Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

Vel, jeg skal bli ferdig med alle utvidelsespakkene til Dragon Age. Så må jeg bli ferdig med Fallout: New Vegas. Jeg holder jo egentlig også på Neverwinter Nights, og må bli ferdig med det. Og i mars kommer jo Dragon Age 2... Nei, jeg sliter med fugleperspektivet, jeg klarer ikke leve meg inn i spillet og spillverdenen når alt blir så langt borte. Det er en av grunnene til at jeg er så glad i TES-serien - førsteperson-perspektivet, samt friheten i spillet.

God formiddag, alle, forresten! :kaffekopp: Jeg har nettopp vært og trent. Jeg har antagelig nevnt det før, men har egentlig slått fra meg utholdenhetstrening pga medfødt hjertefeil som gjør at min progresjon vil være mye dårligere og mye tregere enn hva som er vanlig. Men til min store overraskelse oppdaget jeg at de ti minuttene med oppvarming på tredemølle (hvor jeg bare har rask gange) faktisk har vært nok til å forbedre kondisjonen litt. Jeg merket etter et par uker at det tempoet jeg nå startet oppvarmingen i var topptempoet jeg avsluttet med de siste to minuttene da jeg begynte. Hadde aldri trodd at bare ti minutter oppvarming skulle ha noen som helst effekt på kondisjonen!

Så i dag ble det 30 min. på tredemølle for første gang! Også bare rask gange, men er litt stolt likevel. Jeg må øke tempoet svært gradvis, for jeg merker at jeg får vondt i korsryggen på ene sida hvis jeg øker for fort. Men med gradvis økning så gikk det helt greit. Jeg prøvde meg på litt styrketrening etterpå, men da kjente jeg at kroppen hadde temmelig lite igjen å gi, så det ble ikke så mye. Men satser på at det også kommer etterhvert.

Jeg kom hjem, dusjet og satte på kaffe før jeg spiste frokost (ble vel så sent at det kan kalles lunsj), og da kjente jeg plutselig at jeg ble svimmel der jeg satt i sofaen. Trengte mat, ja! Skal lese litt teori nå, tenkte jeg, så blir det ut på uni og jobbe i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen. :kaffekopp:

Jeg har lagt til meg en forferdelig uvane - hvis jeg vet jeg skal opp tidlig dagen etterpå, så får jeg ikke sove. Jeg skulle være flink i går, la meg litt over ni og leste litt. Ti over halv ti la jeg meg til og sove og kjente at jeg begynte å bli trett. Tenkte at dette var perfekt, så fikk jeg åtte timer søvn til jeg skulle opp klokken seks og gjøre meg klar til å reise på det lokale uni for å jobbe. Det som skjer er at jeg dupper av og våkner jeg etter ca 20-30 minutter. Da tror kroppen at jeg har tatt en "power-nap", og er lys våken. Utrolig irritende!

Så nå sitter jeg her, for trøtt til å komme meg på uni, med begynnende hodepine, men må holde meg våken og få i gang en skikkelig døgnrytme. Må få jobbet litt også, tenker jeg. Ikke godvenn med meg selv i dag. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skal bli ferdig med alle utvidelsespakkene til Dragon Age. Så må jeg bli ferdig med Fallout: New Vegas. Jeg holder jo egentlig også på Neverwinter Nights, og må bli ferdig med det. Og i mars kommer jo Dragon Age 2... Nei, jeg sliter med fugleperspektivet, jeg klarer ikke leve meg inn i spillet og spillverdenen når alt blir så langt borte. Det er en av grunnene til at jeg er så glad i TES-serien - førsteperson-perspektivet, samt friheten i spillet.

Ååå er det kommet utvidelsespakker til Dragon Age?? Og Dragon Age 2 allerede....hmmm nesten så jeg får lyst til å spille igjen...;) Jeg har bare såvidt begynt på Dragon Age, står fast med en boss som jeg ikke klarer å ta og dermed ga jeg opp...... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står du fast? Hvilken vanskelighetsgrad spiller du på? Jeg synes også det var et vanskelig spill, slet flere ganger. Men jeg er så rar - ofte sliter jeg på slike vanlige fiender som ingen har problemer med, mens bossene ofte går greit. Så det hjelper ikke å lete på nettet etter hjelp og strategier heller, for det er bare jeg som er stuck på tåpelige plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står du fast? Hvilken vanskelighetsgrad spiller du på? Jeg synes også det var et vanskelig spill, slet flere ganger. Men jeg er så rar - ofte sliter jeg på slike vanlige fiender som ingen har problemer med, mens bossene ofte går greit. Så det hjelper ikke å lete på nettet etter hjelp og strategier heller, for det er bare jeg som er stuck på tåpelige plasser.

Såvidt jeg husker så har jeg normal vanskelighetsgrad i utgangspunktet, men tror jeg justerte ned til lett da jeg ikke klarte bossen. Men selv på lett får jeg det ikke til...... :sjenert: Jeg er stuck i det runde tårnet, helt i begynnelsen, tror bossen er øverst i tårnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

Det med å ikke få sove når en vet en skal opp tidlig dagen etter, kjenner jeg meg godt igjen i. Utrolig frustrerende!

Ønsker meg en av-og påbryter der, altså.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en Ogre. Husker den var vamskelig.

Ja det stemmer, godt å høre at det ikke bare er jeg som syns han er vanskelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, synes det var mange vanskelige kamper i det spillet. Koser meg med Awakening for tiden.

God formiddag, alle! :kaffekopp: Har endelig klart å karre meg på universitetsbiblioteket. Jeg sovnet fint igjen i ti-tiden, og våknet halv ett - lys våken. Forstår ikke det der, men 2,5 time er da bedre enn 20-30 minutter, så det er da fremskritt. Sovnet igjen i fire-tiden, så ikke helt utsoven nå, nei. Snille S-mannen sa i natt at han skulle kjøre meg ut og hente meg, så slapp jeg å tenke på det.

Jobbings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

Så irriterende å våkne igjen - sånn gjør jeg av og til også. Særlig de periodene hvor jeg har slitt med å få sove, egentlig. Hender jeg legger meg til med podcaster, lydbok eller språkkurs på MP3-spilleren igjen, det funker ofte fint. Får jeg ikke sove da så lærer jeg ihvertfall noe nytt, og dessuten tror jeg hjernen blir så opptatt av lyden at den glemmer at den ikke er trøtt likevel - for jeg sovner gjerne etter en stund. :ler:

Og HURRA for økt kondis! Det er så superdigg når man ser fremgang, altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morg... formiddag. :) Lydbok var smart, det skal jeg forsøke neste gang. Som antagelig blir i natt, regner jeg med.

Ja, det er så motiverende å se fremgang! Spesielt på noe så lite. :smilbla: I dag måtte jeg droppe morgentreningen. Hadde ikke sjanse til å stå opp før seks og trene etter bare noen få timers søvn, men jeg må prioritere å komme meg på uni og jobbe. Satser på at jeg bare må omstille kroppen til en litt sunnere døgnrytme, det har bare aldri vært så vanskelig før.

Forsøker å jobbe nå, men står litteranne fast. Trenger en bok eller to, og dem har de selvsagt ikke inne og må bestilles. Tar snart lunsj, så får jeg se om jeg ikke kan finpusse og forbedre det jeg allerede har etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei :)

Håper du snart får skikk på nattesøvnen din. Det er slitende å ikke få sove skikkelig altså!

Også håper jeg all jobbing med fag bærer skikkelig frukter for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, fru Lilla. :) Nå er jeg trøtt som en strømpe, så håper jeg sovner. Det løsnet litt i dag med oppgaven, ja. Jeg begynte å skrive et sammendrag hvor jeg skrev om hvorfor teorien jeg har tatt med er relevant for min problemstlling - og da så jeg selv mønster i kaoset. Herlig.

Nå har vi en svær bamse i stua. Skal passe en hund i to uker mens eierne er på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huuuuund! :rødme:

Og så bra med litt mer orden i kaoset! Det er så utrolig deilig med sånne gjennombrudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det! Litt lettere å skrive videre når man har slike gjennombrudd. Og det er herlig med hund i stua igjen, selv om jeg vil tro at hodet til hunden er omtrent på størrelse med pus. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Berner Sennen :hjerte:

Men kjøp inn et lager støvsugerposer ;)

Jeg tror mange glemmer(i disse treningshysteritider hvor det eneste som teller er maxtrening med maxeffektiv pulsrate og kun den aller beste treningstypen - merkelig nok ofte den kjedeligste) at alle monner drar ;) Kjempebra at du merker fremgang, er det ikke supermotiverende?

Håper du får sove kjempegodt i natt, stalltipset her er Misjonen fra P4 på podcast, da forsvinner Ember raskt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er herlig å være hundepasser. Men satser på at han ikke er midt i røyteperioden i disse to ukene. Ser heldigvis ikke sånn ut. ;) Men masse sikkel i stedet for.

Jo, det er supermotiverende. Såpass at jeg nå har bestemt meg for å legge inn litt utholdenhetstrening i programmet også, noe jeg ikke hadde sett for meg. :smilbla: Hehe, takk for stalltips. Nå blir det litt lesing på sengen nå, så får vi håpe jeg slokner snart. Har vært så trøtt jeg har gått i svima i hele dag, så får håpe det varer litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...