Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)

sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Typisk oss kvinner å ikke lytte til kroppen, vi skal være så flinke. Høres lurt ut å være litt hjemme, er ikke så lenge igjen uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, er sikkert lurt... JM mente at jeg trengte ett spark bak... hehe :rodmer:

Skal jobbe litt mindre nå, så da får vi håpe på at jeg kan få noen fine hodepinefrie uker før permisjon og fødsel...

Koser meg veldig med å være gravid, men merker at jeg er kjei og at jeg pusher meg for å klare å ta meg av S, huset, klesvask og alt det andre på en måte jeg er fornøyd med.

Kan med hånden på hjertet si at jeg aldri skal ut igjen i 100% stilling etter at permisjonslivet er over. Jeg er ikke skapt for den slags :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med streng jordmor. Er mange som trenger et lite spark bak når det gjelder sykemelding ja. Det er fort gjort å tenke at det tross alt ikke er sååååå lenge igjen, men så er det alt for lenge for kroppen. Hvordan var svangerskapet ditt med S? Er det mye likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med streng jordmor. Er mange som trenger et lite spark bak når det gjelder sykemelding ja. Det er fort gjort å tenke at det tross alt ikke er sååååå lenge igjen, men så er det alt for lenge for kroppen. Hvordan var svangerskapet ditt med S? Er det mye likt?

Jeg ble litt paff, hun kastet seg på tlf til fastlegen.. Hun trodde visst ikke jeg kom til å ta kontakt med legen med det første :sjenert: jeg har tenkt at jeg skulle se an formen en uke eller så og så ringe fastlegen.. Har kjent på meg i flere uker at formen ikke er 100%, men vil liksom ikke overdrive med hvor sliten jeg er osv.. Typisk oss damer :rodmer: svangerskapet har vært litt annerledes synes jeg.. Mindre plager egentlig. Føler nå at det kommer sigende og begynner å kjenne igjen mange vondter og plager.. Bekkenløsningssmerter, halsbrann, isjasnerve som trøbler ved mye gåing/ståing eller sitting og litt ymse.. Eneste er at jeg ikke hadde denne hodepinen i forrige svangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette siste barnet? Eller vurderer dere flere? :)

Hadde i utgpkt tenkt på 3... Men etter alt klusset med aborter og crinone og medisinering osv er jeg overlykkelig om vi får 2. Når det viser seg at lillemor som kommer nå er en jente i tillegg så tenker jeg at 2 (en gutt og ei jente) er heeeelt perfekt og nok for meg :rodmer: skal

selvfølgelig aldri si aldri :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Innom med en liten oppdatering på fridagen min, jobber bare 40% nå - det er litt godt :) Har fått litt vondt i rompa, nedover baksiden av låret og opp mot ryggen (slags isjas-smerter) så på torsdag har jeg fått time hos kiropraktor. Føler med ett at formen har fallert litt, fra å ha jobbet 100% og vært i ok form. Til nå å jobbe bare 40% og halte og føle meg skikkelig skrøpelig :sjenert:

Lillemor i magen er blitt mye mer sprelsk de siste dagene.. Har selvfølgelig rolige perioder, men merker veldig forskjell bare de to siste ukene. Hele magen buler til siden og jeg kjenner sterke bein på innsiden :rodmer: Gleder meg noe helt utrolig til å se henne... Tipper hun er verdens fineste lille lillesøster :) Mht kontroller har alt vært fint, har vært hos jm 2 ganger så langt. Har en veldig snill jm, så jeg går dit og bruker heller fastlegen når det er noe mht sykmld eller den biten. Synes jm har bedre tid og snakker lettere med henne om svangerskapsrelaterte ting og spm. Har gått opp 7 kg til nå, føler meg stor og tung til tross for at det er en god stund igjen. Har igjen 10 kg før jeg er der jeg var ved S sin termin, Håper jeg klarer å holde meg innenfor der, vet at man går opp mest mot slutten. Ingen krise om jeg passerer 80 kg - men det er vel lov å sette seg ett mål? :lur:

Håper de som måtte svinge innom har en fin tirsdag! :klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt JM var streng med deg, hørtes ut som du trengte et lite spark bak i riktig retning. Det er Babyen, du og S som er de viktige nå :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jordmor passer på. Kjenner godt igjen at det er vanskelig å huske hvordan enkelte ting var i de andre svangerskapene. Koselig å strikke mens man venter, det gjorde jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, bekkenløsning er noe herk! :( Håper det ikke blir verre! Og ja jordmor er bedre på denne måten, selv om jeg har en super fastlege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt JM var streng med deg, hørtes ut som du trengte et lite spark bak i riktig retning. Det er Babyen, du og S som er de viktige nå :)

:klem:

Ja, det var sikkert greit.. Man vil og man vil og så kjenner man ikke helt at kreftene ikke helt strekker til :sjenert:

Har nesten glemt crinone-sølet jeg nå... Det var noe klisseri ja, men var betryggende å ta det også.. Har hatt noen uker uten det nå, man glemmer visst fort. Føler sånn med deg og dere Pusilus...... Klarer ikke si og skrive så mye, for det er så vondt :( synes du har hatt mer enn nok motgang og skjønner ikke hvorfor noen skal oppleve alt trælet :sjenert: kunne ønske jeg kunne gjort noe for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

I dag var jeg hos kiropraktor.. Jeg har visst en låsning i bekkenet, på venstre side... Hun trodde hun skulle få løsnet på den, men at det ville kreve noen behandlinger. Til tider er det så ille at jeg ikke klarer å løfte beinet, andre ganger kommer jeg meg ikke ut av senga :( Jeg hadde ingen valg nå, hadde jeg ikke oppsøkt kiro, hadde jeg risikert å bli liggende uten å komme meg opp. Skal ha 2 behandlinger over helga, håper jeg snart vil merke bedring og at knivsmertene avtar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, bekkenløsning er noe herk! :( Håper det ikke blir verre! Og ja jordmor er bedre på denne måten, selv om jeg har en super fastlege :)

Ikke noe godt nei :sjenert: håper det kommer seg ja.. Samme her, fastlegen er super - men tenker hun er en bissi dame de gangene jeg har vært der kun på kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til kiro på mandag og det var himmelen, sliter med en låsning i bekkenet jeg også, jeg kunne bevege meg uten at hoften var vond. Gammel idrettskade som forårsaket den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var til kiro på mandag og det var himmelen, sliter med en låsning i bekkenet jeg også, jeg kunne bevege meg uten at hoften var vond. Gammel idrettskade som forårsaket den.

Uff, det er ikke noe godt.. Har kiro klart å bedre låsningen du har eller? Hos meg er det skikkelig ille i dag, dagen etter første kirobesøk. Mannen måtte løfte meg ut av senga og på do i natt :sjenert: kniver står liksom i hofta/rompa/skinka på venstre side og jeg klarer såvidt å slepe beinet langs gulvet... Huff, vi som skal på helgetur med jobben i helga :sjenert: fint det når mor ikke får på seg truse eller sokker uten hjelp :(

Skal til kiro igjen på mandag, håper virkelig hun kan løse litt på det.

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off dte hørtes ikke godt utt. Hadde låsning i bekken og korsrygg tidlig på sommeren (altså ikke når jeg var gravid) og husker at det var skikkelig vondt... Etter første time hos kiro så va det bare værre, men så roet det seg litt og litt etter hver behandling. Men husker jeg tok en del ibux og det er jo "forbudt" for din del, så må virkelig si at jeg føler med deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke noe godt.. Har kiro klart å bedre låsningen du har eller? Hos meg er det skikkelig ille i dag, dagen etter første kirobesøk. Mannen måtte løfte meg ut av senga og på do i natt :sjenert: kniver står liksom i hofta/rompa/skinka på venstre side og jeg klarer såvidt å slepe beinet langs gulvet... Huff, vi som skal på helgetur med jobben i helga :sjenert: fint det når mor ikke får på seg truse eller sokker uten hjelp :(

Skal til kiro igjen på mandag, håper virkelig hun kan løse litt på det.

Det hadde satt seg skikkelig ille da jeg begynte til kiro for 8(?) år siden, og før det hadde jeg hatt intensiv massasjebehandling i noen uker for å løse litt opp i muskelknuter i hele ryggen.

Da jeg startet var jeg 2-3 ganger i uken i 6 uker, trappet så gradvis ned og nå klarer jeg stort sett å holde det i sjakk selv med egen aktivitet. De to siste årene har jeg vel vært 3 ganger til sammen :) Det var så ille da jeg begynte hos han at han la ut om meg til en student han hadde på praksis i 10 min før han var klar til å behandle meg :flau: Jeg trenger heller ikke presentere meg med annet enn fornavn når jeg ringer nå heller selv om jeg går ytterst sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I dag har jeg vært på føden :fnise: Etter en langhelg med lite - så og si ingen merkbare bevegelser fra lillemor i magen var mamma'n litt bekymret og pappa'n meget bekymret.... Jeg fant frem Angelsound'en i går og fant fin hjertelyd, så jeg la meg og sovnet fort. Lillemor pleier å starte litt showvirksomhet ved leggetid, men like stille i går... Så i dag morges ringte jeg til jm jeg bruker å gå til på kontroller. Tok opp bekymringen med henne, og hun mente jeg skulle ringe fødeavdelingen :bond: Så da hadde jeg ingen valg.... Ringte og fikk komme inn til en sjekk med en gang. Hjertelyd og alt var fint, fikk en UL tilslutt og at var fint med lille turnefrøken, hun hadde snudd seg og lå i seteleie med beina ned og inn mot ryggen min. Hodet var nå der som beina har vært hele tiden jeg har kjent kraftige spark.... De på fødeavdelingen synes det var veldig fint at vi hadde tatt kontakt og min opplevelse denne gangen er utelukkende positiv.

Alt var nå i allefall fint med lillesøster.. hun var 5% over gjs og hadde vokst fint siden ord UL. Fine bevegelser, men nå altså i seteleie og med beina mot ryggen. Er veldig glad og lettet nå, men tenkte å dele denne opplevelsen slik at andre også skal "tørre" å heller ringe en gang for mye enn det motsatte. :rodmer:

Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...