Gå til innhold

Hvordan få lampeledning til å henge i taket?


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Holder på å bli gal. Lampeledningen som er satt inn i sånne hvite plastrør vil ikke bli hengende med dobbelsidig tape i taket. Faller ned. Så absolutt sterkere saker må til, men hva?

Det er ikke mulig å "stifte" fast ledningen med sånne små plastklips, ei heller å borre hull i taket og la ledningen gå oppå loftet usynlig...

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt ledningsrør i lampebutikken, og de holder, uten å glippe. De fra IKEA (har gått ut nå) falt ned hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ledningsrør i lampebutikken, og de holder, uten å glippe. De fra IKEA (har gått ut nå) falt ned hele tiden.

Hmm, de ledningsrøra vi kjøpte ble kanskje ikke kjøpt i en lampebutikk (vet ikke).

Kan ikke helt se for meg at vi skal strekke ledning 3-4 meter med SUPERLIM heller? Men det finnes kanskje en superlim som vil holde? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er ledningsrør det heter det jeg har kjøpt... Det er et "spor" som man trer ledningene inn i, og dette "sporet" er det tape på som man fester det med... Har kjøpt det på Obs. De har samme opplegg på Europris, men de tapen der er ikke så god....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er ledningsrør det heter det jeg har kjøpt... Det er et "spor" som man trer ledningene inn i, og dette "sporet" er det tape på som man fester det med... Har kjøpt det på Obs. De har samme opplegg på Europris, men de tapen der er ikke så god....

Ja det er akkurat slike vi også har, men som ikke henger oppe med den tapen som er på "sporet"...håpløst! Har forsøkt å feste på nytt med disse "røra" og supplert med superlim imellom, time will show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Dette er en digresjon, men jeg tenkte jeg kunne vise noe bilder av at det går an å ha lampeledningen hengende løs.

Jeg digger det! Særlig hvis ledningen er av en annen farge - da blir ledningen ekstra dekorativ.

Her finner dere noen bilder:

http://husetpaaplanen.blogspot.com/2010/05/oppheng-pa-oppheng.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette er en digresjon, men jeg tenkte jeg kunne vise noe bilder av at det går an å ha lampeledningen hengende løs.

Jeg digger det! Særlig hvis ledningen er av en annen farge - da blir ledningen ekstra dekorativ.

Her finner dere noen bilder:

http://husetpaaplanen.blogspot.com/2010/05/oppheng-pa-oppheng.html

Det var fint det, i en annen farge :) MEN: her er det snakk om å "dra" ledningen rett over taket, så bortover langs taklisten, så ned langs en dørkarm osv....HUFF, til tross for superlim igårkveld er den på vei ned idag. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er akkurat slike vi også har, men som ikke henger oppe med den tapen som er på "sporet"...håpløst! Har forsøkt å feste på nytt med disse "røra" og supplert med superlim imellom, time will show!

Har du kjøpt din på Obs? Har min i taket, og der henger den uten problem. Værre med de som er kjøpt på Europris. De henger på veggen, og noen av dem har løsnet. Festet dem på nytt igjen, og da hang de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Vask ei stripe der du vil ledninga skal sitte med vaskevatn med salmiakk og zalo. Den treng ikkje vere meir enn 1 cm brei. Så lar du det tørke, og festar ny, god tape på den stripa. Grunnen til at det dett ned er feitt og sotrestar i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...