Gå til innhold

Velmente ting som irriterer


felgen

Anbefalte innlegg

Hei! Opplever dere noen ganger at dere utsettes for velmente handlinger/råd osv, også blir dere bare irriterte av det? Etter at det har gjentatt seg en god del ganger begynner jeg å bli rimelig fed av at naboen banker på med en kopp kaffe til meg, sånn at jeg ikke har mulighet til å si nei takk, men bare er nødt til å slippe alt jeg har i hendene og drikke den sure kaffen og prate i en times tid. Syns også det er litt plagsomt hvis noen åpner flaska mi uten å spørre om de skal gjøre det. Da føler jeg meg undervurdert. Har dere noen eksempler på lignende situasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Når jeg er på besøk hos noen, og vedkommende absolutt skal nøde og maser om at jeg kan da et kakestykke til, jeg som er så slank, da blir jeg irritert. Jeg har også opplevd mens vi har spist middagsmat, å få helt opp mer på tallerkenen. Det kommer så bardus på ofte, så jeg rekker ikke å si noe før det er gjort. Sånn nøding er en uting.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hele tiden må kommentere "Når skal du begynne å drikke kaffe da? Du må jo bli voksen!" Hver eneste gang må de samme menneskene kommentere dette, og det er i grunn ganske irriterende, for jeg har ikke tenkt til å begynne å drikke kaffe.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Når jeg sier nei takk til ting og folk tror det er fordi jeg er beskjeden eller ikke unner meg kalorier eller noe og prøver å prakke det på meg i en halvtime.

"Ta det siste kakestykket du!"

"Nei takk, jeg er forsynt"

"Å jooo, kom igjen, du har lyst på ett til"

"Klarer ikke en bit til"

"Du trenger litt fett til vinteren, du som er så slank kan spise mer kake"

"Men jeg orker ikke mer"

"Det er alltid plass til mer!"

osv.

Har noen velmenende slektninger som er helt ekstreme på det der. Sier kanskje nei takk til pils fordi jeg fikk nok dagen før, men den i sofaen roper alltid til den på kjøkkenet "HENT EN PILS TIL ANJELIKA!!" og så står den åpna på bordet før jeg får sukk for meg.

Drikkepress er i det hele tatt noe som irriterer meg, det verste jeg vet er tosken som alltid kommer med et brett med shots når alle egentlig har fått mer enn nok - men han tar aldri et nei for et nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikkepress er i det hele tatt noe som irriterer meg, det verste jeg vet er tosken som alltid kommer med et brett med shots når alle egentlig har fått mer enn nok - men han tar aldri et nei for et nei.

Jeg kunne ikke vært mer enig. Især en av venninnene mine er helt ekstrem i så måte, og kommer alltid med White Russian - drinker, shots osv. rett før stengetid(også dersom vi har planer om å dra på nachspiel!), og tar man ikke imot, legger hun ikke skjul på hvor udannet hun synes en opptrer(å si "nei takk" er visst en dødssynd i hennes øyne). Hun har også en tendens til å nesten gjøre et nummer av det dersom jeg går over til vann/kaffe e.l. langt utpå morningen på et nachspiel, for det tar hun som at jeg ikke unner meg mer, mens realiteten er at jeg selv merker at jeg har fått mer enn nok å drikke.

Det er muligens overflødig å nevne at hun ellers har en tendens til å nesten tvinge i meg kakestykke efter kakestykke, og å helle en ny porsjon med mat oppå tallerkenen min uten å spørre meg først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdensmester i å komme opp i slike situasjoner med drikkepress, føles det som. Noen ganger må jeg forholde meg til folk på kurs etc, der vi har lite felles annet enn dagens agenda.

Om kveldene havner jeg nesten uten unntak ved siden av en bajas som skal skåle hele tiden! Jeg vil drikke når jeg selv føler behov, takk! Og ikke fordi en dust skriker en dum fylleregle.

Og så blir jeg en smule mer uvennlig enn jeg hadde tenkt og ergrer meg grønn over at kvelden kunne blitt ok, tross alt. Hadde det ikke vært for velmenende fyllebøtter. :ler:

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som hele tiden må kommentere "Når skal du begynne å drikke kaffe da? Du må jo bli voksen!" Hver eneste gang må de samme menneskene kommentere dette, og det er i grunn ganske irriterende, for jeg har ikke tenkt til å begynne å drikke kaffe.

Mvh Yvonne :heiajente:

he he, kjenner meg igjen i denne, får høre det hver gang jeg er på hjemtraktene hvor de drikker kaffe fra de er avvent med flaske... Jeg liker ikke kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdensmester i å komme opp i slike situasjoner med drikkepress, føles det som. Noen ganger må jeg forholde meg til folk på kurs etc, der vi har lite felles annet enn dagens agenda.

Om kveldene havner jeg nesten uten unntak ved siden av en bajas som skal skåle hele tiden! Jeg vil drikke når jeg selv føler behov, takk! Og ikke fordi en dust skriker en dum fylleregle.

Og så blir jeg en smule mer uvennlig enn jeg hadde tenkt og ergrer meg grønn over at kvelden kunne blitt ok, tross alt. Hadde det ikke vært for velmenende fyllebøtter. :ler:

Jeg blir skikkelig hurpe jeg da, tenker at fyllebøtta er så full at vedkommende ikke husker det jeg sier neste morgen likevel. :lur: Kan godt drikke jeg men vil bestemme selv og det er gjerne dagsformen som avgjør hvor mye jeg vil drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Jeg også hate kaffe maserene. Jeg tåler ikke kaffe, men synes det er veldig unødvendig at jeg må forklare det hver eneste gang jeg får spørsmål om hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er når folk skal prøve å bortforklare adhd diagnosen min med å si at det kan jo være bipolar, eller kanskje jeg bare er sånn, er ikke sikkert det feiler meg noe, eller lurer på om jeg har prøvdt å la være å ta medisinene. Kan ikke folk akseptere at det feiler meg noe og at jeg må ha medisiner for å fungere i hverdagen, og ikke minst at det er flott å få en diagnose, og absolutt ingen nedtur.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er når folk skal prøve å bortforklare adhd diagnosen min med å si at det kan jo være bipolar, eller kanskje jeg bare er sånn, er ikke sikkert det feiler meg noe, eller lurer på om jeg har prøvdt å la være å ta medisinene. Kan ikke folk akseptere at det feiler meg noe og at jeg må ha medisiner for å fungere i hverdagen, og ikke minst at det er flott å få en diagnose, og absolutt ingen nedtur.

Veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Velmenende og jævlig irriterende:

Foreldre/samboere som bestemmer seg for å ta en ryddesjau når jeg er borte. Det er jo ment som en utrolig hyggelig gest, men de vet jo ikke hvor ting hører hjemme. Og derfor ender jeg opp med å måtte leite hver gang jeg har behov for de tingene som lå framme før de ryddet.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

De som sier "Jeg har ei venninne som er SÅÅÅÅ søt og som du bare MÅÅÅÅ møte". Ellers takk...

Helt enig med deg. Slike "spleisere" kan holde seg langt unna for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere her :)

Vil du ha noe å spise?

Nei, takk. Jeg er mett.

Er du sikker?

Ja, helt sikker.

Jeg kan gjerne lage noe altså.

Neida, ikke tenk på det. Jeg er stappmett!

Jo, du vil sikkert ha noe. Lager noe jeg........

Endret av capricorn74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som alltid må kommentere at drømmemannen kommer når man slutter å lete.. Ja, han kommer sikkert bankende på døra her :rolleyes:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Helt enig med deg. Slike "spleisere" kan holde seg langt unna for min del.

Spesielt om de er single selv og prøver å prakke på deg en annen singel. Hvorfor f kan de ikke ofre seg selv for den gode saken? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Slike "spleisere" kan holde seg langt unna for min del.

Noe som er enda verre er de som holder på med den spleisingen også når man er i et forhold! Stoler de ikke på smaken min på menn kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Kaffefolkene ja... Jeg drikker heller ikke kaffe. Jeg elsker lukta av kaffe men synes smaken er skikkelig ille. Tydeligvis er det en selvfølge at alle normale folk drikker kaffe, for det er jo et sabla mas. Den beste kommentaren jeg har fått er "...men kan du ikke begynne med koffeinfri?" Man skal altså begynne i det små med koffeinfri eller med melk, og langsomt tilvennes god gammeldags svartkaffe. Å ikke drikke kaffe er uhørt.

Og det med mat; jeg er høy og kraftig men har ikke så innmari stort magemål og blir fort mett. Dette klarer enkelte folk aldri å skjønne og insisterer alltid på at jeg mååå ha en porsjon til eller en større porsjon. Det er jo ikke mulig å bli mett etter én normalt stor porsjon. :roll: Eller så blir de kjempefornærmet og tror jeg ikke har lyst på mer fordi jeg ikke likte maten deres...

Endret av Ylvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...