Gå til innhold

Selge / innbytte av bil - sitter igjen med lån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et år tilbake kjøpte jeg meg en dyr bil, nesten millionklassen. Når jeg nå skal selge den viser det seg å være umulig å selge denne type bil! SÅ har jeg tatt kontakt med diverse bilforhandlere, og nesten ingen vil ta den i innbytte siden den er så dyr og vanskelig å selge. De sier at evenetuelt kan jeg ta ut en DYRERE bil igjen, men nå skal den jo selges nettopp for å redusere utgiftene - så sistnevnte er uaktuelt!

Så, valgalternativene mine nå er følgende:

1: selge den til bilforhandler og tape 150 000 kroner. Spørsmålet er bare da om disse 150 000 kronene må betales i sin helhet med engang, eller om de kan deles opp. Må snakke med lånegiver( ELCON) omkring dette. Ev er det noen som vet?

2: bytte den inn i en annen type bil med lik størrelse på lån, for så å prøve å selge den istedenfor, men risikoen er jo tilstede her og.

3: Bytte den inn i en annen bil, med et tap på 150 000 kroner, men dette bakes inn i det nye billånet. Problemet her er at da får jeg ikke solgt den nye bilen, fordi den har mer lån på seg enn den er verdt!

Synes dette er og begynner å bli vanskelig! Jeg har tydeligvis kjøpt katta i sekken, siden jeg ikke får solgt den igjen! Skal det virkelig være så vanskelig å selge en bil?

Har oppsøkt maaaange bilforhandlere, hatt den på finn.no og andre bilforum. Bilen er rett og slett for dyr, og lite praktisk sånn økonomisk sett.

Trenger noen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok innfri hele lånet om du selger bilen med tap. Hva slags bil er det snakk om? Har du prøvd å annonsere den på Finn med en selgende annonse og mange, gode bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...