Gå til innhold

Øm (også trykkøm) midt i magen øverst - følger dette med irritabel tarm?


Gjest anonymnå

Anbefalte innlegg

Gjest anonymnå

Jeg skal til legen om to uker, og skal da ta opp mageproblemene jeg har for tiden. Litt opp og ned, men nå har jeg hatt løs mage, nokså hyppig avføring, en del magevondt og litt kvalme i noen dager. Så i dag tidlig at jeg har mista et par-tre kg. i det siste også.

I alle fall - i dag tidlig da jeg våkna var jeg så øm rett under der brystbeinet slutter, om dere skjønner? Og uten at jeg trykker langt inn er det ømt når jeg trykker der. Ganske sentrert, men mer mot høyre side enn mot venstre om det trekker litt.

Noen som aner hva dette er? Er dette vanlig ved såkalt irritabel tarm, som jeg tenker legen finner ut at jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonymnå

Du har jo symptomer på cøliaci eller glutenintoleranse... men jeg er ikke lege. Kan jo forsovet være så mye.

Hm. Jeg har ikke spist noe kornholdig på 3 dager, fordi jeg mistenkte at denne 'runden' med ubehag etc. startet pga. mye brødmat på lørdag... Men det tar vel gjerne noe tid før kornet er ute av kroppen og sånn? Hm. Får spise annen mat noen dager til og se, kanskje.

(Er forøvrig klar over at dere her inne neppe er leger, men av og til er det godt med andres tanker og erfaringer likevel. Og det er jo en stund å vente hos legen, så da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymnå

Kan legge til at smertene øverst i magen er absolutt vondest når jeg står/går/retter meg ut. Sitter derfor helst, og gjerne litt foroverbøyd i dag, merker jeg...

Jeg tenkte på bukspyttkjertelen, men den sitter vel midt inni kroppen, liksom? Dette er altså helt foran, gjør som sagt vondt å trykke lett med fingrene i området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymnå

Jeg prøver meg med et spm. til - kan dette være muskulært? Altså smerten helt opp mot brystbeinet og nedover som kjennes når jeg strekker ut overkroppen (nesten ikke når jeg sitter og ingenting når jeg lener meg forover)? Berøring er vondt nemlig, så jeg tenker at det kan være muskelen som er øm?

Jeg sliter med noe muskeltensjon fra før andre steder i kroppen, så det kan jo henge sammen.

Lurer også på hva man gjør når man raser ned i vekt og må på do så fort man har spist noe? (Har absolutt ingen matlyst, men spiser jo litt fordi jeg må...men går på do umiddelbart etterpå. Og for å være ærlig - det ser ikke ut som kroppen har fått benyttet seg av så veldig mye av maten når det kommer ut igjen... :sukk: )

Lurer på å ringe legen i morgen, jeg - kan jo ikke gå sånn her så mye lengre, da forsvinner jeg nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trådstarter

Vært hos lege. Han mistenkte problemer med stoffskifte (enten høyt eller lavt, husker ikke...) på bakgrunn av div. symptomer, og trodde magegreiene evt. er en del av dette... Blir magen helt koko når stoffskiftet ikke funker, altså? En dag treg, så fire dager løs osv.? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...