Gå til innhold

skulle ønske det fantes en AutoPARK...


Leanne

Anbefalte innlegg

Har Autopass i bilen og synes den er super! Slipper å ha småpenger liggende i bilen hvis det plutselig skulle dukke opp en bom..

Men så er det PARKERING da.. Ofte er det tomt for mynt i lommeboka, og jeg har en lei tendens til å slite ut magnetstripen på kortet mitt... så det virker jo heller ikke...

Og får jeg betalt, så må man jo stresse og følge med på klokken hele tiden. Kommer man 3 min senere enn planlagt ligger det en bot på flere hundre kroner å vente...

Skulle ønske noen laget en AutoPark til meg, en liten brikke jeg kunne feste i bilen og bare få tilsendt regning for den tiden jeg faktisk står parkert.

Finnes det noe sånt på markedet?

Hvis ikke - synes jeg noen skal ta utfordringen og lage det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes nå at parkering er ganske greit. Stikk inn kortet når du kommer og stikk det inn når du drar. Man slipper å tenke på tiden osv. Det man kan vel forsåvidt betale med mynt også, men det har jeg aldri prøvd.

Det at du sliter ut stripen på kortet er vel ingen unnskyldning, det er gratis og enkelt å bestille nytt kort. Prokrastinering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De automatene som enda har sånn stikk inn kortet når du kommer og stikk inn når du drar er ok. Men er langt fra alle som har det, da må man putte inn kortet og trykke på de "verdiknappene" altså trykke hvor mye du vil betale for og hvor lenge du har tenkt å stå..

Har jakker som avmagnetiserer kortet, dette er jeg fæl til å glemme. Putter det i jakkelomma og så er det gjort... Så å bestille nytt kort annenhver uke blir liksom litt voldsomt.. Bruker jo ikke stripen til vanlig - betaler stort sett med chippen overalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Flere steder tilbyr de betaling med SMS. De større byene begynner å få det (Oslo kommune har hatt det lenge), men også i mindre byer er det på vei. Enkelte private selskaper tilbyr det også.

Hovedsaklig er det EasyPark og/eller Mpay som leverer sms-tjenesten. Da starter du parkeringen ved å sende en sms, og avslutter på samme måte. Syns det funker fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy park er jo nesten det opplegget du ber om =)

ringer el sender meld for å starte og stoppe betalingen. også får man giro.. kjempe kjekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...