Gå til innhold

Kattungen stjeler sokkene mine og legger dem i sandkassa si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har verdens søteste kattunge på ca. 4 måneder, som tydelig er glad i meg og kjæresten. Men han har en uvane som irriterer meg. Når han finner sokkene mine (og det er bare mine, ikke kjæresten sine, selv om de også ligger rundt omkring) legger han dem i sandkassa si. I perioder kan det ligge 2-3 sokker der. Vi synes det er morsomt, men litt ekkelt, og lurer på om dette betyr noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kansje det betyr at dere trenger mere sokke-orden ? :) Jeg har aldri hørt om noe lignende, men det var veldig søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han synes sokkene dine lukter upassende, og plasserer dem der han synes de hører hjemme? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en valp på 7 måneder som gjør akkurat det samme. Hun samler alt som ligger på gulvet, ikke bare sokker, men sko, matskåla si, papir og alt annet som måtte ligge på gulvet og drar det bortover å legger det i en stor haug under spisebordet vårt. :)

Jeg har ingen aning om hvorfor hun gjør det, men jeg gjør ingen big deal ut av det. Bare rydder opp der innimellom, og det har hun ingenting imot. Det skal sies at vi har det veldig ryddig i huset også, og de få tingene hun finner aner jeg ikke hvor kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han synes sokkene dine lukter upassende, og plasserer dem der han synes de hører hjemme? =P

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, han stjeler nyvaskede sokker også, kun mine om de ligger sammen med kjærestens, så tror ikke det er noe med lukta. Han elsker forresten å sove i klesskuffa mi, om det er av betydning. Veldig kosete og trygg katt, men vi lurer jo litt da, på hvorfor dette går utover meg. Og ja, det er søtt, men når man må vaske sokker hver dag, da blir det slitsomt etter hvert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Applecore

Kanskje han skulle ønske at doen var på en litt lunere, bortgjemt plass?

Hvis han ser på klessuffen din som et trygt og koselig sted, så kan det jo hende at han prøver å ordne den samme tryggheten rundt doen sin? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han skulle ønske at doen var på en litt lunere, bortgjemt plass?

Hvis han ser på klessuffen din som et trygt og koselig sted, så kan det jo hende at han prøver å ordne den samme tryggheten rundt doen sin? :jepp:

Hm, det har jeg ikke tenkt på. Har ikke verdens største leilighet, og vil ikke ha den i stua, men den står jo like ved klesskapet med blant annet sokkene. Men kanskje jeg skal prøve å flytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ny! :ler: Det kan jo være noe i det hun over sier, trygg og kjent lukt- vil ha den flere plasser. :jepp:

Ellers har de jo mye rart for seg som ikke nødvendigvis er så godt begrunnet og..

Min f.eks har en intens trang til å vaske tærne mine GRUNDIG hver eneste morgen med det samme jeg setter de på gulvet. Hvis hun ikke ligger i senga når jeg våkner, kommer hun stormende med en gang hun hører jeg løfter av meg dyna og kaster seg over tærne mine! Det er ikke noe liten søt kattevask det er snakk om heller, neida, hun går grundig til verks! Rundt og MELLOM alle tærne, presser tunga mellom, gnager og står i! :ler: Jeg dusjer jo hver eneste morgen da, men det er tydelig ikke godt nok... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lege Balle" som vi kaller katten vår. (fordi alle blir friske etter å ha hatt den på fanget he he. Overnaturlige krefter kanskje he he. Men det jeg ville si er at han stjeler sokkene mine og andre ting han får med seg, og vi finner det aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Katten til moren min stjeler også sokker. Hele tiden. Aner ikke hvor hun gjør av dem. Moren min sin teori er at hun savner kattungene sine. Men det er vel heller uaktuelt når det kommer til din katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en skittentøyskurv :) Mine tar også sokker og graver de ned om de finner noen, men etter den andre gangen de gjorde det så skjønte jeg jo at jeg må slutte å la sokker ligge å flyte rundtomkring :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt ja.:) Du får ta det som et kompliment, hehe. Katter er som regel veldig nøye med kassen sin, så det er kanskje noe i det andre skriver over her, at katten prøver å gjøre kassen mer koselig eller noe.. eller kanskje hun synes det er for lite sand i kassen slik at den prøver å fylle på mer selv?

Du/dere får bare prøve å rydde bort sokkene slik at katten ikke får tak i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Katten min gjør det samme med hårstrikkene mine :fnise: Drar de med seg og legger de på de diverse plassene han sover. Og huset vårt er stort! så det er ofte jeg graver rundt på soveplassene hans og finner opptil 6 hårstrikker hver gang jeg leter :rødme: Han er da søt... men aner ikke hvorfor han gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Prøv å flytt kassen til et lunere sted (eller skaff kasse med tak hvis dere ikke har det) prøv med litt mer sand.

Hvis katta slutter å legge sokker der kan du anse det som suksess.

Det er tydelig at hun prøver å fortelle dere noe om hva hun mener om doen sin, værtfall. Men hva hun prøver å fortelle er litt mer usikkert synes jeg.. Prøv og feil og prøv igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Funny :)

Katten min er vill etter hårstrikk! Men de skal apporteres!

Katter er jo veldig renslige, så jeg støtter meg til teorien om at sokkene dine kategoriseres som urene! haha! katter legger jo mus, og leke-mus og andre små katte-leker i matskåla, noen ganger vannskåla, så de legger jo ting der de mener de hører hjemme :)

eller kan hende der er for lite sand i kattedoen?? så ho må "fylle på" litt..?

kan hende ho syns det er ekkelt å gå på "brukt" kattesand :P

katten min er så renslig at en gang jeg hade kjøpt "feil" kattesand, gikk ho ikke på do på to dager! og fikk spreng-mage.. da skjønte jeg at jeg måtte få tak i "riktig" sand.. katter er sære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Hahaha! Funny :)

Katten min er vill etter hårstrikk! Men de skal apporteres!

Katter er jo veldig renslige, så jeg støtter meg til teorien om at sokkene dine kategoriseres som urene! haha! katter legger jo mus, og leke-mus og andre små katte-leker i matskåla, noen ganger vannskåla, så de legger jo ting der de mener de hører hjemme :)

eller kan hende der er for lite sand i kattedoen?? så ho må "fylle på" litt..?

kan hende ho syns det er ekkelt å gå på "brukt" kattesand :P

katten min er så renslig at en gang jeg hade kjøpt "feil" kattesand, gikk ho ikke på do på to dager! og fikk spreng-mage.. da skjønte jeg at jeg måtte få tak i "riktig" sand.. katter er sære!

:fnise: Samme her. Pusen kan holde på i evigheter, og om strikken ikke hives ser han opp på meg eller angriper foten min. Sære, sære dyr :rødme:

Katten min er da redd for mørket, har ADHD, er kleptoman, lider av personlighetsforstyrrelse, og nå... en fetisj for strikk.

Normal? I think not :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min brukte også å stjele sokker og truser (diverse små ting egentlig) fra tørkestativet, og gjemme de i sin katteseng, eller under senga. Men det har heldigvis gått over når hun vokste, vet ikke jeg, var vel bare "en fase". :ler:

Nå har hun gått over til å hente sine leketøy og mine hårstrikk og legge de i senga vår. :skratte: Om det skulle være mer normalt..

Endret av RedFox81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en skittentøyskurv :) Mine tar også sokker og graver de ned om de finner noen, men etter den andre gangen de gjorde det så skjønte jeg jo at jeg må slutte å la sokker ligge å flyte rundtomkring :gjeiper:

Ehm, jeg har skittentøyskurv, men de gangene det skjer er det fordi jeg tar av sokkene før jeg legger meg, eller at jeg tar på nye om natta (avhengig av å sove med sokker pga veldig kaldt soverom) og når de nyvaskede klærne ligger der. Det er ikke noe stort problem, som sagt, men det vi lurer på, er om han prøver å fortelle oss noe.

Og jeg skjønner ikke hva skittenhet har å si, når alle sokkene er så å si nyvaska. Selv de som er brukt, blir kun brukt i en dag, og hovedsaklig inne. Han tar nyvaskede sokker også, så tror ikke lukta har noe å si.

Vi har flyttet kassen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...