Gå til innhold

Argh.. blir så oppgitt


flickan

Anbefalte innlegg

Jeg liker å være ute i god tid med julegaver da jeg ikke liker å stresse på slutten. Jeg bruker lang tid på å finne gaver som jeg tror passer mottakeren godt, og som regel blir gavene godt mottatt.

Min lillesøster har akkurat flyttet sammen med samboeren sin og jeg har lagt merke til at de bare har ulike sengesett (bodde på hver sin hybel før), jeg spurte henne derfor for en stund tilbake om de f eks kunne tenke seg matchende sengesett til jul. Har også spurt om andre ting de evt ønsker seg.

Så gikk jeg til innkjøp av 2 sett kjempefint sengetøy i Høie sateng, det var på salg, men likevel dyre. Nå i dag sier søsteren min at de ikke ønsker seg sengesett likevel, for de skal kanskje kjøpe dobbeldyne.

Ååh, what to do.. Får ikke byttet sengesettene siden de var på salg, og det er ingen andre det passer å gi de til.. Har det vi trenger av sengesett selv, men kan jo alltids spare de til senere, men nå har jeg brukt 1200 kr forgjeves og føler ikke jeg har råd til det nå... I tillegg må jeg kjøpe ny gave til dem...

Æsj, måtte bare få ut litt frustrasjon... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig.

Du skal ikke i bryllup snart? Det hørtes ut som en veldig bra bryllupsgave...til noen som ikke har dobbeltdyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg liker å være ute i god tid med julegaver da jeg ikke liker å stresse på slutten. Jeg bruker lang tid på å finne gaver som jeg tror passer mottakeren godt, og som regel blir gavene godt mottatt.

Min lillesøster har akkurat flyttet sammen med samboeren sin og jeg har lagt merke til at de bare har ulike sengesett (bodde på hver sin hybel før), jeg spurte henne derfor for en stund tilbake om de f eks kunne tenke seg matchende sengesett til jul. Har også spurt om andre ting de evt ønsker seg.

Så gikk jeg til innkjøp av 2 sett kjempefint sengetøy i Høie sateng, det var på salg, men likevel dyre. Nå i dag sier søsteren min at de ikke ønsker seg sengesett likevel, for de skal kanskje kjøpe dobbeldyne.

Ååh, what to do.. Får ikke byttet sengesettene siden de var på salg, og det er ingen andre det passer å gi de til.. Har det vi trenger av sengesett selv, men kan jo alltids spare de til senere, men nå har jeg brukt 1200 kr forgjeves og føler ikke jeg har råd til det nå... I tillegg må jeg kjøpe ny gave til dem...

Æsj, måtte bare få ut litt frustrasjon... :kjefte:

Sss drit i det. Gi de sengesettene. Man kan ikke få alt man ønsker seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig.

Du skal ikke i bryllup snart? Det hørtes ut som en veldig bra bryllupsgave...til noen som ikke har dobbeltdyne.

Jeg tenkte på det, at jeg bare kunne spare de til en senere anledning, men vet ikke om noen som skal gifte seg i nær fremtid. Hmm. får tenke litt på det..

Sss drit i det. Gi de sengesettene. Man kan ikke få alt man ønsker seg

Kanskje bare gir jeg de uansett ja, men hater å gi gaver jeg vet ikke "passer" helt..

Men er i grunnen lei av å skjemme bort søstera mi også, når jeg ser hvor lett hun tar på en del ting. Kan ikke klandre henne for akkurat denne situasjonen da, men er ikke første gang pengene flyr til ingen nytte for henne.. Hehe, men kan vel bare skylde på meg selv som skjemmer henne bort.. Kanskje på tide å slutte med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det, at jeg bare kunne spare de til en senere anledning, men vet ikke om noen som skal gifte seg i nær fremtid. Hmm. får tenke litt på det..

Kanskje bare gir jeg de uansett ja, men hater å gi gaver jeg vet ikke "passer" helt..

Men er i grunnen lei av å skjemme bort søstera mi også, når jeg ser hvor lett hun tar på en del ting. Kan ikke klandre henne for akkurat denne situasjonen da, men er ikke første gang pengene flyr til ingen nytte for henne.. Hehe, men kan vel bare skylde på meg selv som skjemmer henne bort.. Kanskje på tide å slutte med det..

som du skriver i starten...

KANSJE skal kjøpe dobbeldyne. da vet du jo ikke enda?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som du skriver i starten...

KANSJE skal kjøpe dobbeldyne. da vet du jo ikke enda?!

Jeg formulerte meg nok litt feil, de har bestemt seg for å gjøre det, men ikke akkurat når. Hun var hvertfall veldig tydelig på at sengesett ikke sto på ønskelisten enda. Hun regnet nok ikke med at jeg var så tidlig ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fekk to enkle sengesett, kjøpt på salg til jul eit år. Fikk faktisk bytte det til dobbeldyne i romjula likevel.

Elles så trengs jo alltids enkeltsengesett også, man har vel gjestar ein gong i blant? Kjekt med matchande sengesett til slikt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg heller vel mot og beholde de selv som gjestesengesett. De er faktisk veldig fine. Evt vente og se om noen venner gifter seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å være ute i god tid med julegaver da jeg ikke liker å stresse på slutten. Jeg bruker lang tid på å finne gaver som jeg tror passer mottakeren godt, og som regel blir gavene godt mottatt.

Min lillesøster har akkurat flyttet sammen med samboeren sin og jeg har lagt merke til at de bare har ulike sengesett (bodde på hver sin hybel før), jeg spurte henne derfor for en stund tilbake om de f eks kunne tenke seg matchende sengesett til jul. Har også spurt om andre ting de evt ønsker seg.

Så gikk jeg til innkjøp av 2 sett kjempefint sengetøy i Høie sateng, det var på salg, men likevel dyre. Nå i dag sier søsteren min at de ikke ønsker seg sengesett likevel, for de skal kanskje kjøpe dobbeldyne.

Ååh, what to do.. Får ikke byttet sengesettene siden de var på salg, og det er ingen andre det passer å gi de til.. Har det vi trenger av sengesett selv, men kan jo alltids spare de til senere, men nå har jeg brukt 1200 kr forgjeves og føler ikke jeg har råd til det nå... I tillegg må jeg kjøpe ny gave til dem...

Æsj, måtte bare få ut litt frustrasjon... :kjefte:

Du kan jo gi sengesettene selvom de eventuelt kjøper seg dobbeltdyne, for det kommer kanskje en dag der de skal ha overnattingsbesøk av par (eks foreldre/ søsken med partner) og da er det jo kjekt å ha matchende sengesett til gjestene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til butikken i januar og si du fikk de til jul, men at dere har dobbeltdyne og ikke har bruk for de...

Kan jo hende du får bytta de til noe annet.

Mange butikker er ekstra greie med bytting etter jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gi dem til foreldrene deres, eller eventuelt et annet par du kjenner?

Eller så kan du jo legge ut bilde av settene her, så kanskje jeg eller noen andre vil kjøpe dem av deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke 1200 kr for sengesett utrolig dyrt? På salg?

Tror jeg ville gitt de allikevel. Selv om de finner på å kjøpe dobbeltdyne, så er det alltids greit å ha skikkelige enkeltdynetrekk i hus lell. Det er jo ikke sikkert at din søster og hennes kjære synes dobbeltdyne er noe å satse på i lengden uansett. Jeg er i alle fall avhengig å ha dyna mi for meg selv. Kona og jeg har for forskjellige dynevaner til å kunne hatt en dobbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Da har en lært at det å bruke penger på julepresanger nesten alltid er bortkastet. Neste år kan du heller kjøpe noe billig, eller gi de et gavekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...