Gjest Ruccola Skrevet 29. mai 2011 #1961 Del Skrevet 29. mai 2011 Her har jeg ikke merket noe til melk enda heldigvis Kan godt vente litt til Tenker å fullamme ja, men man må jo bare ta det som det kommer og se hvordan det går Syns det er så mye stress med MME og flasker, så håper å slippe. Ellers er her drittvær deluxe og har vert det i snart tre uker nå! Rart å tenke på at det liksom skal vere sommer, og at om bare 3 uker snur sola mot vinter igjen Det høljer og høljer! Såvidt vi fikk klippe plenen til 17.mai, og forrige søndag la vi på sprang ut å klippet med en gang vi sto opp for da var det tørt! (Søndag får bare vere søndag i sånt vær! Var til og med midt i kirketiden! ) Nå er det monsterlangt igjen, så litt opplett vær hadde gjort seg ja. Hører rykter om at det skal lette uti uken, så får våge å tro på det Jammen godt vi pleier å ha det noenlunde fint i juli/august/september ellers tror jeg at jeg hadde blitt skikkelig deprimert nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 29. mai 2011 #1962 Del Skrevet 29. mai 2011 Melk fra puppen allerede! Så spennende og gøy!! Jeg saaavner mannen. Han reiser for tiden. Og så er jeg så sentimental og emosjonell at jeg begynner å gråte bare ved tanken på å miste han, at noe galt skjer med han...eller bare det at han er en så fantastisk deilig og god mann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 29. mai 2011 #1963 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg har litt melk en gang i blant, men da må jeg klemme det ut selv. Den ammeboka har jeg også, men jeg har ikke lest den enda. Neste gang skulle jeg få med meg en ammevideo også, så jeg får vel lært meg ganske mye. Jeg har egentlig sett den videoen før sammen med ei venninne. Jeg håper i allefall jeg kan fullamme et halvt års tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. mai 2011 #1964 Del Skrevet 30. mai 2011 Hva er deres tanker om amming, tenker alle at det skal gå greit? Har liksom tenkt at det skal gå helt fint og at jeg gjerne vil fullamme, men ser jo at man kan støte på problemer også... God morgen jenter! Jeg ser virkelig frem til å amme og er veldig sikker på at jeg skal få det til (hvor nå enn den tryggheten kommer fra ). Min mor hadde masse melk og donerte til sykehuset Men jeg har absolutt i bakhodet at maaaange opplever startproblemer Så jeg prøver å ikke være for sikker Kommer vel til å fullamme 5-6 mnd og introdusere annen føde når det er på sin plass Kan forresten klemme ut noe råmelk, ikke noe rennende ennå. Er forøvrig veldig innstilt på pumpe-konseptet som gir mere frihet, lager i fryseren, pappa kan mate osv osv Overvåker for tiden finn.no etter brukte pumper. Har inntrykk av at folk er mest fornøyd med medela elektrisk pumpe fremfor Avent - noen som har noen meninger om dette? Passer alle pumper virkelig alle pupper? Vi skal på fødselsforberende kurs i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 30. mai 2011 #1965 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg aner ingenting om pumper, men skal klare meg med min håndpumpe fra Avent i starten. Den fikk jeg (brukt) av en kollega så jeg venter heller og ser om jeg får behov for en elektrisk før jeg evt kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 30. mai 2011 #1966 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg kan heller ikke så mye om pumper. Jeg hadde bare en manuell pumpe fra Avent forrige gang, og den funket helt fint til mitt bruk. Jeg er og trygg på ammingen. Hadde masse melk forrige gang og donerte til sykehuset de første mnd. Hvis jeg skal gjøre det igjen, kommer jeg til å kjøpe en elektrisk, men ser an behovet foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 30. mai 2011 #1967 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Jeg har kjøpt Avent elektrisk på finn.no Fant en til 450,- som er brukt 3 ganger, så jeg slo til på den Har hørt flere som har brukt den med hell - så da var saken grei! Har ingen peil på pumper utover det Håper alle damene har en fin dag Endret 30. mai 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 30. mai 2011 #1968 Del Skrevet 30. mai 2011 Brystpumpe ja! Det var enda en ting jeg ikke hadde tenkt på :dåne: Blir vel til at jeg kjøper en manuell i første omgang, så får vi heller kjøpe mer fancy hvis behovet melder seg.. *notere ned på lista som bare blir lengre og lengre* -- Var på kontroll hos legen i dag tidlig, og magen hadde ikke vokst noe særlig, så jeg fikk henvisning videre til Ullevål og time der på fredag. Legen mente at det kjentes som om hodet kunne ha festet seg og magemålet kom av det, men det får vi se på da! Kjenner nok liv i hvert fall, så det er betryggende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 30. mai 2011 #1969 Del Skrevet 30. mai 2011 Ja dere, da har jeg havnet på sykehuset for første gang i mitt liv. Jeg var på vanlig kontroll hos fastlegen min i morges, og hun sa at blodtrykket mitt hadde blitt veldig høyt. Så ble jeg sendt til sykehuset for en masse prøver, og etter mye venting så bestemte de seg for å legge meg inn. Jeg fikk ikke engang lov til å dra hjem og hente saker og ting, ble kommandert rett til sengs. Og dette er veldig uvant, for jeg føler meg helt grei, og var forberedt på å dra på jobb i ettermiddag som vanlig. De vet ikke om jeg har fått svangerskapsforgiftning, men de beholder meg her til observasjon for å se hvordan ting utvikler seg. Jeg er bare 28+5, og vil ikke at knerten skal bli født enda! Men de ga meg en sprøyte for å styrke lungene hans, i tilfelle de må forløse snart. Heldigvis har jeg fått enerom, med TV og internettilgang, så jeg har da litt å drive med her i senga. Samboer'n var hjemom og pakket en del ting til meg, vi er heldige som bare bor 10 minutter unna, og han får lov å være hos meg så mye han vil. Han er på jobb nå da, men tar en tur i kveld når han er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 30. mai 2011 #1970 Del Skrevet 30. mai 2011 Åj da Meaty! Så ekkelt da! Men jammen godt du var på kontroll da, og de passer godt på deg Tenker ting ordner seg så du får beholde babyen på innsiden en stund til Du får slappe godt av å finne roen med at du ihvertfall er i gode hender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 30. mai 2011 #1971 Del Skrevet 30. mai 2011 Huff da, det var ikke kjekk lesing Meaty. Får håpe det ikke er alvorlig og at lillebaby kan holdes inne en god stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #1972 Del Skrevet 30. mai 2011 Åj, Meaty! Som de over sier -- bra det ble oppdaget, og at de følger godt med deg og lillegullet nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 30. mai 2011 #1973 Del Skrevet 30. mai 2011 Uffda! Krysser fingrene for at du får ruge mange flere uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 30. mai 2011 #1974 Del Skrevet 30. mai 2011 Henger meg på de andre her Meaty. Fikk forresten en amme-bok av jordmor ved forrige kontroll, noen som har lest i den? Hva er deres tanker om amming, tenker alle at det skal gå greit? Har liksom tenkt at det skal gå helt fint og at jeg gjerne vil fullamme, men ser jo at man kan støte på problemer også... Sist leste jeg endel om amming og var bestemt på at det skulle gå helt fint og trodde det ville gjøre det så sant man hadde melk og babyen sugde - noe jeg tidlig fant ut at jeg hadde. Jeg hadde ikke i min villeste fantasi klart å forestille meg at det skulle være så PLUNDRETE selv om dette var i orden!!! Men det var det i starten! Det var noe med at jeg ble anbefalt å ligge(!) og skulle da legge til en liten skjør geleklump som var det mest dyrebare jeg hadde og som krevde minst tre armer alene for å holdes, holde brystvorten, trykke henne inntil akkurat idet hun åpnet munnen høyt nok og at hun da ikke var for langt nede, for høyt oppe, for langt til høyre eller venstre eller for "skjev" i hodet, ikke sitte/ligge i feil stilling med skuldrene selv fordi det ville gi vondt i ryggen, som gjorde det så vanskelig. Det krevde mange flere armer enn jeg hadde! Og puppene var enorme og når man lå var det nokså begrenset fri bruk av armene og ikke så jeg særlig bra heller. Da jeg til slutt begynte å sitte å amme manglet jeg fortsatt flere armer for å holde både brystet og babyen og koble dem sammen i akkurat riktig sekund. For var det for tidlig eller for sent fikk hun ikke tak langt nok inn og da ville jeg bli sår og det var bare å begynne forfra. Og skikkelig såre brystvorter klarte jeg heldigvis å unngå, men det var vondt nok som det var med den lille sårheten jeg fikk og når melken strømmet eller puppene sprengte og det lakk og rant og alt som var. Husker at jeg ikke kunne begripe hvordan mennesket hadde overlevd med noe så vanskelig start! Men så gikk det en tid og jeg blei også av de som ammet fort og greit på cafe og offentlig og som fullammet lengre enn de andre og alt det der. En ting jeg nå har lest om er hvilke konsekvenser det gir å ha for mye melk. Det er jeg sikker på at jeg hadde sist og det gir/kan gi tilnærmet kolikkbarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 31. mai 2011 #1975 Del Skrevet 31. mai 2011 Tusen takk for støtte og oppmuntrende ord, alle sammen! Blodtrykket er på vei nedover, så jeg håper inderlig at dette går bra. Men for sikkerhets skyld skal jeg i samtale med intensivpleiere i ettermiddag, sånn at jeg vet hva som skjer dersom de må forløse tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. mai 2011 #1976 Del Skrevet 31. mai 2011 Tusen takk for støtte og oppmuntrende ord, alle sammen! Blodtrykket er på vei nedover, så jeg håper inderlig at dette går bra. Men for sikkerhets skyld skal jeg i samtale med intensivpleiere i ettermiddag, sånn at jeg vet hva som skjer dersom de må forløse tidlig. Skjønner det må være litt skremmende å bli innlagt nå såpass tidlig. Vi får håpe du blir tatt godt vare på og at allting ender godt __________________________________ Jeg var på fødselsforberende kurs i går (gjennom Oslo jordmor). Vil bare si at jeg syns det var veldig bra og fint å være der som par. Føler meg mer forberedt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 31. mai 2011 #1977 Del Skrevet 31. mai 2011 Huffda Meaty, godt blodtrykket er på vei ned igjen Det er rart at man kan føle seg helt fin i formen og alikevel ha slikt. Godt du skulle på kontroll, det er vel ikke uten grunn at vi skal det hver 4 uke. Krysser fingrene for at alt går fint med dere Når det gjelder pumpe så er mitt råd å vente til etter fødsel med å kjøpe. Jeg kjøpte ikke og er veldig glad for det, om det er nødvendig får dere låne det på sykehuset. Jeg har aldri klart å bruke pumpe, fikk ikke ut noenting. Endte med å håndmelke samt at jeg brukte melkeoppsamlere - link her og fikk samlet opp masse melk. Fikk ca 30 ml hver gang jeg ammet, uunværelge Var på kontroll på torsdag og det skyhøye sf-målet mitt hadde nå vokst knappe 1 cm siden forrige kontroll. Jeg skulle beholde ul'en og gleder meg masse til å få se lillebabis igjen. Da får vi kanskje konstantert om det er ei jente vi skal ha. Har fortsatt veldig guttefølelse og klarer ikke slippe den :gjeiper: Ellers var alt fint med meg og magen, må levere urinprøve i dag da jeg selvfølgelig klarte å glemme den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 31. mai 2011 #1978 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Føler med deg, Meaty - ingen god opplevelse å bli innlagt så plutselig...det er godt du er i kyndige og gode hender! Minnimusepus - vi er vel kommet omtrent like langt og jeg var også på kontroll i dag. Skal på ekstraordinær UL i morgen. Gleder meg vilt! Vi får kanskje bekreftet at det er en gutt, slik jordmor mente det var sist. Har ellers fått vite at om jeg ikke kommer naturlig igang til termin, så igangsettes fødsel. Herlig å vite - så slipper jeg å gå rundt som varm og utålmodig flodhest langt inn i september Endret 31. mai 2011 av Pastill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 1. juni 2011 #1979 Del Skrevet 1. juni 2011 Skjønner det må være litt skremmende å bli innlagt nå såpass tidlig. Vi får håpe du blir tatt godt vare på og at allting ender godt Tusen takk. Ja, jeg føler meg veldig godt tatt vare på, folk her er utrolig omsorgsfulle. (Er i Drammen, hvis noen lurer. ) Huffda Meaty, godt blodtrykket er på vei ned igjen Det er rart at man kan føle seg helt fin i formen og alikevel ha slikt. Godt du skulle på kontroll, det er vel ikke uten grunn at vi skal det hver 4 uke. Krysser fingrene for at alt går fint med dere Takk for støtten! Ja det er veldig merkelig å bli beordret til å holde senga når man føler seg helt grei. Heldigvis fikk jeg lov til å ta en dusj i går, tror det er den beste dusjen jeg har tatt på lenge, etter å ha ligget omtrent et døgn. Du har helt rett i det du sier med å gå på kontroll. Jeg har tenkt litt mer over det, og priser meg lykkelig over at jeg faktisk var på kontroll på mandag. Føler med deg, Meaty - ingen god opplevelse å bli innlagt så plutselig...det er godt du er i kyndige og gode hender! Tusen takk Ja, i dag morges fant jeg ut at det er veldig betryggende å være her. Jeg våknet kl 7, hvilket er tidlig til meg å være. Kjente ikke noe spark eller noe, så jeg ble litt bekymret. Da var det utrolig deilig å bare ringe på noen som kom og sjekket at alt var bra! Legen sa at knerten bare lå og sov, hvilket er logisk i og med at han var veldig aktiv i går kveld og i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 1. juni 2011 #1980 Del Skrevet 1. juni 2011 Godt å høre at du blir passet på på en fin måte, Meaty. Her i gården går det fint - er tilbake i hverdagen igjen etter et lite kikk inn i min mage tidligere i dag. Heldigvis ble alt funnet å være i orden, og jordmor kunne også med sikkerhet si at det er en gutt. Utstyret ble blåst opp i stort, så der var ingen tvil Da er vi ferdige med "hvis det nå er en jente"-forbeholdet omkring navnevalg Telise - jeg vet intet om babycall, men her er det noen som vet en hel del om det: http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=535043 og til dere som diskuterer brystpumper er det også mye fint å finne i denne tråden. Jeg har lagret den under mine favoritter, den har vært til stor hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå