Gå til innhold

Risgrøten min blir alltid brent:(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville bare si at man kan gjerne la grøten så i kald stekeovn mer enn 2 timer. Jeg koker gjerne opp grøten på kvelden og lar den stå i kald ovn til jeg kommer hjem fra jobb dagen etter, da er det bare å varme opp grøten og vips så er middagen klar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da altså to ingredienser jeg ikke vil ha i min grøt. Men uansett, jeg sa diverse tilsetningsstoffer, ikke mange og farlige tilsetningsstoffer. Og i min verden er behovet for den posen helt ikke-eksisterende all den tid det koster meg halvparten å bruke grøtris som ikke er i en pose fra Toro.

Den kommentaren var mer rettet mot folk som foretrakk posegrøt og som kanskje kunne komme til å tro at posen inneholdt noe farlig.

Skrevet

Veldig enig med Zzyzx her.

Dessuten må det påpekes at vanillin ikke er vanilje.

Og det er viktig å påpeke fordi?

Skrevet

Jeg lager ofte grøt, både 5 min Toropose (1 pers) og vanlig geisha. Synes begge smaker godt, men det er helt klart den helt hjemmelagde som gir godfølelsen av lørdag/jul/barndom :)

Mange svir Toroposen fordi man har altfor sterk varme. Jeg pleier å ha sterk varme det første minuttet bare, og så skrur jeg ned til halv varme. Rører også i grøten hele tiden, og helt i bunnen så jeg kjenner at ingenting svir seg. Greit å stå og røre i grøten mens man f.eks leser avisa :gjeiper:

Når jeg lager med Geisha pleier jeg å koke opp i en liten kjele (fremdeles bare jeg som spiser, så altså 1 pers), og sette i ovnen med lokk på mens jeg f.eks dusjer. Etter en halvtime er den helt fin til å kokes opp!

Altså, begge grøtalternativene er like lette å lage, det spørs bare hvor sulten jeg er :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...