Gå til innhold

Vin i matbudsjettet?

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja. I vår husholdning er vin noe som er like selvfølgelig å ha som melk. Ikke at det drikkes like mye av det altså, men jeg srørger for å alltid ha det inne. Dersom vi drikker siste flasken en kveld drar jeg alltid på polet å kjøper nytt så snart jeg har tid/mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke akkurat noe fast budsjett, men prøver å holde oss innenfor en viss grense.

Vin er vel kanskje utenfor den grensen.

Vi har også bestandig vin i huset, og jeg tror jeg hadde fått abstinenser hvis vinhylla plutselig hadde blitt tom. :-?

Ikke det at vi drikker så mye, men det er kjekt å ha hvis man får lyst på.

Dessuten bruker jeg litt vin i matlaging også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett? finnes ikke her...

Og nei, kjøper ikke vin like greit som mat. Grunnen er at vi ikke drikker vin. Har en sju-åtte flasker stående her som sambo rett som det er vinner på jobb. Og der står de godt :blunke: Eller, de funker som fine gaver når man må raske med seg noe i siste liten... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vin innlemmet i matbudsjettet' date=' eller kommer vin utenom?[/quote']

Hvis det teller at vi kjøper vin med penger fra vår felles konto som stort sett går til mat og andre "løpende" utgifter:

Ja, da går det av "matbudsjettet"

Det gjør vi, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Njaaah. Det kommer vel mer inn under "fritids-posten" som inkluderer alkohol. :wink: Kjøper en stor papp-vin en gang i mndn til å kose meg med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:oops:

Går med en del vin hos oss. Koser oss med rødvin nesten hver helg og gjerne en gang i uken til maten. :)

Hos oss går det mest i karongvin, fordi det er lettere å ta et glass til maten da(uten å måtte ha en åpnet flaske en hel uke og kanskje ødelegge den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vin i huset. Om økonomien er trang en periode drikker vi det vi har, eller kjøper noen "billig-viner" som vi vet et helt grei. Ellers foretrekker vi litt dyrere viner. Kutter ned på mye annet før jeg kutter ned på mat og vin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har matbudsjett og der inngår noen kartonger med vin, ja.. ! (flaskevin derimot er på "party" og inngår dermed ikke vanligvis i matbudsjettet)

ja, jeg vet.. vi har et "sært system".. men vi liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...