Gå til innhold

Livet med Pittelille


sunflower87

Anbefalte innlegg

Ja, det faktum at Pittelille har det bra er utvilsomt det viktigste! Jeg synes bare det er skikkelig skummelt å vite at det er en risiko for at jeg bli lam i den ene foten frem til bekkenproblemene mine er ordnet. Men man må bare ta problemene når de kommer. Forhåpentligvis blir det ikke så alvorlig. Men krykkene blir nok faste accesories i min hverdag fremover. Usj!

Barnefar har jeg faktisk ikke snakket med på noen dager akkurat nå. Jobber meg igjennom den verste kjærlighetssorgen as we speak, så egentlig synes jeg hans fravær er helt greit. Jeg synes det kan være slik til jeg har kommet meg gjennom det verste av savnet og sorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanken på å bli lam må være skummel, det kan jeg godt skjønne! Huff! Det er sikkert lurt å ha ham på avstand til du er over ham, det har du helt rett i. Ta deg den tiden du trenger, så du blir helt ferdig med det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, det hørtes ikke noe godt ut dette med bekkenet :tristbla: krysser fingrene for at situasjonen ikke ender opp med "verste fall", men at du holder deg stabil ut 3.trimester :klem:

Håper kvalmen ikke kommer hit :sjenert: (det er lov å håpe! :gjeiper: )

Du får si fra om du synes jeg spammer dagboka di med spørsmål og fortellinger, men jeg er helt på tuppa etter jeg fant ut at jeg var gravid - på både godt og vondt :daane::klaske::tunge1:

jeg googler meg blå og tenker og er glad og lei meg og spørr og graver og er en smuuuule paranoid på en og samme tid - og siden det ikke er noen rundt oss som vet det enda, så blir det til at jeg klamrer meg til gravide KG-kvinner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, det skal du ikke tenke på! Jeg synes bare at det er koselig at du forteller hvordan det går med deg! Det er bare å spørre og fortelle alt du ønsker. Jeg husker veldig godt hvordan det var å være nygravid med hundretusen spørsmål og masse usikkerhet. Bedre at du får luftet dem her på KG enn at du går rundt og funderer og grubler helt for deg selv :)

Jeg håper også at det holder seg stabilt framover nå. Jeg kjenner en evig sympati med meg selv, og syns vel egentlig jeg har fått nok tull nå dette svangerskapet. Jeg synes godt at det bare skal være fint og flott resten av tiden nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel egen graviddagbok på meg etterhvert, hvis dette går bra.. :sjenert: inntil videre er jeg takknemlig for at jeg får lufte tankene litt her :smilyblomst:

Ifølge babyverden skal hjertet begynne å slå den 15.. nå på fredag! (regner med det ikke er heeeelt riktig på dagen da men :gjeiper: den lista er litt morro lell! :) ) og fredag er jeg akkurat like langt som da jeg mista sist... :sjenert: scary...

Sitter her og kjenner etter om jeg er litt kvalm..eh..føler meg ikke helt vel :forvirret: men om det er svangerskapskvalme eller all pringles'n og o'boyen jeg har drukket ikveld, vet jeg ikke :overrasket: (pringles og o'boy er en snodig kombinasjon må jeg si, men jeg hadde lyst på begge deler -veldig- så da ble det like gjerne kombinert :lol: )

Ellers sier jeg bare: O STORE HALSBRANN!! Trodde ikke det var normalt å få det så tidlig. Har hatt det i hele dag iallfall og fatter ikke hvorfor :klo: har ikke spist noe uvanlig.

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho, velkommen til de gravides rekker sier nå bare jeg! Veldig tidlig å stifte kjennskap med kong halsbrann, men det er vel ikke unormalt vil jeg tro. Mye hormoner som er ute å går i den kroppen din akkurat nå. Og det er ikke rart i det hele tatt at du får halsbrann av ting du ikke vet om. Kroppen din funker ikke normalt lengre, og ingenting er som det pleier å være. :fnise:

Jeg for min del kan ikke lengre spise sjokolade uten å drikke uanstendige mengder med melk etterpå. Og selvfølgelig er sjokolade det jeg har mest lyst på i hele verden akkurat nå :sjenert::snurt:

Dersom det bli veldig plagsomt for deg og et glass melk ikke fungerer, så kan du ta gavison eller Link som du får kjøpt på apoteket. Det er helt trygt for gravide :)

Hahaha, O'boy og Pringles faktisk :fnise: Ikke rart du er uggen da gitt!! :fnise:

Oi det er jo en milepæl allerede der! Det er skumle greier, men jeg er sikker på at LilleSpire kommer til å klynge seg fast denne gangen! Og jeg elsker å kikke på de ulike infogreiene på babyverden. Det er mye som ikke stemte på meg, Pittelille har begynt tidlig med det aller meste synes jeg. Ihvertfall i forhold til hva babyverden sa er normalt. Men det er nå moro å følge litt med allikevel.

Skal du ta tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nå 28 uker og 1 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 11. oktober 2010

Hjertet begynner å slå: 5. november 2010

Embryoet beveger seg: 29. november 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 6. desember 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 6. desember 2010

Risikoen for spontanabort avtar: 20. desember 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 27. desember 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 3. januar 2011

Fosteret svelger og tisser: 17. januar 2011

Tid for ultralyd: 24. januar 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 31. januar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 14. februar 2011

Fosteret begynner å høre: 7. mars 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 4. april 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 9. mai 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 15. juni 2011

Antatt termindato: 7. juli 2011

Hjelpes, det er jo bare tre punkt igjen på lista jo :hakeslepp::sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo pillemann meg under en måned til! Og før jeg vet ordet av det så sitter jeg her med Pittelille i armene! Det er rett før jeg dååner :kgbaby:

Imorgen skal jeg til frisøren. DET skal bli deilig det! Rett og slett en liten skjemme seg selv litt bort dag før siste innspurt på jobb. Jeg gleder meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som ble vekket av en (antageligvis sørpefull) barnefar som finner ut han skal ringe klokken fire om natta? Jeg trodde det var slutt på dette nå... Faen.... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, hva ville han da? Synes han ikke det er gøy å være singel når det er du som bestemte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling. Jeg tok ikke telefonen. Jeg våknet, så at han ringte og kjente at dette var noe jeg ikke orket. Sendte ham en melding senere idag da, spurte om det var noe spesielt. Han sa bare at han trengte noen å snakke med, men jeg vet ikke... Noe sier meg at det ligger mer bak. Tror nok det ligger noe i det du sier Gjesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke jeg skal ta tidlig UL.. Eller, har egentlig ikke tenkt noe over det. Koster ikke det mye penger? Og må man ikke gå privat? Trodde man fikk bare det obligatoriske, hvis det ikke er noe som tilsier noe annet.. Men hadde jo vært spennende da :) ...og ikke minst slipppe å vente så lenge :sjenert:

Nå kjenner jeg faktisk ikke så masse symptomer lenger. Er 6 uker på mandag (iføle mens). Bare litt ømme pupper fortsatt, ingen "menssmerter"/murringer og heftige stikkinger nederst i magen og halsbrannen har gitt seg litt. Men jeg er faktisk ikke bekymret fordi :) av en eller annen grunn.. er så langt bare lettet over at jeg ikke har så mange symptomer. (satt og stor-tuta til animasjonsfilmen "Biler" i dag da, for jeg syntes den var så rørende :fnise: og det er vel et symptom i seg selv :gjeiper: herremin..hehe)

Høres ut som barnefar angrer bittlitt på at han har mistet deg...? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det kostet meg 500 kr, men det var verdt hvert et øre. Mest fordi jeg var så skråsikker på at jeg ikke hadde et levende foster inni meg. det var utrolig rørende å se den lille inni der. Jeg begynte kontant å gråte noe jeg ikke trodde ville skje. Men man må vurdere om man synes det er verdt det :jepp:

Hahaha, men biler eeeer sikkert veldig rørende :P

Jeg traff ham igår kveld. Han var på samme utested som meg (jeg ramla ut på byen for første gang på 6 mnd... Jeg har ikke gått glipp av noe merket jeg!) Snakket litt med ham. Det gikk greit, men det virket som han var ute etter å starte en krangel, så jeg stakk hjem. Han ringte meg og spurte om jeg kunne kjøre ham hjem for han trengte å snakke med meg. Så jeg gjorde det da, og det endte med at vi satt og snakket frem til fem om morgenen før vi sovnet tvert begge to. Var litt rart idag, så jeg kom meg fort hjem :sjenert:

Han har plutselig fått det for seg at han skal være med å bestemme navn og hele pakka. Selvfølgelig skal han få være med på det, men jeg kjenner en skikkelig stor *POKKER* inni meg. Sjansen for at jeg får det navnet jeg vil ha ble plutselig mye mindre :fnise:

Jeg tror at det er en fin liten blanding av det dere begge sier egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet han fortsatt ikke hvilket kjønn det blir? Da kan du jo alltids være litt slu.. :lur: legge inn noen "finter", slik at det blir størst sjans for at du får det navnet du vil ha på jenta di.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med saken :fnise: De to jentenavnene jeg aller helst vil ha står på min liste. så finner jeg noen guttenavn og slenger på, siden han fremdeles ikke vil vite nei. Jeg må bare bearbeide ham litt, så skal jeg få viljen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første kveld med seabands! :opplyser: lover godt til påske...

Var ikke direkte spyklein, men uggen..så jeg fant ut jeg skulle prøve da.

Det...funka jo på en måte..sikkert? :vetikke: syntes det hjalp ja! Men jeg ble så fokusert på at båndet var stramt, at jeg vet ikke om jeg glemte å være uggen eller hva jeg :fnise:

Er det normalt at det skal kjennes så stramt da? Jeg er tynn og har noen stilker til armer, så er egentlig ikke det at jeg skulle være utsatt for at det satt for stramt heller :gjeiper: (det skal sies at jeg har litt hetta for ting som er stramt da. Er ikke stikket ved blodprøver jeg er redd, for å si det sånn - det er den ubehagelige stroppen de snurper på overarmen min! :fnise: )

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være stramt ja :jepp: Det er fordi båndet skal treffe et akupunkturpunkt som skal forhindre kvalme. Hvis det blir for stramt og ubehagelig så må du jo selvfølgelig ta det av, men jeg har ikke hørt noe om at det stopper blodomløpet enda. Jeg er ganske stilkete selv (eller var i hvertfall for ca 7 mnd siden :fnise: )

Ikke sikkert det fungerer sånn egentlig, men hey hvis det hjalp deg ved at du glemte ut kvalmen så fungerte det jo på et vis :fnise: Placebo-effekten er en finfin effekt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Nå har jeg lest mesteparten av dagboken din her!snakk om opp og nedturer du har vært igjennom! :sjokkert:

Jeg har fått inntrykk av at du er en sterk og reflektert dame som kan komme seg igjennom alt!jeg synes du er kjempetøff! :)

Jeg ville egentlig bare ønske deg lykke til videre jeg og at jeg kommer til å følge videre med på dagboken din :)

God påske! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: ^me^! Så hyggelig at du vil følge med, og tusen takk skal du ha. Jeg tror at når man står ovenfor de utfordringene som jeg har blitt stilt ovenfor disse månedene så har man ikke noe annet valg enn å gjøre det beste man kan. Dersom man leker struts, stikker hodet ned i sanden og venter til problemene forsvinner av seg selv, så kommer man ikke så langt. Det aller verste man kan gjøre er å legge seg ned å gi opp. Det har fristet veldig opptil flere ganger, men det er rart hvilken styrke man finner fram når det ikke lengre bare gjelder en selv lengre. Men ja, som jeg har sagt tidligere, jeg synes virkelig jeg har tatt min del av utfordringer nå. Fra nå av har jeg bestilt skyfri himmel, godvær og bare glede ihvertfall fram til en liten stund etter at Pittelille har blitt født.

Tenk det er bare 11 uker igjen nå!

Idag har dagen flydd avgårde! Det nærmer seg skummelt flyttedag så jeg måtte bare bite i det sure eplet og fortsette pakking og vasking. Jeg har fått vasket så mye at når utvasken skal gjøres så er det faktisk ikke så mye som skal til. Det er enormt deilig å tenke på. Jeg kjenner magen er litt i veien, men ikke verre enn at jeg bryr meg katta om det :fnise:

Jeg måtte le godt når jeg rydda ut av klesskapet! Jeg skal i konfirmasjon i slutten av måneden, og jeg har vært noget entusiastisk til at bunaden skal passe. Vel... bunaden passer....nesten....dersom jeg jukser litt.... :sjenert:

Jeg kan ihvertfall glemme å bruke den på 17. mai i år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...