mysan Skrevet 15. november 2010 #61 Skrevet 15. november 2010 Det sies at de ofte kan plukkes ut som ganske små ja.. seksåringer som river bena av frosker kan for eksempel være barn man bør holde øye med. Eller barn som labber over folk, picnickurver, strandleker og ellers hva som måtte ligge mellom dem og vannkanten, mens alle jevnaldrende går rundt hindringene.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 15. november 2010 #62 Skrevet 15. november 2010 Det sies at de ofte kan plukkes ut som ganske små ja.. seksåringer som river bena av frosker kan for eksempel være barn man bør holde øye med. Eller barn som labber over folk, picnickurver, strandleker og ellers hva som måtte ligge mellom dem og vannkanten, mens alle jevnaldrende går rundt hindringene. Men det jeg lurer på er: Er det mulig at ungene kan bli sånn på tross av foreldre som behandler dem bra eller at de ikke har vært utsatt for vold eller overgrep? Og hvis de bare er sånn uten at de har opplevd noe fælt, kan man da si at de er onde?
mysan Skrevet 16. november 2010 #63 Skrevet 16. november 2010 Man kan sikkert være født psykopat, altså uten evne til empati. Unger som er friske og har vokst opp under gode forhold, tror jeg rett og slett ikke blir onde.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. november 2010 #64 Skrevet 16. november 2010 Man kan sikkert være født psykopat, altså uten evne til empati. Unger som er friske og har vokst opp under gode forhold, tror jeg rett og slett ikke blir onde. Er det ikke litt feil å legge all skyld på foreldre for hvordan unger kan bli når de blir store. Vet om unger fra gode, ressurssterke foreldre som har manglet empati som voksen. Ingen av søskenene til denne vedkommende har blitt likedan. Hvordan forklarer man det?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #65 Skrevet 2. februar 2011 Psykoser gjelder folk med psykiske forstyrrelser, ikke de med PERSONLIGHETS forstyrrelser En personlighetsforstyrrelse ER en psykisk lidelse. Wiki.
Gjest nobilian Skrevet 2. februar 2011 #66 Skrevet 2. februar 2011 Jeg har tenkt på en ting av og til. Det er når folk gjør fjerne og brutale ting som å drepe noen på bestialske måter. Hvorfor får sånne folk alltid en diagnose? Hva skjedde med tiden da NOEN mennesker bare rett og slett var onde? Hvorfor må det være en forklaring og en rettferdiggjøring for alt? Når kom vi til det punkt at mennesker som gjør stygge ting alltid er ofre som trenger hjelp? Blir så provosert jeg. *** Hvis vi skal gå med på at noen folk bare er onde, må vi jo plutselig akseptere at noen bare er dumme også..
Gjest nobilian Skrevet 2. februar 2011 #67 Skrevet 2. februar 2011 Ja ok var litt feil uttrykksmåte av meg. Det jeg mente å si hva om noen BARE er onde av natur og ikke gode i det hele tatt? *** Om du kan nevne ETT enste eksempel på en slik person, kan vi diskutere det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå