Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon

Så koselig at pusene har funnet sammen da. :rodmer: Jeg syns det er så herlig så se på mine når de leker sammen inne, raser opp og ned trappen, gjemmer seg, litt fekting og regelrett liksom slåsskamp. :) Voffsefrøken vil også gjerne delta i leken men da blir det brått slutt, go figure. :fnise:

Rart det der med puser og hunder, den svære labradoren til broren min får heller ikke lov til å leke med deres bittelille pus. Da får han seg en pote med klørne ute på snuten :fnise: Like trist hver gang :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prat om katter og akademia i dagboken min, akkurat slik det skal være. :rodmer:

Ping: Ja, det er egentlig en vente-avatar til jeg blir enig med meg selv om hva slags avatar jeg vil ha. :fnise:

Ellers blir det overtid i morgen også, og så er det snart helg! S-mannen skal jobbe, så blir nok en rolig helg på meg. Kanskje en øl ute hvis det passer seg slik, eventuelt en kaffe hos familien. Får se hva som skjer. Herlig å slappe av også etter en hektisk uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! :vinke:

Godt med helg! Gleder meg til å gå og legge meg og vite jeg ikke trenger å stå opp tidlig! Blir en rolig helg, og det ser jeg frem til. Sitter her med et glass portvin og slapper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på utstillingen Game On 2.0, som stiller ut spillkonsoller og ulike typer spill fra de siste tiårene. Ikke hver dag man får spille på en Atari fra 1979 eller en mekansisk spillmaskin fra 1930! Jeg var imponert over hvor mye forskjellig og hvor mye gammelt de hadde fått tak i. Alt kunne spilles og prøves, veldig gøy. Det skal også være noen foredrag om spill i ulike sosiologiske, kulturelle og filosofiske perspektiver. Kan være jeg går på noen av dem.

Ellers kommer bror innom litt senere i dag. Han skal ut til en kollega, men ville stikke innom på veien og hilse på nypusen. Etter det blir det å slappe av hjemme, ser frem til det. Nå er det husarbeid på tapetet. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

En skikkelig nerdeutstilling, altså ;) Skjønner at sånn er artig for de som er opptatt av sånn. Hadde sikkert vært veldig interessant for min eldste sønn :)

Kos deg på lørdagskvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talos er så herlig! Han vokser og blir større for nesten ar hver dag som går, men er fortsatt likevel bitteliten. Virker i hvertfall slik, han har fortsatt det typiske kattunge-preget i ansiktet og oppførselen. Så har han den søteste måten å ta kontakt på når han vil ha litt kos - han kommer bak meg opp på armlenet når jeg sitter i sofaen, og stryker/tapper meg forsiktig på skulderen med poten. Da plukker jeg ham opp og legger ham på fanget, hvor han umiddelbart begynner å stormale. :rodmer:

Neste uke skal vi til dyrlegen med ham igjen, for revaksinering. Sist vi var der veide han 1,2 kg, skal bli spennende å se hvor mye han veier nå.

Jeg har skikkelig vårstemning nå! Jeg hadde på meg ullcardigan og vinterjakke da jeg var ute i går, og det var altfor varmt. Sola varmer for første gang på flere måneder nå. Tror jeg skal ut og gå meg en tur i dag i finværet.

Nå sitter jeg med :kaffekopp: og slapper litt av etter frokosten. Håper alle har en riktig så fin søndag!

En :kaffekopp: til alle som stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Wolfie. :)

Jeg har vært ute og gått en times tid i dag. Fantastisk vårvær, jeg så også de første påskeliljene titte opp fra gresset! Det er på dager som dette jeg virkelig savner å ha hund, dette er perfekt turvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Wolfie. :)

Jeg har vært ute og gått en times tid i dag. Fantastisk vårvær, jeg så også de første påskeliljene titte opp fra gresset! Det er på dager som dette jeg virkelig savner å ha hund, dette er perfekt turvær.

Jepp det var perfekt turvær i går for både to og firbente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så herlig med vårvær og påskeliljer! Kan glede meg til skikkelig vårstemning når jeg reiser vestover neste uke, skjønner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis vårværet holder så lenge, da. Aldri godt å vite her borte. ;)

I morgen er det møte med bokklubben rett etter jobb. Ikke så mye å melde i dag. En :kaffekopp: til alle som stikker innnom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom over en tråd her nå om føling, og da kom jeg på noe litt rart som jeg gjerne vil dele. Dette har bare skjedd meg èn gang, ellers hadde naturligvis jeg også blitt litt bekymret. ;)

Jeg er, som mange andre, veldig glad i sjokolade. For glad i sjokolade. En gang for et par år siden skulle samboer ned og handle og kjøpe noe sjokolade til oss. I alle andre tilfeller hvor dette har skjedd sitter jeg jo bare hjemme og gleder meg litt til sjokoladen mens jeg gjør noe annet.

Men ikke denne gangen. Jeg begynte plutselig å skjelve på hendene, mistet all fokus og ble så totalt hekta på tanken om sjokolade at jeg ikke fungerte. Ingen andre tanker eksisterte, det jeg var som en narkoman med abstinenser. Det var skikkelig sært. I det samboer kom hjem med sjokoladen og jeg fikk tatt meg noen biter, så gikk det over med en gang.

Som sagt: Hadde dette skjedd ofte, så hadde jeg tatt et alvorlig oppgjør med mitt forhold til sjokolade. ;) Men siden dette kun skjedde èn gang, så ser jeg heller bare på det som en heller rar opplevelse. Vet ikke helt hva det var, men antagelig en form for føling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig dag i dag. For en måned siden begynte det jo en ny person i teamet vårt, siden to sluttet rett før jul. Uten å gå for mye i detaljer her på nettet, så har vi alle de siste fire ukene funnet ut at vedkommende ikke var riktig person til jobben, og kontrakten ble determinert i dag - med umiddelbar virkning.

Det var en helt riktig avgjørelse, men jeg syntes det var vondt. Jeg var ikke med på selve oppsigelsesmøtet, men jeg var jo i nærheten. Slikt er aldri gøy, men noen ganger er det nødvendig. Intervjuer har allerede vært i gang, og vi får inn en ny person som skal overta om en uke. Etter hva jeg hører fra sjefen, så har han mer tro på henne. Krysser fingrer for det!

Jobblivet kan være ganske tøft. I denne bedriften har jeg virkelig fått erfart at hvis du gjør en skikkelig god innsats, så får du det tilbake så det monner. Men gjør du en dårlig innsats over tid, så er det rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Oi, du jobber tydeligvis i en steintøff bransje, og det må jo være en privat bedrift? I de fleste andre jobber, kan man ikke sparke folk på dagen, da det er et veldig godt stillingsvern. Skjønner godt at det var ubehagelig å være vitne til.

Og den sjokolade-episoden din hørtes jo helt :overrasket: ut! Sånn har jeg aldri opplevd, ikke en gang da jeg var gravid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er privat, ja. Alle innleide konsulenter har 30 dagers gjensidig oppsigelse, så det blir nok utbetalt lønn for oppsigelseperioden til vedkommende. Situasjonen hadde nok vært annerledes hvis det var en fast ansatt.

Det blir mye jobbprat i dagboka mi for tiden, føler jeg, men det er litt hektisk der for tiden. Nå må vi som er igjen forsøke etter beste evne å lappe sammen og spore opp de sakene som ligger igjen etter personen som sluttet så brått. Ikke bare-bare, men det går seg til på et vis.

Ellers er det jo snart helg igjen, hvor har denne uka blitt av? Det var jo nettopp helg. :overrasket: Jeg skal innom min mor på kaffebesøk i morgen etter jobb, ellers er det ingen planer for helga. S-mannen har fri, så får se hva vi finner på. Kanskje se en god film.

En :kaffekopp: til alle som stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Når en jobber mye, og har saker som engasjerer, er det naturlig at det fyller hodet (og dagboka). Ukene flyr, men det betyr vel at man har det kjekt på jobb, og hvert fall ikke kjeder seg :)

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, når jeg hører om slike episoder i arbeidslivet så priser jeg meg lykkelig for å være ansatt i det offentlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det kan du si. Men lønna er ofte bedre i det private. ;)

Nå er det helg! Og det er vår! :hoppe: I morges hørte jeg fuglekvitter da jeg gikk til bilen - fantastisk! Mildt ute og solen er oppe og varmer. Herlig!

Skal til mor snart og ta en kaffe, ellers blir det en rolig helg med S-mannen og jeg. Ingen planer for i morgen så langt, i hvertfall. Neste uke blir det masse overtid og svært travelt, men det verste er at jeg faktisk ser litt frem til det. :fnise: Fikk gode tilbakemeldinger i dag, og det vil bli rom for å lære noe nytt og få litt andre arbeidsoppgaver etterhvert som ting roer seg litt og den nye som kommer på onsdag er ferdig opplært. Spennende tider fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...