Gå til innhold

ekkel følelse av syntetiske klær


Knøttet

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva jeg mener om jeg sier at de syntetiske "strikke"klærne mine ofte får en ekkel, tørr, "knitrende" følelse? Ofte når jeg har vasket de så kjennes de "tørre" og ekle å ta på. Det er ikke hver gang jeg vasker de, men en gang i blant. Har jeg brukt for lite tøymykner? De er nesten som at de er statiske, men de er ikke det- de er bare ekle å ta på ...

Det er nesten som den følelsen jeg får av å ta og gni på bomullpads, om dere skjønner.

Ja, jeg er ikke noe god til å forklare ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det akryl du slit med kanskje? Eg slit med at eg blir vanvittig statisk av akryl, held meg dermed så langt unna akryl som eg klarar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det akryl du slit med kanskje? Eg slit med at eg blir vanvittig statisk av akryl, held meg dermed så langt unna akryl som eg klarar. :D

Nå husker jeg ikke akkurat hvilke stoffer de klærne jeg har slitt med har vært i, men genseren jeg brukte i dag var iallfall 100% akryl. :Nikke: Men den er ikke statisk på den måten at jeg får støt, bare at den eh ... kjennes "tørr", ekkel og ta på og muligens statisk? Hvordan føles en statisk genser ut da? :vetikke:

Det rare er at det ofte hjelper å vaske de klærne jeg sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater acrylklær. Får akkurat den følelsen du beskriver, at de virker "tørre" og ekle. Prøv å bit i genseren, jeg får gåsehud bare av å tenke på det. Jeg pleide å gjøre det da jeg var barn.En annen ting, får du svettlukt under armene på slike stoffer er det umulig å få bort. Lukta sitter igjen uansett hva man gjør.

Jeg leter etter gode vintergensere i butikkene, helst i ull, men syns det bare er acryl. Klarer ikke å kjøpe slike klær. Lurer på om det er blitt dyrt med ull og at dermed kjedebutikkene kjører så mye akryl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det er akryl. Ull er bedre, men også dyrere. Det er mange år siden sist jeg kjøpte noe laget av akryl, men det blir verre og verre å finne skikkelige ullplagg syns jeg, men innimellom finnes det skatter på f.eks h&m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor hender det at genseren blir kjempemyk og god etter vask? Jeg har på meg en annen genser i 100% akryl nå, og den er ikke "tørr" og ekkel. Why?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor hender det at genseren blir kjempemyk og god etter vask? Jeg har på meg en annen genser i 100% akryl nå, og den er ikke "tørr" og ekkel. Why?!

Vet ikke hvorfor noen kan kjennes værre ut enn andre. Akryl er jo ikke et naturfiber, så det kan vel hende det er litt ulike blandinger. Kanskje type vaslepulver og vaskeprogram også påvirker materialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkelige er at jeg vaska nevnt genser i vaskemaskinen og putta den i tørketrommel etterpå (ja, jeg vet at den ikke skal tørketromles men gjør det likevel, den kan da umulig bli verre, bare ødelagt) og nå er den myk og deilig som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...