Gå til innhold

Livet med Pittelille

sunflower87

Anbefalte innlegg

Nei ugggh! Jeg fant ut noe nå so jeg absolutt ikke ville vite egentlig! Lukter man vondt under renselsen?!? Jeg har da virkelig ingen behov for å gå rundt å stinke råtten fisk i flere uker... :sjenert: (alt man tenker på altså!)

Forresten :kjefte:

JEG KOMMER IKKE INN PÅ ALTINN!! :kjefte: Jeg vil jo vite jooooo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Nei ugggh! Jeg fant ut noe nå so jeg absolutt ikke ville vite egentlig! Lukter man vondt under renselsen?!? Jeg har da virkelig ingen behov for å gå rundt å stinke råtten fisk i flere uker... :sjenert: (alt man tenker på altså!)

Forresten :kjefte:

JEG KOMMER IKKE INN PÅ ALTINN!! :kjefte: Jeg vil jo vite jooooo!!

Haha, jeg trodde jeg visste alt om graviditet, men tydeligvis ikke. Tydeligvis skal vi gå en stund etter og lukte fisk. :fnise:

Altinn er selektiv tydeligvis. Vet at jeg får tilbake penger som er øremerket lillegull.

Og, forresten, det valget du tok, om å forlate bf er et utrolig godt valg. Det er bedre å være alene med en glad mamma (som ikke trenger å bekymre seg over et dårlig forhold), enn en mamma og en pappa i et dårlig forhold. Synes du er tøff og sterk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trodde også jeg var rimelig belest om graviditet og slikt nå etterhvert. Er ihvertfall svært lite som kan overraske meg lengre, men råtten fiskelukt derifra?!? nei det er ikke helt Okey kjenner jeg :gjeiper: Som om å presse en vannmelon utav et musehull ikke var nok liksom! :fnise:

Jeg kom inn for to minutter siden! Plutselig begynte jeg å angre på at jeg gikk inn, for jeg hadde virkelig ikke peiling på hvordan det kom til å gå iår. Jeg hadde tabelltrekk for første gang, så jeg var litt skeptisk. Men det gikk godt det, fikk noen tusenlapper igjen så da var det greit :fnise: Og med tanke på at pengene kommer ca rett før jenta mi kommer, så kunne det ikke passet bedre :jepp:

Tusen takk for gode ord Delphina :)

For det meste går det greit nå. Jeg holder meg opptatt for det meste av dagen. Har tross alt en hel leilighet som ikke pakker seg selv. Jeg vet jeg tok det rette valget, nettopp av de grunnene du nevner. Men når kveldsmørket siger på og det ikke er flere tomme esker igjen, da kjenner jeg savnet snike seg innpå meg. Det skulle egentlig bare mangle, og forholdene tatt i betraktning, så går det veldig bra med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten kjenne Pittelille nå! Når jeg presser på magen så kjenner jeg kroppen til lille babyen min!!!! :kgbaby: Og når jeg "poker" henne, så får jeg skikkelig bank etterpå! Det er jenta som sier ifra det :rodmer:

Jeg kjenner jeg begynner å kjenne den gleden over å være gravid som alle har snakket om.... Endelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft gjort av deg å ta det valget du har gjort sunflower! :jepp:

Ønsker deg masse lykke til og tror og håper du kommer til å få det kjempefint med lillejenta di :rodmer: Sikker på at både mor og datter er to tøffinger ;)

Æsj, hvor har du lest det om råtten fisk? Det har jeg gått glipp av, men så har jeg holdt meg unna å lese for mye om fødsel for jeg syns i grunn det er litt ekkelt og gruer meg veldig...

I gamle dager så fikk jo ikke kvinnene gå i kirka under renselsesperioden, kanskje det var pga lukta? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Redbull som har laget en tråd om det inne på graviditet. Total ruptur og *etellerannet*. Nysgjerrig som jeg var så måtte jeg jo inn å lese....Angrer på det nå... :sjenert:

:skratte: Hvis jeg skal gå rundt å lukte råtten fisk i flere uker, så nekter jeg meg selv inngang til offentligheten punktum! Ingen kirkegåing på meg nei :fnise:

Tusen takk for fine ord Mjau! Det varmer veldig å ha slik en fantastisk støtte fra KG-jentene. Det gjør ting litt lettere. Og på et eller annet tidspunkt vil det gå kjempefint, det er jeg helt sikker på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: Hvis jeg skal gå rundt å lukte råtten fisk i flere uker, så nekter jeg meg selv inngang til offentligheten punktum! Ingen kirkegåing på meg nei :fnise:

Tusen takk for fine ord Mjau! Det varmer veldig å ha slik en fantastisk støtte fra KG-jentene. Det gjør ting litt lettere. Og på et eller annet tidspunkt vil det gå kjempefint, det er jeg helt sikker på :jepp:

:skratte: hahahaha, da holder jeg meg også innelåst! :)

Det er det vi er her for vettu :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når:

du sitter på gulvet og hamrer løs på en boks med fruktcoctail med hammer og skrujern fordi du har pakket og sendt vekk eska med boksåpneren i.... :sjenert:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når:

du sitter på gulvet og hamrer løs på en boks med fruktcoctail med hammer og skrujern fordi du har pakket og sendt vekk eska med boksåpneren i.... :sjenert:

Vil man ha, så vil man ha :fnise: Det kalles å være målbevisst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Gjesten! Jeg ville ha fruktcoctail for tenk! Skulle ikke la mangel på boksåpner stoppe meg :fnise:

Kjenner jeg er litt flau idag da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunflower, jeg MÅ bare fortelle deg noe: du hadde jo rett jo - spiren kom tilbake! :hakeslepp:

Testet kjempesterkt positivt i dag tidlig :sjokkert::hakeslepp:

Vet ikke helt hvorfor, men jeg fikk dødssjokk...... :sjokk:

Har gått i svime i hele dag, er så spent og kjemperedd på samme tid at jeg tror jeg dævver jeg altså... :daane:

Er det dette man kaller skrekkblandet fryd? :lol:

Håper alt går greit med deg, jenta di og flyttingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, nå må jeg bare gratulere deg, Knøtteliten! Så gøy å høre :klem:

Takk for det, Gjesten :)

Det er når man ikke prøver, det skjer tydeligvis... :sjenert:

Har etter mye om og men fordøyd SA og innsett at jeg faktisk vil vente litt.... Også står man plutselig der da, etter å ha vært forsiktige, med en positiv test i hånda....og det var liksom ikke var planen i det heletatt.. :sjenert:

Blir vel noen dager i tåka framover nå ser jeg for meg :fnise: til alt dette er fordøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ næmmen Knøtteliten da!!! :daane:

Gratulerer så mye! Det var gode nyheter å få :rodmer: Jeg forstår godt at du er helt i ørska etter den der! Ikke minst så kjenner jeg igjen den følelsen. Regn med at den varer helt til du er ferdig å amme :skratte: Håper alt er bra med deg, og at du er god i formen :)

La vita e bella!! (eller noe sånt ihvertfall :P) Jeg befinner meg for tiden i Spania og suger til meg hver eneste solstråle som skinner i min vei. Livet består denne uka av soling (skal bli mest mulig brun selvfølgelig), shopping og et fantastisk herlig latmannsliv! Er det ikke fantastisk vel :)

Utover det så tror jeg eksen angrer fælt på at ting gikk som det gikk! Plutselig har han vært overaktiv med å ta kontakt. Liker alle oppdateringer på Facebook, tar initiativ til å jabbe på MSN og han sendre til og med melding til meg over Face. Det er noe som har skjedd ca null ganger iløpet av de to årene jeg har kjent ham nå. Så noe er i gjære! Men det får vente til jeg kommer hjem, brun, deilig og relativt tjukk! For akkurat nå gidder jeg ikke å foorholde meg til det annet enn at jeg bruker uansendig mye penger på å shoppe vekk følelsene (i ekte kvinnfolk stil :P)'

Hasta luego (eller no :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kommet hjem igjen! Kofferten min veide ikke mindre enn 8 kilo mer enn når jeg reiste :sjokkert: Det aller meste jeg kjøpte var selvfølgelig til lillejenta, og jeg vil påstå at jenta mi kommer til å være den yngste jenta med den største klessamlinga i byen :P

Nå er jeg forresten i full fart på vei inn i 3 trimester!! :sjokkert: :sjokkert: Siste dagen av 2. trimester idag gitt. Nå er det bare 12 uker igjen graviditeten. 12 uker igjen til fødsel (grøss og gru) og 12 uker igjen til jeg får treffe jenta mi :babyjente:

Jeg gleder meg! Det er helt sykt, jeg kan kjenne kroppen hennes inni magen min nå. Jeg har ikke lagt på meg så mye, ca 5 kilo +/-, og siden jeg var ganske tynn fra før av så kan jeg kjenne henne ganske godt når jeg trykker på magen. Hver morgen når jeg våkner så pleier hun å sparke ganske heftig. Da ligger vi der og "kommuniserer" med hverandre. Hun sparker og jeg dytter tilbake. Kjempekoselig :rodmer:

Endret av sunflower87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er bra, enn så lenge iallefall :) er 5 uker i morgen (i følge mens), så er ikke så langt på vei.

Har hatt "menssmerter" som kommer og går hele uken. Men nå har de avtatt kjennes det ut som. Ellers kjennes det ut som om puppene faller av snart :fnise: ømme! Ellers så tror jeg fortsatt ikke at jeg er gravid da :lol:

Når kom kvalmen din? Jeg frykter at jeg får min til påske....til alle familieselskapene (bursdager i fleng!) som venter..og ikke minst gleder jeg meg til å sitte i påskefjellet med ski på beina og spise pølse - og prøve å skjule at man er :spy: for et 20-talls familie og slekt på begge sider.. :sjenert: Jeg veit ikke hva som virker mest mistenksomt jeg, av å sitte hjemme eller å bli med og spy :eeeh:

Hørtes ikke feil ut med en tur til varmere strøk da! Heldige du...

Tipper det var mye søte klær i den kofferten på tur tilbake! :rodmer:

Når er det man tillater seg selv å se på/handle babyklær da...? :sjenert: etter uke 12? Halvveis? Jeg har iallefall null forhåpninger denne gangen, har ikke fått til å glede meg denne uka i det heletatt faktisk. Og det kommer nok enda til å gå en goood stund, før gleden slippes løs, føler jeg på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du er skikkelig gravid ja :fnise: I begynnelsen kunne jeg ikke snu meg i senga uten å ha BH på meg. Det kjentes ut som om puppene mine revnet. Noe av det vondeste jeg har opplevd i sammenheng med puppene mine. Blei steinforbanna når eksen skulle tafse :fnise:

Hmm, kvalmen kom vel rundt uke 7 tror jeg. Jeg var veldig heldig da, var ikke så veldig plaget. Det var aller helst om morgenen og når jeg ikke hadde spist at kvalmen kom. Jeg tror rett og slett du må ta det litt som det kommer. Gå til innkjøp av seabands på apoteket. De funket som gull for meg når det sto på det verste.

Jeg tror ikke at familie nødvendigvis tenker :babysmokk: med en gang man er kvalm. Selvfølgelig blir det litt mer mistenksomt dersom man legger sammen kvalmen med de andre symptomene, men jeg tror nok at det skal litt til før man automatisk tenker :gravid:. Med mindre man er en meget babysyk bestemor-to be :laugh:

Når det gjelder babystash og slik så må du kjenne på det selv. Når du føler deg komfortabel med det så er du klar. Selvfølgelig kan det bli litt tungt med tanke på SAen, men du må velge å tro at det går bra. Jeg gjorde den tabben selv, hadde ingen tro på at Pittelille skulle bli inni magen min. Det stjal fra meg mye tid i begynnelsen av svangerskapet. Jeg sier ikke at du trenger å hoppe og juble av glede, men la deg selv kjenne på de følelsene som kommer til å komme nå. Både de positive og negative. Og du? Det er helt normalt å være nervøs :)

Tur til varmere strøk var kjempeherlig. Akkurat det jeg trengte! Nå er det derimot tilbake til den harde hverdagen. Jeg fikk dårlige nyheter igjen idag :sukk: Den der bekkenløsningen jeg har fått har blitt mye verre. Så nå har jeg tatt frem krykkene. Ikke nok med det så har jeg fått noen problemer med nervene i foten på høyre side. Det har gjort at jeg mister føligheten i foten, litt etter litt. Så nå er det hardtrening med fysioterapi i første omgang. Jeg har også fått beskjed om at jeg kan bare glemme å jobbe mer resten av svangerskapet :sukk: Så sånn er nå ting nå. Kjempegod start på 3 trimester, ikke sant?

Men man får bare ta det som det kommer. Ikke så mye jeg kan gjøre med det annet enn å gjøre det som legen sier. Urk :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, det høres ikke noe gøy ut med krykker og nerveproblemer :snurt: Men det viktigse er vel at Pittelille har det bra :) Håper alt er bra med deg sånn ellers også, med tanke på barnefar og alt sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...