistnevnte er med på å normalisere det, nesten som et slags ideal. Man kan jo nesten få inntrykk av at "falskheten" nærmest er et pluss i stedet for et minus. 1
Gjest HunterLady Skrevet 14. november 2010 #87 Skrevet 14. november 2010 Ser frem til at vi menn kan kappe av oss pikken og få montert en diger dildo der i stede for. Så kan vi se hvor fornøyde kvinenr er med menn med livløse pikker. Igjen så sammenligner du kuk med tits! Er det så vanskelig for deg å skjønne at det er som å sammenligne en munn med tær??? ALDRI om jeg ville fiksa på kjønnsorganet mitt, da dette er hellig. Aldri om jeg ville risikert en mislykka operasjon eller å miste følsomheten der nede. ¨ Men pupper er noe helt annet, DERFOR velger mange kvinner denne type operasjon! Det hjelper litt på kroppsbilde, pluss i at det er en ufarlig operasjon.
mysan Skrevet 14. november 2010 #88 Skrevet 14. november 2010 har ikke orket å lese tråden, men hva er egentlig forskjellen på å legge inn silikon, fettsuge, bruke makeup, farge/bleke håret, kjøpe dyre klær for å se sexy og lekker ut osv? Det er bare en teit greie! Man gjør det for å føle seg bedre og se bedre ut. Og hvem pokker har noe med det å gjøre, andre enn personene selv? Dere som ler av jenter hvor dere tydelig ser at de har lagt inn silikon; ler dere av jenter som har bleket/farget håret eller som sminker seg også? Dustete. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #89 Skrevet 14. november 2010 har ikke orket å lese tråden, men hva er egentlig forskjellen på å legge inn silikon, fettsuge, bruke makeup, farge/bleke håret, kjøpe dyre klær for å se sexy og lekker ut osv? Det er bare en teit greie! Man gjør det for å føle seg bedre og se bedre ut. Og hvem pokker har noe med det å gjøre, andre enn personene selv? Dere som ler av jenter hvor dere tydelig ser at de har lagt inn silikon; ler dere av jenter som har bleket/farget håret eller som sminker seg også? Dustete. det må være noe av det dummeste spm jeg har sett i dag.Hvis du ikke vet forskjellen på sminke ogenn opperasjon,så ikke legg deg under kniven 1
mysan Skrevet 14. november 2010 #90 Skrevet 14. november 2010 det må være noe av det dummeste spm jeg har sett i dag.Hvis du ikke vet forskjellen på sminke ogenn opperasjon,så ikke legg deg under kniven Så fordommene ligger altså i at man opererer, ikke at man pynter på utseendet? Kjøper'n ikke. Derfor spør jeg også om dere reagerer like nedlatende på folk som har foretatt fettsuging. Og hva med folk som bare strammer opp fordi de har blitt saggete etter fødsler og tidens tann? Galt det også? Jenter som ikke selv er velsignet med pupper som er totalt fraværende, eller som de selv anser som direkte stygge, til de grader at de ikke tør å gå i bikini om sommeren f.eks., eller til mannfolk som ikke er utstyrt med en penis på størrelse med en førpubertal guttunge, burde legge vekk disse nedlatende tankene og sleivkommentarene sine. Jeg er selv ikke verdens best ustyrte i frontpartiet, men jeg har ikke hatt de store kompleksene pga det, så jeg har heller aldri vurdert å gjøre noe med det, men det forhindrer ikke at jeg forstår hva som ligger bak hos noen av dem som faktisk gjør det. Det har noe å gjøre med å kunne se utenfor sin egen boble.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #91 Skrevet 14. november 2010 Jeg blir litt frustrert av kvinner som kommenterer i slike tråder med "Jeg er iallefall fornøyd med min C-cup" Fint for deg. Vet du hvordan det er å være voksen kvinne å ha AA-cup?
Yme Skrevet 14. november 2010 #92 Skrevet 14. november 2010 Jeg blir litt frustrert av kvinner som kommenterer i slike tråder med "Jeg er iallefall fornøyd med min C-cup" Fint for deg. Vet du hvordan det er å være voksen kvinne å ha AA-cup? Det kan ikke være lett... Det må jo gå utover jobb, skole, lønn, bolig, venner og sosial omkrets, syn, hørsel, IQ... Ja, livskvalitet generelt, rett og slett! 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #93 Skrevet 14. november 2010 Det kan ikke være lett... Det må jo gå utover jobb, skole, lønn, bolig, venner og sosial omkrets, syn, hørsel, IQ... Ja, livskvalitet generelt, rett og slett! Tydelig at du ikke evner å sette deg inn i hvordan det i mangel tilfeller føles.
momo Skrevet 14. november 2010 #94 Skrevet 14. november 2010 Jeg har selv silikon. Grunnen til att jeg tok det er fordi fra jeg var 14 år gammel hadde jeg fantastiske pupper, jeg elska de flotte puppene mine, og mine kjærster var ville med de. Så fikk jeg barn nr 2 i en alder av 29, og puppene ble helt tomme. Så jeg gikk fra fantastiske pupper til tomme lommer. Og da det finnes ett alternativ som kunne gi meg puppene mine tilbake, ja da benytter jeg meg av det tilbudet. Men jeg venta i 2,5 år før jeg tok silikon. For jeg ville være virkelig sikker, og jeg ville se om jeg kunne venne meg til mine tomme bryst. Jeg har ikke angret meg ett sekund, er utrolig fornøyd. De er bare 1 år gamle, men de ser helt naturlige ut, og kjennes også helt myke å ta på. Og jeg har valgt en str som passer min kropp, for det skal jo se naturlig ut. Og jeg har faktsik en del venninner med silikon, og man ser ikke, og kjenner ikke att det er silikon. Og ingen av oss er berter.
Yme Skrevet 14. november 2010 #95 Skrevet 14. november 2010 Tydelig at du ikke evner å sette deg inn i hvordan det i mangel tilfeller føles. Hvis du har det dritt fordi puppene dine er små, så er hjernen din som gjør det. Ikke puppene. 7
fink Skrevet 14. november 2010 #96 Skrevet 14. november 2010 har ikke orket å lese tråden, men hva er egentlig forskjellen på å legge inn silikon, fettsuge, bruke makeup, farge/bleke håret, kjøpe dyre klær for å se sexy og lekker ut osv? Det er bare en teit greie! Man gjør det for å føle seg bedre og se bedre ut. Og hvem pokker har noe med det å gjøre, andre enn personene selv? Dere som ler av jenter hvor dere tydelig ser at de har lagt inn silikon; ler dere av jenter som har bleket/farget håret eller som sminker seg også? Dustete. Håper da inderlig man har lettere for å kjøpe en lipgloss på H&M, enn for å gå i full narkose og utføre et kirurgisk inngrep. 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #97 Skrevet 14. november 2010 Hvis du har det dritt fordi puppene dine er små, så er hjernen din som gjør det. Ikke puppene. Det er ikke snakk om å ha det dritt fordi puppene er små. Jeg har ikke lav selvtillit i den forstand, jeg har sex med lyset på, jeg vet at jeg klarer å oppnå ting i livet og jeg vet at kroppen min er verd å elske akkurat som den er. Det er snakk om å kunne føle meg kvinnelig, for min egen del. Men jeg skjønner at du ser svart/hvitt på det, og jeg gidder ikke å forsvare meg når du tydeligvis ikke har mulighet til å se en sak fra flere sider.
Yme Skrevet 14. november 2010 #98 Skrevet 14. november 2010 (endret) Det er ikke snakk om å ha det dritt fordi puppene er små. Jeg har ikke lav selvtillit i den forstand, jeg har sex med lyset på, jeg vet at jeg klarer å oppnå ting i livet og jeg vet at kroppen min er verd å elske akkurat som den er. Det er snakk om å kunne føle meg kvinnelig, for min egen del. Men jeg skjønner at du ser svart/hvitt på det, og jeg gidder ikke å forsvare meg når du tydeligvis ikke har mulighet til å se en sak fra flere sider. Poenget mitt er at ingen har noen som helst grunn til å være missfornøyd med seg selv, bare fordi de har små pupper. Det at du føler deg mindre kvinnelig pga størrelsen på puppene dine, ligger i ditt eget hode, og stammer mest sannsynlig fra rammer som samfunnet har satt. I enkelte land feter de opp damer, fordi de syns det er feminint å være sykelig overvektig. Damene der føler seg ikke feminine om de er slanke... Jeg regner med at du er enig i at man ikke trenger å veie over 120 kilo for å være feminin. Du er en kvinne, å du er på alle måter like feminin som en hvilken som helst annen dame, uavhengig av størrelsen på de forskjellige kroppsdelene dine. Endret 14. november 2010 av Yme 3
Gjest Blubberella Skrevet 14. november 2010 #99 Skrevet 14. november 2010 Hva er forskjellen på å ha dårlig selvtillit og å føle seg så lite kvinnelig at man velger å legge seg under kniven? Har ikke følelsen av kvinnelighet med selvfølelse og selvtillit å gjøre? Så noen trakk frem sminke o.l... Sminke og klær brukes for å fremheve gode sider og skjule dårligere sider. Det er enkelt, ufarlig og lett å reversere. Man kan bytte ofte. En operasjon er en mye større deal da det er snakk om narkose og skjæring i kroppen med fare for komplikasjoner og problemer. Jeg synes ikke helt man kan sammenligne det med sminke og klær. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #100 Skrevet 14. november 2010 Synes det er helt latterlig at vi som har silikon nesten må forsvare oss. Er slik jeg føler det når vi blir angrepet. Jeg bryr meg fint lite om hva menn måtte mene. Vil ikke en mann ha meg pga jeg har silikon så får det bare være. Synes det litt dumt at noen er så imot silikon. Ja selvfølgelig er det en risko i å operere seg men det er da virkelig en risiko i å kjøre bil å. De fleste operasjoner går greit. Men noen kan være uheldige. Samme med å kjøre bil.
Fremhevede innlegg