Gå til innhold

Fordommer mot silikon

Fremhevede innlegg

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Det er fordi du har god selvfølelse og ikke har fantasi nok til å sette deg inn i hvordan det er å ha elendig selvfølelse det, skjønner'u.

Jeg har både fantasi og empati, men jeg ser ikke helt at det hjelper på en brokete selvfølelse. Som Vinnie sier, "jeg vil gjerne gjøre mer..."

Selvbilde er ikke nødvendigvis speilbilde for å si det sånn.

Endret av MikeWaters
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, for meg skurrer det litt når man streber etter fornøydhet når det er tilsynelatende umulig å oppnå.

Hvis filosofien er at ingen er 100% fornøyde, hvorfor er det da så viktig å fikse på det man ikke er fornøyd med?

De fleste er jo såpass fornøyde at de aldri vurderer kirurgi, eller det slik at man ønsker å komme opp på et visst nivå av fornøydhet? At man er på 50% og vil opp til 80% eller aller helst 90% fordi der virker det som alle de lykkelige og tilfredse "henger".

Jeg forstår ikke denne denne graderingen av egen kropp?

Du spør vanskelig.. men det betyr kanskje at det er et godt spørsmål? Jeg synes det er vanskelig å svare på, fordi jeg aldri har hatt noen bevisst gradering av egen kropp, hverken i terningkast eller prosent. Men det er klart at man har jo en form for gradering av sin egen kropp. F.eks at man er mer fornøyd med øynene sine, enn nesen. Slik har helt sikkert du det også. Du er mer fornøyd med enkelte ting enn med andre. Men for deg, er ikke det du er minst fornøyd med, noe du går og tenker på, ikke vil vise frem, noe som hemmer deg. Men for noen så er det faktisk slik, enten du klarer å sette deg inn i en slik situasjon, eller ikke.

Alle vet at ingen er 100% fornøyd med seg selv, hverken kroppslig eller mentalt. Men om man har et eller annet kompleks som for en selv virker veldig stort og omfattende. Noe man bruker en del tid på. Noe som hemmer en i hverdagen, eller i samliv (du må ikke tro at mannen min syntes sex var kult med klær på og lyset av, absolutt hver gang, eller at det å dusje sammen var uaktuelt).

Hvem skal bestemme hvordan jeg skal løse dette? Om jeg skal stå på venteliste hos psykolog, sammen med andre som virkelig sliter, eller om jeg skal ta operasjon, eller om jeg skal fortsette å leve slik jeg har gjort i årevis - fordi andre har også komplekser? Er det du som skal bestemme det? Foreldrene mine? Mannen min? Eller jeg selv? Så lenge jeg ikke grenser til psykisk syk, selvfølgelig. Da bør vel noen bryte inn og ordne opp...

Ingen har tatt skade av at jeg opererte meg. Jeg spinket og sparte selv, og vurderte nøye i lang tid i forveien. Min operasjon skulle bli utført i full narkose. Jeg hadde allerede gjennomgått en (nødvendig, helsemessig!) operasjon på sykehuset i full narkose, og visset at jeg ikke reagerte negativt på den. Så det var ingen stor risiko. Jeg visste også at jeg har et godt "grokjøtt". Jeg følte faktisk at jeg visste såpass mye om meg selv, kroppen min, og mangel på allergier, at risikoen ble kraftig redusert, til et nivå jeg kunne leve med.

Så velger man selvfølgelig en velrennomert klinikk, ed dyktige folk. Jeg kunne aldri dratt til Polen, for å si det slik. For meg hadde det blitt for stor risiko.

Skrevet

Heh, går det an å operere inn falske muskler? Har jeg faktisk aldri hørt om. Men, så holder jeg meg ikke akkurat oppdatert på hva som er mulig og ikke mulig heller, da.

Personlig bryr jeg meg ikke om muskler i det hele tatt, og velger glatt en mann med kosemage fremfor sixpack når som helst. Så jeg hadde neppe falt for en mann med masse muskler uansett om disse var ekte eller falske. Må innrømme at det virker fryktelig unødvendig, ettersom det faktisk går an å trene opp muskler (samt at jeg ikke forstår muskelhysteriet i det hele tatt). Jeg kunne vel ha trent til jeg styrtet, uten at det ville ha påvirket størrelsen eller "det andre problemet jeg hadde" på puppene mine.

Skrevet

Hva syntes kvinnene her inne om en mann som har operert inn falske muskler?

Bryr meg ikke. Folk får gjøre som de vil.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva syntes kvinnene her inne om en mann som har operert inn falske muskler?

La dem samtidig prøve å se for seg at menn skaffer seg større pikk ved å kappe av det de har og feste en diger dildo der i stede for. Same shit, different wrapping...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har både fantasi og empati, men jeg ser ikke helt at det hjelper på en brokete selvfølelse. Som Vinnie sier, "jeg vil gjerne gjøre mer..."

Selvbilde er ikke nødvendigvis speilbilde for å si det sånn.

OK. God selvfølelse: Du mener selv at du er like mye verdt uansett hva omgivelsene måtte mene. Eller sagt med DeLillos: Du er tøff i pysjamas og du er tøff med frakk. Har med andre ord ikke noe med speilbilde å gjøre, men mer at du ikke opp/nedjusterer ditt syn på deg selv i forhold til hva omgivelsene til enhver tid måtte mene (eller hva du tror omgivelsene mener).

Dårlig selvfølelse: Egenverdien din justeres i forhold til feedback fra omgivelsene. For jenter vil det si at de føler seg mindre verdt hvis de har små pupper, fordi det er store pupper som er "riktig" i forhold til jenter og gutter de har som referanseramme.

Hadde du hatt lav selvfølelse ville du kjent deg igjen i tankegangen, og du ville skjønt hvorfor noen tenker at det er en god ide å operere inn falske pupper eller falske muskler.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Heh, går det an å operere inn falske muskler? Har jeg faktisk aldri hørt om. Men, så holder jeg meg ikke akkurat oppdatert på hva som er mulig og ikke mulig heller, da.

Personlig bryr jeg meg ikke om muskler i det hele tatt, og velger glatt en mann med kosemage fremfor sixpack når som helst. Så jeg hadde neppe falt for en mann med masse muskler uansett om disse var ekte eller falske. Må innrømme at det virker fryktelig unødvendig, ettersom det faktisk går an å trene opp muskler (samt at jeg ikke forstår muskelhysteriet i det hele tatt). Jeg kunne vel ha trent til jeg styrtet, uten at det ville ha påvirket størrelsen eller "det andre problemet jeg hadde" på puppene mine.

Noen av oss, les undertegnede, kan ikke trene opp sine muskler. Så jeg kan trene til jeg stuper, og det gjør jeg, uten at musklene blir større eller mer synlige. I ledd to svarer jeg med at jeg ikke forstår plastpuppehysteriet i det hele tatt.

Skrevet

La dem samtidig prøve å se for seg at menn skaffer seg større pikk ved å kappe av det de har og feste en diger dildo der i stede for. Same shit, different wrapping...

:rope: Jeg er så usigelig lei av den sammenlikningen der!

Den dagen vi diskuterer at damene bytter ut vagina med et plastikkhylster, skal jeg ta den diskusjonen der. Frem til da, ignoreres det argumentet der. Skal du diskutere, kan du jammen prøve å holde en viss standard. Det der er jo bare pinlig, BM.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Den dagen vi diskuterer at damene bytter ut vagina med et plastikkhylster, skal jeg ta den diskusjonen der. Frem til da, ignoreres det argumentet der. Skal du diskutere, kan du jammen prøve å holde en viss standard. Det der er jo bare pinlig, BM.

Det eneste som er pinlig her er den kategoriske avvisningen av en god illustrasjon. Jeg antar det er fordi illustrasjonen treffer spikeren presist og kraftig på hodet. Det handler om maskuline og feminine kroppslige statussymboler. Det som individet definerer sitt kjønn ut fra. Så svar heller, ville dere respektert og tent på en mann med plastpikk?

Skrevet

Noen av oss, les undertegnede, kan ikke trene opp sine muskler. Så jeg kan trene til jeg stuper, og det gjør jeg, uten at musklene blir større eller mer synlige. I ledd to svarer jeg med at jeg ikke forstår plastpuppehysteriet i det hele tatt.

Hehe, det smerter å innrømme det, men da har du antageligvis en kropp nærmere det jeg liker :skratte:

Men da er det vel samtidig noe medisinsk feil med deg, for muskler er per definisjon noe det går an å trene opp. Alle kan sikkert ikke bli kroppsbyggere (takk gud for det!), men dog.

Ettersom plast og silikon fortsatt ikke er det samme, og jeg oppfatter at du bruker plast som et skjellsord, gidder jeg ikke respondere på siste del av innlegget ditt. Orker ikke kaste bort tiden med å argumentere saklig og skikkelig når motparten ikke er det. Skriv saklig, så kan vi gjerne diskutere i 600 innlegg til.

Skrevet

Det eneste som er pinlig her er den kategoriske avvisningen av en god illustrasjon. Jeg antar det er fordi illustrasjonen treffer spikeren presist og kraftig på hodet. Det handler om maskuline og feminine kroppslige statussymboler. Det som individet definerer sitt kjønn ut fra. Så svar heller, ville dere respektert og tent på en mann med plastpikk?

Orker ikke kaste bort tiden med å argumentere saklig og skikkelig når motparten ikke er det. Skriv saklig, så kan vi gjerne diskutere i 600 innlegg til.

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Vi kvinner får ikke puppene kappet av også limt på pupper som er laget av det samme som en dildo er laget av. Den sammenlikning må du lengere ut på landet med BM for det er IKKE det samme som du påstår ;)

Skrevet

Hadde en mann fått operert pikken sånn ar den ble lengere eller tykkere med silikon i hadde jeg ikke brydd meg. Å jeg hadde hvert fall ikke hvert så barnselig at jeg gikk rundt å kalte den for en plastpikk for det har ingen sammenheng.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Vi kvinner får ikke puppene kappet av også limt på pupper som er laget av det samme som en dildo er laget av. Den sammenlikning må du lengere ut på landet med BM for det er IKKE det samme som du påstår ;)

Å beklager. La meg rette opp. En røsker ut svamplegmene og trer skinnet rundt en plastpikk. Sånn, fornøyd nå? Same shit... kan du nå svare på om du vil respektere og tenne på en slik mann? En mann med diger, livløs ståpikk.

Skrevet

*hvisker* det røskes ikke ut noe som helst ved en brystforstørrelse. Bare innse at sammenlikningen aldri vil holde mål.

Skrevet

Å beklager. La meg rette opp. En røsker ut svamplegmene og trer skinnet rundt en plastpikk. Sånn, fornøyd nå? Same shit... kan du nå svare på om du vil respektere og tenne på en slik mann? En mann med diger, livløs ståpikk.

Har jeg allerede svart på ;)

Men hva så om de liksom gjør det? Hva så?

Skrevet

*hvisker* det røskes ikke ut noe som helst ved en brystforstørrelse. Bare innse at sammenlikningen aldri vil holde mål.

Du vet BM ikke kommer til å gi seg og innse at han faktisk tar feil?

Gjest brutal_mann
Skrevet

What :overrasket::roll:

Er mer overrasket over at plastpuppefraksjonen ikke evner til å se ting i overførte sammenhenger. Eller, burde det egentlig overraske? Det handler vel om pur fornektelse over hvor tåpelig plastpupper faktisk er.

Skrevet

What :overrasket::roll:

Er mer overrasket over at plastpuppefraksjonen ikke evner til å se ting i overførte sammenhenger. Eller, burde det egentlig overraske? Det handler vel om pur fornektelse over hvor tåpelig plastpupper faktisk er.

Si meg, kaller du opererte neser for plastnese å? Det er jo en plastikkirugi det å ;)

Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)

Har jeg allerede svart på ;)

Men hva så om de liksom gjør det? Hva så?

Om du kun vil ha ståpikker som står fordi de ikke kan annet, og ikek fordi mannen nødvendigvis er så himla kåt på deg, så vær så god.

Du vet BM ikke kommer til å gi seg og innse at han faktisk tar feil?

Spørsmålet er hvem som tar feil og hvem som lever i fornektelse.

Endret av Bond
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...