Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Gratulerer! :nigo: Og velkommen :blomst:

Er det din første?

Takk LineGourmet! :)

Ja, dette er min første. :rødme:

Hva med deg? :)

Endret av Almaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk LineGourmet! :)

Ja, dette er min første. :rødme:

Hva med deg? :)

Ja, det er min første :hjerte: Er veldig spent på hvordan det blir å være mamma, tror kanskje jeg kommer til å elske det. Nå er jo jeg litt sent ute (37), så om vi vil ha en til så det bli 2 veldig tette der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er min første :hjerte: Er veldig spent på hvordan det blir å være mamma, tror kanskje jeg kommer til å elske det. Nå er jo jeg litt sent ute (37), så om vi vil ha en til så det bli 2 veldig tette der :ler:

Jeg er jo ikke akkurat pur ung jeg heller (34)så det blir nok litt tettere på oss også, enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Veldig spent på å både gå gravid og bli mamma. Jeg er helt fin i formen så langt hvertfall, og kjenner langt inn i magen at jeg gleeeder meg til de neste 9 mnd.. Fantastisk å få lov å kjenne et liv vokse frem inni meg.. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på første kontroll i dag og er egentlig veldig forvirret. Legen forklarte ingen verdens ting så nå lurer jeg på om han har søkt fødeplass og ul for meg, og hvor jeg kan finne jordmor :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med flere nye medlemmer i terminklubben - gratulerer :hjerte:

Sunshine: Så kjedelig! Forferdelig irriterende når man kommer ut igjen mindre klok enn det man var når man kom inn. Kanskje du kan ringe og forhøre deg med legekontoret i morgen om hvordan det ligger an med ul og fødeplass? Ang jordmor er det vel den helsestasjonen du hører til som du kontakter. Jeg har forstått det sånn at man kan ta kontakt med kommunen dersom man ikke vet hvilken helsestasjon man tilhører.

Ellers er formen bra for min del (nesten litt for bra?!?) Ømme pupper, svak stikking i magen, litt oppblåst mage - det er vel det eneste. Også merker jeg at pulsen flyr i taket med en gang jeg begynner å trene, det er jo også et symptom :) Måtte faktisk ta en ny test i går, for å se at jeg virkelig er gravid. :rodme: Ganske bortkasta, i know, men hadde nå en til overs her :fnise: Digital test - poppet opp *gravid* etter knapt et minutt :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg kan gå til jordmor i nabokommunen for vi skal flytte i løpet av våren. I tillegg tror jeg det er kortere vei for meg til den helsestasjonen enn til min egen.

Jeg tror jeg ser ann et par uker om det dukker opp noe i posten. Jeg leste et sted at ei fikk masse papirer i posten etter halvannen uke, så da håper jeg at jeg også får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen i dag og det var ikke tvil om at jeg søkte fødeplass. Har forresten gjort helomvending og endte på Ullevål :) Hvis dere ikke snakket noe om fødeplass vil jeg ikke tro han tok en sjefsavgjørelse og søkte et sted etter at du gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i dag og det var ikke tvil om at jeg søkte fødeplass. Har forresten gjort helomvending og endte på Ullevål :) Hvis dere ikke snakket noe om fødeplass vil jeg ikke tro han tok en sjefsavgjørelse og søkte et sted etter at du gikk...

Hva var det som gjorde at du endret deg=?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skrev ned Ahus et eller annet sted (han spurte om jeg ville dit) så det betyr kanskje at han har søkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som gjorde at du endret deg=?

Legen hadde gode erfaringer med Ullevål og jeg har snakket med flere andre som anbefaler det også. Og siden begge steder har hotell og tilbud om smertestillende, som egentlig er de kravene jeg setter ble det Ullevål :) De har også fødselsforberedende kurs der, som kan være kjekt for meg som er førstegangs...

Han skrev ned Ahus et eller annet sted (han spurte om jeg ville dit) så det betyr kanskje at han har søkt?

Da har han nok søkt, vent en uke eller to og se om du får brev fra de :)

Skal forresten på UL på lørdag, grugleder meg!

Edit: skrivefeil

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syngende Sara

Almaz: Velkommen til deg, veldig hyggelig å se at vi begynner å bli riktig så mange her :)

Så gøy at du valgte Ullevål likevel, Møffi. Vi ligger jo helt likt an i løpet, så kanskje vi faktisk kan risikere å havne på føden på likt til sommeren ;)

Apropos fordøyelsesproblemene vi snakket om i forrige uke, det ble bare verre og verre for min del, så på lørdag gikk jeg tilslutt til anskaffelse av Duphalac- for en frelse!!! (I tillegg til at det til og med nesten smaker litt godt :jepp: )

Endret av Syngende Sara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almaz: Velkommen til deg, veldig hyggelig å se at vi begynner å bli riktig så mange her :)

Så gøy at du valgte Ullevål likevel, Møffi. Vi ligger jo helt likt an i løpet, så kanskje vi faktisk kan risikere å havne på føden på likt til sommeren ;)

Apropos fordøyelsesproblemene vi snakket om i forrige uke, det ble bare verre og verre for min del, så på lørdag gikk jeg tilslutt til anskaffelse av Duphalac- for en frelse!!! (I tillegg til at det til og med nesten smaker litt godt :jepp: )

Ja :) Det hadde vært morro!

Jeg har begynt å spise svisker jeg, og det hjelper faktisk :hoppe: Anbefales på det sterkeste, fire-fem om morgenen og kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har faktisk ikke tenkt på fordøyelsesproblemer, men når dere nevner det så har jeg vel ikke vært sånn på do på to dager tror jeg :sjenert: Men ikke vondt i magen da.

De sier jo at når man er gravid må man tisse oooofte, sånn var det når jeg gikk med L. Nå, tisser jeg kanskje 3-4 ganger om dagen, er jo ingenting. Mon tro om det kan være jente denne gangen? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duphalac her i gården også :fnise: Blir kvalm av tanken på svisker, så får vel styre unna :gjeiper:

Hehe.. Duphalac og svisker ja :ler:

Jeg har jo ikke noe særlig problem med fordøyelsen, selv om den er tregere. Men jeg skal si dere hva som hjelper: Å være skikkelig sinna på arbeisgiver, og skikkelig nervøs for å ta opp ting - det får fart på sakene skal jeg si dere :hoho: Ikke bare 1 gang om dagen - men 3! :skratte:

Sånn har jeg hatt det i går og i dag, fordelen med det er at jeg ikke er så grusomt oppblåst for øyeblikket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også vært på min første kontroll.

Jeg har sykt lavt blodtrykk, men det er visst ikke så uvanlig.

Ellers erjeg kvalm kvalm kvalm! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Skjønner at duphalac og svisker er tingen hvis magen skulle slå seg vrang (ev. en vanskelig arbeidsgiver som LineG har slitt med i det siste, men håper jeg slipper det! :klemmer:)

5+5 i dag, tiden snegler seg sakte men sikkert fremover :) I helgen får vi besøk av nær familie på mannens side, gleder meg til å fortelle det til de! Får av og til noen rare tanker om at det er skummelt å si det, selv om det bare er til nærmeste venner og familie. Vi ville jo uansett sagt det til dem hvis noe går galt, så det er jo ingen grunn til å tenke slik :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp::)

Jeg syns det er superkoselig å fortelle det :rødme:

Tror kanskje jeg skal foreslå for kjære å ta en tur til moren hans på søndag med innbakt juletrekjøp og fortelle at hun skal bli farmor. Må si jeg er spent på reaksjonen hennes. Det er ingen barnebarn i verken min eller hans familie, så det var nesten nære at familien dør ut, særlig hans. Jeg har jo en lillebror som sikkert får en gang, men kjære har en lesbisk søster (som har passert 40) og en eldre bror som er evig ungkar uten damebekjentskaper.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...