Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så moro med magebilder, har ikke fått surret meg til å ta et eneste ett dette svangerskapet så kanskje jeg må gjøre det snart.

:jepp:

Her kommer magebilde uke 19 eller 21 :fnise:

Ser magen har blitt høyere nå enn ved bilde i uke 15 (13)

resize_image_2009191521.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig fikk jeg kjempesmå pupper på dette bildet, det er ikke slik de ser ut i virkeligheten :sjenert::fnise:

Har dere navn klare forresten? Vi har alltid tenkt på Michelle og Iselin men nå fant vi akkurat ut at vi også liker Mille ganske godt. Er det et sært navn? Spesielt er det jo, men det passer godt til storebror også :)

Om noen uker er det nok lettere å bestemme navn, kjenner jo ikke såå mye bevegelser enda. Men tror Mille kunne passe henne :rodmer:

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er Mille et kallenavn, så sånn sett ville jeg gitt barnet navnet Michelle og heller kalt henne Mille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Mille er fint, men her jeg bor er det en mann som blir kallet det, så det er uaktuellt :sjenert:

Tror han egentlig heter emil.

Vi har tenkt litt og fundert litt, men ikke noe som står klart enda. Gooood tid enda tenker vi, men tiden fyker jo! :daane:

Magebilde kommer i morgen tidlig om jeg har tid før jordmoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilja er et søtt navn, blir nok ikke bestemt her enda heller. L var navneløs de første døgnene før vi fant hvilket av to mulige som passet :fnise:

Nå har jeg vært på kontroll hos legen og der var alt fint. Glemte selvfølgelig urinprøven så vi får ta den igjen. Fortalte legen om terminen og han fortalte at det var nok den vi måtte gå ut fra og at det var helt vanlig å bli satt tilbake. Når han skulle måle livmoren derimot, da ble tonen en annen.

"Merkelig at du skulle bli stilt så mye tilbake tross tidlige ultralyder, sier han" Han presset magen nedover for å få minst mulig sf-mål, til slutt endte vi på 21-22 cm i uke 19. Da sa han at dersom det var like høyt neste kontroll så kom ha til å henvise til ny ul. Deretter skulle vi vurdere om vi ikke bare kom til å følge terminen jeg fikk på 2 tidlige ul'er og som stemmer med min.

Godt å endelig bli tatt på alvor og hørt på altså. Så får vi se til nestegang :)

Ellers så fikk jeg jo høre hjertelyden som var mye høyere enn første kontroll. Nå lå den på 152 mot 140 sist :rodmer: Tror det er ei aktiv tulle der inne, har merket mye de siste dagene :rodmer:

Fortsatt 100% sykemeldt og vi gidder ikke bry oss mer om det dersom de ikke ønsker å ha meg der. Han er like oppgitt som meg, men vet fra forrige sv.skap at de ikke er villige til å rikke seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har min første fraværsdag pga graviditeten i dag. Jeg sov dårlig i natt og var derfor litt småsvimmel på morgenen. Etter forrige ukes opplevelse turte jeg ikke sette meg i bilen, så jeg satte meg ned og slappet av med frokosten en god stund, men da det ikke hjalp bestemte jeg meg for å bli hjemme og sove. Jeg er bedre nå, men fremdeles litt susete i hodet. Det er nok blodtrykket mitt som reagerer på lite søvn, så det er vel ikke første gangen jeg opplever dette. Søvnkvaliteten fremover blir vel ikke nødvendigvis bedre ;)

Navn ja, vi har et par navn vi liker (jeg har bare en favoritt) men det er så sjeldent at jeg ikke vil si noe her ;)

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage minnimusepus! :)

Jeg skal prøve å få tatt et nytt i dag.

Prøver å ta de hver uke når jeg er ??+1, og det er jo i dag :)

Begynte ikke å ta bilder før jeg var uke 20+1, før det følte jeg meg bare tjukk og "blobby"... :sjenert:

Føler meg ikke i tipp-topp form her eller...

Sov 14 timer i natt!! :sjokkert!

Og føler meg uggen, kvalm og sliten...

I tillegg så har jeg en sånn "lei-meg-dag" i dag. Har dere sånne?

Føler at jeg har gråten helt oppi halsen og øynene fulle av tårer, helt uten noen spesiell grunn egentlig...

Vi har så og si bestemt oss for navn :rodmer:

Det er et ganske sjeldent navn (under 200 i Norge som heter det) så vi kommer til å holde det hemmelig til tulla er født :)

Eneste som er kjipt er at en kollega som fikk ei datter for litt siden skal kalle datteren sin nesten det samme (annen stavemåte som er litt vanligere), men jeg har snakket med henne og hun syntes ikke det gjorde noe. Forklarte henne at mannen har kalt tulla i magen det siden vi kom ut fra ordinær UL og at det er vår favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne leimegdager når jeg er i dårlig form. Synes litt synd på meg selv kanskje :ler: Foreløpig har jeg ikke hatt leimegdag i dag, men de dagene jeg drar meg på jobb og er på kanten til å svime av kjenner jeg tårene sitter løst.

Vårt navn er det 300 som heter (to ulike stavemåter). Jeg vet at mange synes det er litt rart, men opplever at flere digger navnet etter å ha hørt det litt. Sånn er det vel med de fleste uvante navn :)

Fordelen med hjemmedag er at jeg får tatt mange telefoner ang huset, så i dag har jeg snakket med baderomsmannen og avtalt befaring, conainermannen og avtalt henting av container, snekkermannen og avtalt en del forskjellig, og kjøkkenfirmaet. :tommelsmil:

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med hjemmedag er at jeg får tatt mange telefoner ang huset, så i dag har jeg snakket med baderomsmannen og avtalt befaring, conainermannen og avtalt henting av container, snekkermannen og avtalt en del forskjellig, og kjøkkenfirmaet. :tommelsmil:

Åh, så flink du er! Jeg kan ikke fordra å ta sånne telefoner, jeg lider vel av en smule telefonskrekk. (Selv om jeg tar masse tlf i forbindelse med jobben, og det er helt greit). Vinduet på badet vårt har hatt en sprekk i ca tre år, men jeg får aldri tatt meg sammen og ringt glassmester! :kjefte: Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg føler meg liksom så dum når jeg snakker med fagfolk... Samboer vil ikke ringe, siden norsken hans ikke er helt perfekt.

Det med leimegdager har jeg opplevd en del av, blir frustrert og vil bare gråte noen ganger når jeg er på jobb og er litt sliten, selv om jeg egentlig klarer meg greit fysisk sett. Jeg merker godt at det er noen hormoner som jobber, for humørsvingningene kan til tide være veldig store. Av og til føler jeg meg nesten manisk, og alt er stas og ting går som en drøm, for så rett etterpå føles helt motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider i allefall ikke av telefonskrekk :ler: Men jeg hater å snakke med fagfolk på telefonen egentlig, da føler jeg meg dum. Det er bedre å snakke med de face-to-face for da kan jeg i det minste fremstå som smart og vellykket :nigo:

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også opp og ned med humør, dog er det en liten stund siden jeg hadde en skikkelig gråterunde. Det var når mannen skulle ha sin såkalte "guttefest" :fnise:

Enda en dag hjemme med lillemann her og han er suuuuuuutrete. Kan ikke akkurat si at dette er dagen hvor jeg har mest energi :sjenert:

Men så er det jo sli at når jeg legger han for kvelden så savner jeg han etter en times tid og vil bare ta han opp igjen :fnise:

Jeg og mannen lå å snakket i går kveld om alt vi har av gleder og rampestreker i løpet av dagen og gleder oss begge til vi får enda fler i hus. Det er fantastisk å være foreldre, på både godt og vondt. Men når dagen er omme så er (nesten) alt glemt :rodmer:

De verste gråteperiodene når de er babyer er ingen dans på roser, men når de gir deg sitt bredeste smil eller ler til deg så kan en ikke annet enn å smelte :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Tror nok dette bildet blir litt stort, men har ikke maskinen min og programmet jeg pleier å bruke akkurat nå siden jeg har hatt en liten datakrasj :(

For holde for nå, dette bildet er 5 dager gammelt.

post-37687-0-97255300-1301592523_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage Ruccola :)

Denne uka har jeg vært flink til å røre på meg. Ble gåtur på mandag, tirsdag og i dag. Ble litt inspirert av Kiri (mener det var deg) som har satt igang med treningen. Hvordan går det med det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fine mager :rodmer:

Ang trening, så synes jeg at jeg har vært veldig flink så langt i svangerskapet. Har trent minst 2 ganger i uka. Nå har jeg nettopp kommet hjem fra vanngym. Synes det er skikkelig god trening for gravide, og vil anbefale alle å prøve det hvis de har tilbud i nærheten. For meg er det veldig godt for bekkenet, og tror det har gjort at jeg ikke har så vondt lenger. Går på det 2 ganger i uken, også prøver jeg å få til en spinningtime i tillegg. Og godt er det, kostholdet mitt har ikke vært bra de siste eh... 10 ukene.. :sjenert: Dvs denne uka har jeg tatt litt tak igjen og er back on track der jeg bør være. Fikk så enormt søtsug etter jula, og sleit virkelig med å komme ut av det. Har gått opp ca 4 kg til nå, de 2 siste kg kom veldig raskt på nå, så jeg håper egentlig at det bare er litt vannansamling i kroppen eller noe. Forrige gang var jeg 28 uker på vei da jeg hadde gått opp det samme...

Ang leimeg-dager har jeg egentlig ikke hatt noe av det. Synes i grunnen ikke jeg merker sånn voldsomt til graviditetshormoner på humøret. Gjorde ikke det forrige gang heller.

Nå begynner det endelig å nærme seg UL for meg og, skal på tirsdag. Jeg er virkelig spent. Gleder meg sånn til å se den lille og håper at alt er bra med den. Jeg og mannen "krangler" fortsatt om vi skal vite kjønn eller ikke, kanskje vi går for løsningen som ble foreslått her, at han vet og ikke jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg vært flink til å røre på meg. Ble gåtur på mandag, tirsdag og i dag. Ble litt inspirert av Kiri (mener det var deg) som har satt igang med treningen. Hvordan går det med det forresten?

Kremt :sjenert: atte ja :sjenert: :sjenert: det var jeg som skrev en del om trening for en stund siden, men kan ikke akkurat si at det har fortsatt :sjenert: :sjenert:

Jeg meldte meg på gravidtrening og var der en torsdag, men de neste tre har det ikke passet, så det har ikke blitt noe mer så langt. Men jeg har ikke gitt opp helt av den grunn. Ellers har jeg hatt endel program på kveldstid i det siste + at mannen har vært mye borte/på jobb, så trening har det ikke blitt noe av, men føler jeg har vært i aktivitet og ikke bare bodd vannrett på sofaen.

Nå er det dere (Minni+Flickan) som inspirerer og minner meg på trening. Takk takk. Får se om det blir noen pushups på sengekanten :)

Ang navn så har vi et fint navn, men det er veldig likt som det vi har. Er redd det blir alt for likt, så har ikke bestemt oss.

En på jobben til mannen har en datter som heter Vilja til mellomnavn og for å si det sånn så er det ei jente som passer til navnet, for hun er STA! Jeg synes Vilde er et fint navn, men mannen tør ikke pga kollegaens erfaring :skratte:

Mille og Milla anser jeg som "nye" navn og ordentlige navn, ikke kallenavn, men vet at mange er uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får komme med ett bilde jeg også :rodmer: Hadde visst ikke pyntet meg for foto-session, her var det joggebukse og slaffeklær men, ble da et bile lell :fnise:

Håper det kommer med, ikke så rutinert på hvordan man gjør dette.

Håper alle har en fin fredag :)

:klemmer:

post-39613-0-17623600-1301648117_thumb.j

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det mye aktivitet siden sist! Har hatt så mye på jobb i det siste at jeg ikke har orket pc når jeg først kommer hjem.. Mange fine magebilder! Selv om det er mange ulike kroppfasonger synes jeg alle blir så fine med gravidmage!! Vi har faktisk tatt magebilder ca annenhver uke siden uke 10, veldig gøy å se utviklingen! Skal ta et nytt i morgen, skal se om jeg får lagt ut her :)

Var på første jordmortime denne uken - helt herlig med en som har tid til deg.. Fastlegen min er helt håpløs, og jeg har nesten vært mer bekymret når jeg har gått derfra, så veldig glad for hyggelig jordmor!!

Åh, så flink du er! Jeg kan ikke fordra å ta sånne telefoner, jeg lider vel av en smule telefonskrekk. (Selv om jeg tar masse tlf i forbindelse med jobben, og det er helt greit). Vinduet på badet vårt har hatt en sprekk i ca tre år, men jeg får aldri tatt meg sammen og ringt glassmester! :kjefte: Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg føler meg liksom så dum når jeg snakker med fagfolk... Samboer vil ikke ringe, siden norsken hans ikke er helt perfekt.

Jeg har også litt telefonskrekk, men siden min sambo også har en del aksent, så blir det ofte til at jeg må ringe..virker som om mange håndtverkere/fagfolk tar han helt alvorlig? Vi er jo midt i leilighetssalg, og mye som skal fikses!

Noen som ble lurt av aprilspøker i går?? Jeg jobber i en ganske stor organisasjon, og vi hadde en veldig vellykket spøk ute på nettsidene - mange som engasjerte seg veldig på telefon og mail :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...