felgen Skrevet 13. november 2010 Forfatter #21 Skrevet 13. november 2010 De som sier "Jeg har ei venninne som er SÅÅÅÅ søt og som du bare MÅÅÅÅ møte". Ellers takk... Haha, denne er typisk irriterende! Syns også kommentaren "Det er flere fisk i havet" burde raderes fra endels menneskers vokabular. Den passer seg svært sjelden.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #22 Skrevet 13. november 2010 Jeg har et barn som er født med en alvorlig sykdom. Hun vil aldri bli frisk av denne sykdommen. Og noe som irriterer meg voldsomt, er når folk prøver å bagatellisere alt jeg sier om hennes problematikk. De kan si feks: "Jamen, slik er det jo for alle", "Slik har jeg det også" eller "Alle foreldre er bekymret for ungene sine" osv. Ja, det siste vet jeg er delvis riktig, og tanken bak er kanskje å avdramatisere det hele eller trøste meg. Men "alle" har det ikke slik som meg. Og "alle" har ikke barn med kroniske og alvorlige sykdommer. De har aldri vært i nærheten av de samme problemene selv, men likevel innbiller de seg altså at de vet hvordan jeg har det, og at de har opplevd det samme selv. Jeg føler i allefall ikke at de trøster meg på den måten. Arrgh, det er så irriterende. 8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #23 Skrevet 13. november 2010 Haha, denne er typisk irriterende! Syns også kommentaren "Det er flere fisk i havet" burde raderes fra endels menneskers vokabular. Den passer seg svært sjelden. Enig. Det der er en fullstendig utslitt og meningsløs frase.
Gjest Emera Skrevet 13. november 2010 #24 Skrevet 13. november 2010 Jeg har et barn som er født med en alvorlig sykdom. Hun vil aldri bli frisk av denne sykdommen. Og noe som irriterer meg voldsomt, er når folk prøver å bagatellisere alt jeg sier om hennes problematikk. De kan si feks: "Jamen, slik er det jo for alle", "Slik har jeg det også" eller "Alle foreldre er bekymret for ungene sine" osv. Ja, det siste vet jeg er delvis riktig, og tanken bak er kanskje å avdramatisere det hele eller trøste meg. Men "alle" har det ikke slik som meg. Og "alle" har ikke barn med kroniske og alvorlige sykdommer. De har aldri vært i nærheten av de samme problemene selv, men likevel innbiller de seg altså at de vet hvordan jeg har det, og at de har opplevd det samme selv. Jeg føler i allefall ikke at de trøster meg på den måten. Arrgh, det er så irriterende. Så sant. Og dette gjelder hvis man selv har en kronisk lidelse også.
fruBeist Skrevet 13. november 2010 #25 Skrevet 13. november 2010 (endret) Det verste jeg vet er når folk skal prøve å bortforklare adhd diagnosen min med å si at det kan jo være bipolar, eller kanskje jeg bare er sånn, er ikke sikkert det feiler meg noe, eller lurer på om jeg har prøvdt å la være å ta medisinene. Kan ikke folk akseptere at det feiler meg noe og at jeg må ha medisiner for å fungere i hverdagen, og ikke minst at det er flott å få en diagnose, og absolutt ingen nedtur. Skal det liksom være så mye bedre å være bipolar, enn å ha adhd? Noen folk tenker ikke. Tenker meg at det kan oppleves like ille begge deler, for den som må slite med slike diagnoser. _____________________________________________________ Har heldigvis ikke vert så plaga med denne, men Du finner deg sikkert en mann til slutt skal du se! Nei, jeg vil ikke ha meg noen mann, jeg er lesbisk for svarte! Endret 13. november 2010 av fruBeist 3
Gjest brutal_mann Skrevet 13. november 2010 #26 Skrevet 13. november 2010 Har heldigvis ikke vert så plaga med denne, men Du finner deg sikkert en mann til slutt skal du se! Nei, jeg vil ikke ha meg noen mann, jeg er lesbisk for svarte! Come back to my place and I'll cure you Seriøst, det er for meg komplett uforståelig at folk forventer at en skal finne en partner på tvers av sin legning... Hvor dum er det mulig å bli?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #27 Skrevet 13. november 2010 Skal det liksom være så mye bedre å være bipolar, enn å ha adhd? Noen folk tenker ikke. Tenker meg at det kan oppleves like ille begge deler, for den som må slite med slike diagnoser. _____________________________________________________ Har heldigvis ikke vert så plaga med denne, men Du finner deg sikkert en mann til slutt skal du se! Nei, jeg vil ikke ha meg noen mann, jeg er lesbisk for svarte! Det ene er vel ikke verre en det andre, men de kan forveklses, det folk ikke vil gå med på er vel at det er en slags "feil" i hjernen ved adhd, og om de først innser at jeg har det kommer de med påstanden om at jeg bare en en svak variant "Drømmemannen dukker opp når du minst venter det" er en setning som irriterer meg. Eller "når du slutter å lete". Hvordan slutter man å vente det eller lete egentlig? Holde seg hjemme og låse døra? :klø:
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #28 Skrevet 13. november 2010 Jeg har jobbet i butikk i over 10 år og trives kjempegodt "bak disken". Det er driiiiiiiit irriterende når velmenende venner/slektninger kommer med kommentarer a la "Du får deg vel en skikkelig jobb en dag du også...". Er det ikke en skikkelig jobb å jobbe i butikk? Noen må jo gjøre det også. 1
fruBeist Skrevet 13. november 2010 #29 Skrevet 13. november 2010 (endret) Come back to my place and I'll cure you Seriøst, det er for meg komplett uforståelig at folk forventer at en skal finne en partner på tvers av sin legning... Hvor dum er det mulig å bli? Moahahahaha!!! Eller kanskje det er du som blir kurert for heterofilien din, og ender opp som lesbisk Jeg har som sagt heldigvis ikke blitt så plaga med "du finner deg nok en mann" men kjenner de som har blitt plaga. Da gjerne av mennesker i sin nære familie Endret 13. november 2010 av fruBeist
LetThemEatCake Skrevet 13. november 2010 #30 Skrevet 13. november 2010 Jag håller på att ta lappen nu och övningskör med mina föräldrar (kör upp om bara några dagar!). Jag säger till dem att jag vill att de pratar så lite som möjligt så att jag får lära mig själv och lita på att jag faktiskt kan det jag kan. Men trots det säger de till om precis allting även när de vet att jag kan själv! "Blinka, växla, bromsa, koppla, gasa!" När jag kör med lärare är det 40 dödstysta minuter utan några problem.. Man ska helt enkelt inte köra med föräldrar! En annan fruktansvärt jobbig situation är "Yey! Jag fick B på uppsatsen!" "Jaha ja. Men det var ju inte såå farligt i alla fall..".. Plötsligt förvandlas lyckan över att ha klarat av något med så bra resultat till skam och självförakt för att jag tydligen kunde gjort bättre ifrån mig..
Gjest brutal_mann Skrevet 13. november 2010 #31 Skrevet 13. november 2010 Moahahahaha!!! Eller kanskje det er du som blir kurert for heterofilien din, og ender opp som lesbisk Jeg har som sagt heldigvis ikke blitt så plaga med "du finner deg nok en mann" men kjenner de som har blitt plaga. Da gjerne av mennesker i sin nære familie Jeg er allerede lesbisk, fanget i en manns kropp Synd en ikke kan velge sine slektninger...
Karmosin Skrevet 14. november 2010 #32 Skrevet 14. november 2010 Nødere er noe av det jævligste jeg vet. Nødere er ofte også styrete på andre måter, for eksempel tilbyr de seg å hente ny kopp til deg fordi det er et ørlite stekk i hanken. Når du sier at det går bra må du holde ut et femminutters bombardement med at "det er ikke noe bry å hente en ny", "er du sikker på at du ikke vil ha en ny", "se her, hvis du holder slik merker du kanskje ikke skåret", "å nei, du merker det nok likevel, jeg går og henter en ny til deg, jeg" og "nei bare sitt, det gjør ikke noe at du sitter mye nærmere skapet, jeg går og henter den til deg, jeg" NÅR DU FAEN IKKE HADDE VISST OM DET JÆVLA STEKKET OM DE IKKE HADDE NEVNT DET. 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 14. november 2010 #33 Skrevet 14. november 2010 Haha, helt enig, Karmosin! Det er total sløsing av tid og energi og samtaletid.
Katana Skrevet 14. november 2010 #34 Skrevet 14. november 2010 Var i et familieselskap for en tid siden, og der ble en slektning som er syk spurt om hvordan det gikk. Hun fortalte hvordan det sto til på godt og vondt, la ikke skjul på at hun hadde mange tunge dager. Til svar får hun: "Du må ikke gi opp, vet du. Du må se det positive i det!" Måten det ble sagt på, fikk meg til å bli forbannet. Selv om hun forsøkte å late som ingenting, var det flere av oss som så at hun tok seg nær av det som ble sagt, og hun ble veldig stille etterpå.
Rumohra Skrevet 14. november 2010 #35 Skrevet 14. november 2010 "Drømmemannen dukker opp når du minst venter det" er en setning som irriterer meg. Eller "når du slutter å lete". Hvordan slutter man å vente det eller lete egentlig? Holde seg hjemme og låse døra? :klø: Helt enig!! Da treffer man jo ihvertfall aldri noen ....
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #36 Skrevet 14. november 2010 Var i et familieselskap for en tid siden, og der ble en slektning som er syk spurt om hvordan det gikk. Hun fortalte hvordan det sto til på godt og vondt, la ikke skjul på at hun hadde mange tunge dager. Til svar får hun: "Du må ikke gi opp, vet du. Du må se det positive i det!" Måten det ble sagt på, fikk meg til å bli forbannet. Selv om hun forsøkte å late som ingenting, var det flere av oss som så at hun tok seg nær av det som ble sagt, og hun ble veldig stille etterpå. Huff! Det evige maset om å tenke positivt! Jeg er så lei av å høre det. Noen tror visst at alt ordner seg, bare man tenker positivt. Å tenke positivt gjør ikke folk friskere, det er det medisiner som gjør. Synes det er så overfladisk å si noe slikt til et menneske som strever med livet sitt, at det er til å spy av .
Katana Skrevet 14. november 2010 #37 Skrevet 14. november 2010 Huff! Det evige maset om å tenke positivt! Jeg er så lei av å høre det. Noen tror visst at alt ordner seg, bare man tenker positivt. Å tenke positivt gjør ikke folk friskere, det er det medisiner som gjør. Synes det er så overfladisk å si noe slikt til et menneske som strever med livet sitt, at det er til å spy av . Vi tok det opp med den som uttalte det etterpå, så det skjer neppe igjen. Det gjelder å tenke litt før man buser ut med "velmenende" bemerkninger. 2
Karmosin Skrevet 14. november 2010 #38 Skrevet 14. november 2010 Haha, helt enig, Karmosin! Det er total sløsing av tid og energi og samtaletid. Innen de har styra seg ferdig har man jo mistet all lyst til å snakke med dem... De samtaler egentlig ikke OM så mye heller. Det er mest "ta litt kaffe" (drikker ikke kaffe), "ta litt mer kaffe" (drikker fortsatt ikke kaffe), "er du sikker på at du ikke vil ha en pute i ryggen" (vil ikke sitte vondere enn jeg alt gjør, takk) og "nei, nå har det blitt kaldt, du, men det var kanskje kaldere i fjor på denne tiden, tror jeg kanskje, men det blir vel enda kaldere når det blir virkelig vinter" også ler de den der teite lille falske latteren som de MÅ hekte på alle utsagn. ARGH. 1
fruBeist Skrevet 14. november 2010 #39 Skrevet 14. november 2010 Huff! Det evige maset om å tenke positivt! Jeg er så lei av å høre det. Noen tror visst at alt ordner seg, bare man tenker positivt. Å tenke positivt gjør ikke folk friskere, det er det medisiner som gjør. Synes det er så overfladisk å si noe slikt til et menneske som strever med livet sitt, at det er til å spy av . Det skader mindre å tenke positivt, enn å tenke negativt
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 14. november 2010 #40 Skrevet 14. november 2010 Huff! Det evige maset om å tenke positivt! Jeg er så lei av å høre det. Noen tror visst at alt ordner seg, bare man tenker positivt. Å tenke positivt gjør ikke folk friskere, det er det medisiner som gjør. Synes det er så overfladisk å si noe slikt til et menneske som strever med livet sitt, at det er til å spy av . Jeg vil veldig gjerne at du bruker 5 minutter av livet ditt på å lese på http://365painfreedays.blogspot.com/ - først på About this blog og About anna. Jeg kjenner denne personen, og hun kan bevise at positiv tankegang virker. Sjekk alt hun har gått igjennom og hvordan hun har taklet det hele, og hvordan livet hennes ble forandret fra sengeliggende krøpling til aktiv dame. On topic igjen: jeg synes det er irriterende og velmenende når butikkansatte spør om jeg trenger hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå