Rachel Skrevet 12. oktober 2003 #1 Skrevet 12. oktober 2003 Har dere vin innlemmet i matbudsjettet, eller kommer vin utenom?
Rachel Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2003 Ok, da omformulerer jeg spørsmålet: Kjøper du vin like selvfølgelig som du kjøper mat?
Gjest Starya Skrevet 12. oktober 2003 #6 Skrevet 12. oktober 2003 Kjøper vin ca to ganger i året, så nei.
Felicia Skrevet 12. oktober 2003 #7 Skrevet 12. oktober 2003 Ja. I vår husholdning er vin noe som er like selvfølgelig å ha som melk. Ikke at det drikkes like mye av det altså, men jeg srørger for å alltid ha det inne. Dersom vi drikker siste flasken en kveld drar jeg alltid på polet å kjøper nytt så snart jeg har tid/mulighet.
@lfa Skrevet 12. oktober 2003 #9 Skrevet 12. oktober 2003 Har vel ikke akkurat noe fast budsjett, men prøver å holde oss innenfor en viss grense. Vin er vel kanskje utenfor den grensen. Vi har også bestandig vin i huset, og jeg tror jeg hadde fått abstinenser hvis vinhylla plutselig hadde blitt tom. :-? Ikke det at vi drikker så mye, men det er kjekt å ha hvis man får lyst på. Dessuten bruker jeg litt vin i matlaging også.
Edie Skrevet 12. oktober 2003 #11 Skrevet 12. oktober 2003 Budsjett? finnes ikke her... Og nei, kjøper ikke vin like greit som mat. Grunnen er at vi ikke drikker vin. Har en sju-åtte flasker stående her som sambo rett som det er vinner på jobb. Og der står de godt :blunke: Eller, de funker som fine gaver når man må raske med seg noe i siste liten...
mellom Skrevet 12. oktober 2003 #12 Skrevet 12. oktober 2003 Intet budsjett, men alltid vin. Og det er vel det nærmeste vi (eller jeg) kommer en regel.
Lula Skrevet 13. oktober 2003 #13 Skrevet 13. oktober 2003 Har dere vin innlemmet i matbudsjettet' date=' eller kommer vin utenom?[/quote'] Hvis det teller at vi kjøper vin med penger fra vår felles konto som stort sett går til mat og andre "løpende" utgifter: Ja, da går det av "matbudsjettet" Det gjør vi, ja!
BlaBla Skrevet 13. oktober 2003 #14 Skrevet 13. oktober 2003 Vi har et fast matbudsjett. Vin kommer ikke under dette. Men vin er noe vi alltid må ha stående.
Gjest GreenSky Skrevet 13. oktober 2003 #16 Skrevet 13. oktober 2003 Njaaah. Det kommer vel mer inn under "fritids-posten" som inkluderer alkohol. Kjøper en stor papp-vin en gang i mndn til å kose meg med.
jordbær Skrevet 13. oktober 2003 #17 Skrevet 13. oktober 2003 :oops: Går med en del vin hos oss. Koser oss med rødvin nesten hver helg og gjerne en gang i uken til maten. Hos oss går det mest i karongvin, fordi det er lettere å ta et glass til maten da(uten å måtte ha en åpnet flaske en hel uke og kanskje ødelegge den)
Fakse Skrevet 13. oktober 2003 #18 Skrevet 13. oktober 2003 Har alltid vin i huset. Om økonomien er trang en periode drikker vi det vi har, eller kjøper noen "billig-viner" som vi vet et helt grei. Ellers foretrekker vi litt dyrere viner. Kutter ned på mye annet før jeg kutter ned på mat og vin!
blåveis Skrevet 13. oktober 2003 #19 Skrevet 13. oktober 2003 har matbudsjett og der inngår noen kartonger med vin, ja.. ! (flaskevin derimot er på "party" og inngår dermed ikke vanligvis i matbudsjettet) ja, jeg vet.. vi har et "sært system".. men vi liker det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå