Gå til innhold

Ville du tatt abort?


Gjest Bare Meg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det eneste som kunne fått meg til å ta abort hadde vært hvis jeg hadde blitt gravid ved voldtekt.

Hvorfor er det så mye verre å bli gravid ved voldtekt, og derfor ikke se gjerningsmannen, enn det er å bli gravid frivillig med en som voldtar og dreper andre just for fun på fritida?

Siden du sier at gravid ved voldtekt er det eneste som kan hindre deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg ville tatt abort. Det må være lov å utvise både vett og en viss kritisk sans når en velger far til sine barn.

Endret av Spinell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg aner ikke hva jeg ville ha gjort. Det er lett for meg å si nå at jeg ville tatt abort, men når det kommer til stykket så vet jeg ikke hva jeg ville tenkt, siden jeg aldri har vært i en tilnærmet lik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mye verre å bli gravid ved voldtekt, og derfor ikke se gjerningsmannen, enn det er å bli gravid frivillig med en som voldtar og dreper andre just for fun på fritida?

Siden du sier at gravid ved voldtekt er det eneste som kan hindre deg?

Hvis du leser hele innlegget ser det ut til at hun mener at hvis hun har hatt ubeskyttet sex (frivillig) så vil hun ta konsekvensene av det. Voldtekt blir ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mye verre å bli gravid ved voldtekt, og derfor ikke se gjerningsmannen, enn det er å bli gravid frivillig med en som voldtar og dreper andre just for fun på fritida?

Siden du sier at gravid ved voldtekt er det eneste som kan hindre deg?

Hvis jeg hadde blitt blitt voldtatt og blitt gravid så hadde jeg tatt abort. Å bli voldtatt er en grusom opplevelse, og da måtte sitte med "en konsekvens" av dette som kanskje ligner på mannen hadde jeg nok ikke klart.

Men har man hatt frivillig ubeskyttet sex med en mann man ikke kunne tenkt seg å få barn med men blir gravid, så syns jeg man må ta konsekvensene for det. Om faren er ett grusomt menneske som man ikke vil ha i livet til ungen så finnes det mange ordinger for å hindre dette. Ett barn kan ha ett fantastisk liv selv om h*n ikke har sin biologiske far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste som kunne fått meg til å vurdere abort, var hvis det var eneste måten å "slippe unna" på. At han var så spik spenna gæren, eller direkte farlig, at jeg ikke hadde turt å beholde barnet.

Å få barn med en fjompenisse går i grunnen helt fint, det har jeg gjort selv og barnet og jeg har hatt det toppers bare vi to :) At ikke den store drømmen om kjernefamilien blir oppfylt danner ikke godt nok grunnlag for abort for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...