Gå til innhold

Øm (også trykkøm) midt i magen øverst - følger dette med irritabel tarm?


Gjest anonymnå

Anbefalte innlegg

Gjest anonymnå

Jeg skal til legen om to uker, og skal da ta opp mageproblemene jeg har for tiden. Litt opp og ned, men nå har jeg hatt løs mage, nokså hyppig avføring, en del magevondt og litt kvalme i noen dager. Så i dag tidlig at jeg har mista et par-tre kg. i det siste også.

I alle fall - i dag tidlig da jeg våkna var jeg så øm rett under der brystbeinet slutter, om dere skjønner? Og uten at jeg trykker langt inn er det ømt når jeg trykker der. Ganske sentrert, men mer mot høyre side enn mot venstre om det trekker litt.

Noen som aner hva dette er? Er dette vanlig ved såkalt irritabel tarm, som jeg tenker legen finner ut at jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonymnå

Du har jo symptomer på cøliaci eller glutenintoleranse... men jeg er ikke lege. Kan jo forsovet være så mye.

Hm. Jeg har ikke spist noe kornholdig på 3 dager, fordi jeg mistenkte at denne 'runden' med ubehag etc. startet pga. mye brødmat på lørdag... Men det tar vel gjerne noe tid før kornet er ute av kroppen og sånn? Hm. Får spise annen mat noen dager til og se, kanskje.

(Er forøvrig klar over at dere her inne neppe er leger, men av og til er det godt med andres tanker og erfaringer likevel. Og det er jo en stund å vente hos legen, så da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymnå

Kan legge til at smertene øverst i magen er absolutt vondest når jeg står/går/retter meg ut. Sitter derfor helst, og gjerne litt foroverbøyd i dag, merker jeg...

Jeg tenkte på bukspyttkjertelen, men den sitter vel midt inni kroppen, liksom? Dette er altså helt foran, gjør som sagt vondt å trykke lett med fingrene i området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymnå