Gå til innhold

Velmente ting som irriterer


felgen

Anbefalte innlegg

Litt off topic, jeg vil varmt anbefale Barbara Ehrenreichs "Livets lyse sider", om baksiden av fokuset på positiv tenkning.

Jeg leser den nå, og den kan virkelig anbefales. Det kan også de andre bøkene hennes, spesielt "Kjøpt og underbetalt - om ikke å greie seg i Amerika" hvor hun trer inn i lavtlønnsyrker for å vise hvordan fattige fulltidsansatte ikke får hjulene til å gå rundt.

At noen skal be for meg, er forsåvidt velment - jeg veit at det er makt i de foldede hender. Men de kan istedet be om en bedre verden enn å be for en skarve skeiving som meg sjøl. Langt mer matnyttig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Det mest irriterende, eller rettere sagt, provoserende velmente jeg har opplevd, var da moren min var kreftsyk. Vi visste hun ikke hadde lenge igjen, men det var ikke noe vi gnålte om dag ut og dag inn.

En dag kom en eldre, religiøs dame ubedt på besøk og satte seg til å be for sjelen til mamma og synge salmer. Ble jo rene begravelsesstemningen, og ikke akkurat det hun trengte der og da. Jeg ble rett og slett forbanna og ba damen gå. Mamma var like rolig som hun alltid pleide, og sa bare til damen: "Jeg er ikke dau enda".

Syns dette var langt over grensen frekt og provoserende, samme hvor velment det måtte ha vært :kjefte:

Uffameg, slikt som dette er horribelt. Hvis din mor hadde ytret ønske i den retningen, ville det vært en annen sak. Men å ta seg til rette på grunn av sin egen overbevisning, er å gå langt over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Uffameg, slikt som dette er horribelt. Hvis din mor hadde ytret ønske i den retningen, ville det vært en annen sak. Men å ta seg til rette på grunn av sin egen overbevisning, er å gå langt over streken.

Ja, det syns jammen jeg også. Og selv om mamma tok det rolig mens det sto på, så ble hun opprørt av det. Og det var vel neppe det hun trengte i den situasjonen.

Ellers så henger jeg meg på de som syns det er irriterende å bli pådyttet kaffe, med kommentaren "du må jo bli voksen". Jeg er 43, så voksen er jeg vel. Og kommer neppe til å begynne å drikke kaffe nå, når jeg ikke har begynt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som har med vekt å gjøre.. Ja, jeg er tynn, og jeg vet det, og jeg spiser meg mett! Er drittlei av "åh, så tynn du er", "slanka", "du må jo ha litt til, du er jo så tynn", "kom igjen da, litt til, du har jo godt av det" osv..

Sorry, men jeg er ikke så glad i lass og drass med dessertere og usunne ting, og ja, jeg spiser meg mett!

Er også lei av folk som tror jeg er beskjeden når jeg kun vil ha vann.. "er du sikker?, jeg har noe brus altså.. kaffe? te? hva med noe juice da.. altså, har både cola og solo etc.." Sorry, men jeg liker vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ja, det syns jammen jeg også. Og selv om mamma tok det rolig mens det sto på, så ble hun opprørt av det. Og det var vel neppe det hun trengte i den situasjonen.

Ellers så henger jeg meg på de som syns det er irriterende å bli pådyttet kaffe, med kommentaren "du må jo bli voksen". Jeg er 43, så voksen er jeg vel. Og kommer neppe til å begynne å drikke kaffe nå, når jeg ikke har begynt enda.

Derfor er det umulig å få kaffe hos meg :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...