Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

har vært sammen i 8 år med en snill mann på alle måter.

men problemet er at han ALDRI tar på meg eller koser med meg, får heller aldri eller skjeldent komplimenter.

føler meg så ensom i forholdet,og selvtilliten er helt på bunn.

har tatt det opp med han tidligere, men til ingen nytte

er det for mye forlang å bli stryki over ryggen,eller å få en klem. eller overhodet bare bli tatt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke for mye forlangt, men han er tydeligvis ikke slik.

Han kommer neppe til å bli slik heller,- så venn deg til tanken på et liv uten kos, i avholdenhet.

Slik var han jeg hadde som "kjæreste" også,- og jeg gikk. Jeg orket ikke å oppholde meg i arktiske strøk.

Det er fryktelig kaldt uten nærkontakt i det hele tatt. :tristbla:

Skrevet

Det er ikke for mye forlangt, men han er tydeligvis ikke slik.

Han kommer neppe til å bli slik heller,- så venn deg til tanken på et liv uten kos, i avholdenhet.

Slik var han jeg hadde som "kjæreste" også,- og jeg gikk. Jeg orket ikke å oppholde meg i arktiske strøk.

Det er fryktelig kaldt uten nærkontakt i det hele tatt. :tristbla:

takk for svar:) vil bare nevne at han liker å bli "dulla" med, det er greit,så han liker jo å kose

Skrevet

takk for svar:) vil bare nevne at han liker å bli "dulla" med, det er greit,så han liker jo å kose

Han vil at du skal kose ham, men koser ikke selv. Han vil gjerne få, men ikke gi. Kaldt. Kaldt. Kaldt. :(

Skrevet

noen som vet hva jeg kan gjøre? føler at jeg ikke er verdt noen ting lenger, bare går rundt her, har lyst til å sette meg ned å gråte og hyle ut at han må jo forstå!!

Skrevet

Mennesker er forskjellige, du har funnet deg en som ikke har det store behovet for kos som du har.

Det er ikke galt av ham å ikke ha det behovet, akkurat som det ikke er galt at du har det behovet.

Men dere er forskjellige..se heller på andre ting han gjør for deg.

Skrevet

[/

center]

han liker jo kos,når HAN får det,fortjener ikke jeg det samme fra han??

Skrevet

Han har ikke samme synet på det som deg.

Om det ikke nytter å snakke om problemet og la seg fikse slik, så er det bare sånn han er.

Du kan ikke tvinge mannen til å forandre seg.

Skrevet

-noen andre som har ett annet syn på det? syns den ble litt for lettvint,at han bare er sånn..

Skrevet

man kan desverre ikke forandre et annet menneske. For å få han til å forandre seg må han ville det selv, og det ser det jo ikke ut som han ønsker

Skrevet

man kan desverre ikke forandre et annet menneske. For å få han til å forandre seg må han ville det selv, og det ser det jo ikke ut som han ønsker

Skrevet

-noen andre som har ett annet syn på det? syns den ble litt for lettvint,at han bare er sånn..

Det handler ikke om at det er for "lettvint".

Du spurte, du fikk svar, du liker ikke svaret, så du vil ha et annet svar?

Er ei slik livet fungerer.

Sett heller pris på det du liker ved mannen din, for det er vel noe du liker?

Skrevet

Har han alltid vært sånn? Har du prøvd å snakke med han og si hva dette gjør med deg?

Jeg kan sette meg inn i det med tanke på sex, men ikke på kosingen. Det er uansett veldig vondt å ikke føle seg bra nok eller flott nok for den man elsker. :klem:

Skrevet

Sånn var også min eks. Og det er bare slik det desverre.

Jeg måtte tilslutt bare innse at vi var veldig forskjellige.

Og ofte tenkte jeg som deg, at å si; sånn er han bare, nei det er for lettvint :S

Men vet du hva? Innse det først som sist, han er bare sånn. Enkelt og greit. Han syns sikkert det er koslig og sikkert godt at du ville klemme han. Men han har ikke ett behov for å klemme andre deriblant deg. Du kan prate med han og kanskje han hører og tar det til seg. Men etter en stund vil han sikkert glemme det igjen og dere er igjen på en ny runde. Og da kommer dere sikkert inn i en ond sirkel som ingen tjener noe på.

Lykke til med å løse problemet. Uansett hva resultatet blir :)

Men husk å veie for og imot og vær sikker på din beslutning :)

Skrevet

Jeg ville fortalt ham rolig at du trenger fysisk berøring for å føle deg elsket. Fortell hvor godt det er når han tar på deg.

Spør om han vil begynne å stryke deg over ryggen og gi deg en klem hver dag.

Når han gjør det kan du fortelle ham hvor mye du liker det.

Jeg vil anbefale denne boken.

Den viser på en enkel og god måte at ikke alle trenger det samme for å føle seg elsket og brydd om.

Etter å ha lest den ble jeg veldig oppmuntret til å vise kjærlighet på måter som de rundt meg trenger, ikke nødvendigvis som jeg trenger det.

Hvis du leser boken, og forteller mannen din at du ønsker mere kos og klem, og gir han det han trenger, vil han sannsynligvis gi deg fysisk berøring tilbake etterhvert.

Det har i alle fall skjedd i både familien min, og med vennene mine når jeg har gjort det med dem.

Skrevet

Dette var som å lese om meg selv og min mann. Han er så ukosete som det kan bli! Men han vil veldig gjerne bli tatt på og koset med hvis vi først ligger i sengen. (Og da tenker jeg ikke bare retning av sex).

Hvis jeg ønsker en klem eller et kyss og kommer bort til han så himler han med øynene og gjør det superfort, kjempe koselig...

Men jeg har funnet ut det, at hvis jeg slutter med all form for kos så merker han det etter noen dager og begynner da å komme til meg for å få kos. Men vi ender fort i en ond sirkel ved at jeg ønsker kos og kommer til han, han ser på det som mas og trekker seg unna. Så jeg må bare holde meg unna, så kommer han til meg innimellom.

Men vi er for forskjellige, jeg er veldig kosete og han da i den andre enden av skalaen. Vi har snakket om dette så mange ganger og han skjønner hva jeg mener og hva jeg føler, men jeg kan ikke forandre han og det jeg kan heller ikke forandre meg selv på dette punktet. Så man må nesten spørre seg selv, vil jeg ha det sånn eller ikke. Jeg vet det ikke er så enkelt, men en gang må man bestemme seg.

Skrevet (endret)

Det er ikke kriminelt å ikke ville gi noen form for nærhet og kos som vi kjenner det, men det blir ganske ensomt å være den som gjerne vil ha, etter hvert.

Så da er det muligens sånn at du, ts, må godta et det er slik, og det kommer nok til å fortsette slik. Du må finne andre gode ting ved ham og glede deg dobbelt over det, eller ikke...

Jeg tror nemlig ikke at å vise ham boken som ble foreslått: "Kjærlighetens fem språk" vil gjøre noe fra eller til. Han er ikke sånn. Han skjønner ikke egentlig hva du snakker om.

Lykke til med alt.

Endret av Margareth
Skrevet

Det er ikke kriminelt å ikke ville gi noen form for nærhet og kos som vi kjenner det, men det blir ganske ensomt å være den som gjerne vil ha, etter hvert.

Så da er det muligens sånn at du, ts, må godta et det er slik, og det kommer nok til å fortsette slik. Du må finne andre gode ting ved ham og glede deg dobbelt over det, eller ikke...

Jeg tror nemlig ikke at å vise ham boken som ble foreslått: "Kjærlighetens fem språk" vil gjøre noe fra eller til. Han er ikke sånn. Han skjønner ikke egentlig hva du snakker om.

Lykke til med alt.

Det er ingen garanti for at han vil endre seg, men en sjanse er det alltid. Både jeg og mange rundt meg har begynt å vise kjærlighet og omsorg på måter som ikke faller naturlig for oss, fordi vi har forstått at det er det som trengs for at de skal føle seg brydd om.

Det gjelder ektemannen min, men også andre i livet mitt jeg er glad i.

Så jeg ville forsøkt. Det hjalp på mannen min, når han i begynnelsen gav meg kjærlighet på den måten han ønsket det, ikke som jeg trengte det. Han endret det etter å ha lest litt i boken. :)

Skrevet

Det er ingen garanti for at han vil endre seg, men en sjanse er det alltid. Både jeg og mange rundt meg har begynt å vise kjærlighet og omsorg på måter som ikke faller naturlig for oss, fordi vi har forstått at det er det som trengs for at de skal føle seg brydd om.

Det gjelder ektemannen min, men også andre i livet mitt jeg er glad i.

Så jeg ville forsøkt. Det hjalp på mannen min, når han i begynnelsen gav meg kjærlighet på den måten han ønsket det, ikke som jeg trengte det. Han endret det etter å ha lest litt i boken. :)

Ah ja. *mimre* Jeg forsøkte å bøte på min manns slappe forhold til sex ved å gi ham boken "Mer sex takk" av hu gurudama hva hun het igjen.. fra NRK Puls. Men sånne bøker gjør lite nytte nedstøvet og ulest i bokhylla... :tristbla:

Skrevet

Ah ja. *mimre* Jeg forsøkte å bøte på min manns slappe forhold til sex ved å gi ham boken "Mer sex takk" av hu gurudama hva hun het igjen.. fra NRK Puls. Men sånne bøker gjør lite nytte nedstøvet og ulest i bokhylla... :tristbla:

Nå ga jeg ikke mannen min oppgaven å lese en hel bok. Jeg fortalte hm et kort sammendrag av hva jeg hadde lært av boken, og spurte om han ville lese et kapittel som beskrev det jeg ønsket å formidle.

Det gjorde han gjerne.

Kanskje mye fordi jeg fortalte at jeg ville endre meg overfor ham først? At jeg hadde forstått hvor viktig det var for ham at jeg..., og at jeg ønsket at han også endret seg overfor meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...