Gå til innhold

Hjem til jul


Gjest A

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp vite at kjæresten må jobbe på julaften. Han er ferdig kl.14 og det vil si at vi ikke kommer oss hjem før kl.17

Lillejulaften og julaften hjemme hos familien min har alltid vært spesiell. Da er alle i hele familien samlet. Begge storesøstrene mine kommer hjem, de bor langt hjemmefra. Og i år så har jeg og kjæresten flyttet sammen til en annen by.

Så jeg lurer på om jeg skal dra hjem noen dager før han, eller om jeg skal dra hjem sammen med han på julaften? Hva syns dere jeg burde gjøre? Vil jo ikke at han skal være her i byen alene heller:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan ikke han være alene noen dager? Han er jo ikke 5 år.

Gjør det du har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største for meg på julaften er julefrokosten som begynner kl.9 og senere drar jeg på besøk hos bestevenninna mi.

off, dette var vanskelig.

Jeg skal snakke med han, men litt redd for at han skal si at det er grei, fordi han vil meg det beste, og ikke fordi han virkelig syns det er greit. Om dere skjønner ;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke han være alene noen dager? Han er jo ikke 5 år.

Gjør det du har lyst til.

Enig! Er det veldig viktig for deg å være hjemme, så reis hjem, han burde unne deg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Ja, jeg sitter å lurer på om jeg skal drar hjem noen dager før han nå:)

Takk for svarene deres og for at dere er skjønner meg :)

Hva med å spørre ham, da? Si at du har veldig lyst til å dra hjem tidligere slik at du får med deg litt ekstra tid med familien, og spesielt frokosten på julaften. Og så hører du om det går greit for ham, noe det mest sannsynlig gjør (siden han ikke er fem år gammel (håper jeg :gjeiper: ), og fint kan greie seg selv i noen dager), og dermed drar du hjem før julaften. :)

Eller noe sånt..

Når man bor med kjæresten og et stykke hjemmefra, så tenker jeg sånn at sambo ser jeg nesten hver eneste dag i året, mens familien ser jeg i korte perioder kanskje tre eller fire ganger i året. Dermed drar jeg med god samvittighet hjem, og tar det faktisk som en selvfølge at det er greit for ham. Han gjør det samme, så da er det vel greit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist hjem noen dager før. Julaften er kosedag. Da sitter man ikke i bil i 3 timer, og ramler inn dørene når julen ringes inn (hvis man kan la være)! :/ Dessuten blir sikkert din mor glad for hjelp til forberedelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også reist noen dager før :) Mye kjekkere både for deg og familien din enn at du bare skal sitte å vente på at han får fri, og så kommer vel han på julaften, og det kan dere glede dere til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være dere så har jeg bestemt meg for å dra hjem noen dager tidligere. Det er helt sant at jeg ser kjæresten hver dag ellers i året og mamma trenger hjelp til forberedelsene :)

Dette fikk meg til å se annerledes på det og jeg føler nå at jeg sannsynligvis ikke kommer til å få dårlig samvittighet for det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reis hjem!!:) Det ville jeg gjort!

Om det hadde vært jeg som var på jobb ville jeg ikke forventet at kjæresten min skulle sitte å vente på at jeg ble ferdig på jobb.

Reis hjem med god samvittighet. Han forstår det helt sikkert:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kanskje det er jeg som har oversett noe, men jeg leser ingenting om at kjæresten har familie også, som han kunne være sammen med på julaften ettersom han er sent ferdig på arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje det er jeg som har oversett noe, men jeg leser ingenting om at kjæresten har familie også, som han kunne være sammen med på julaften ettersom han er sent ferdig på arbeidet.

TS snakker om å dra hjem sammen med ham. Altså skal han feire med svigerfamilien i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS snakker om å dra hjem sammen med ham. Altså skal han feire med svigerfamilien i år. :)

Evt. betyr det at han skal hjem til samme by, men til sin familie. :klø:

Uansett synes jeg det er greit å dra noen dager før ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet med at han skal være alene noen dager, har han psykiske problemer eller noe sånt noe? Det er massevis av folk som bor alene året rundt, så at kjæresten ikke skal klare å være alene noen dager har jeg veldig vondt for å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...