Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)

sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Jatta... :sjenert:

Da har vi fått vannkopper i hus :tristbla: Første prikken dukket opp på søndag, i dag var det fler....... og jeg stakk innom helsestasjonen.. Da ble det vannkoppsmitte i juleselskap da :sjenert: Fanken tute :rope:

Jepp, da vet dere hva jeg henger fingrene mine i fremover.

God kveld til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jatta... :sjenert:

Da har vi fått vannkopper i hus :tristbla: Første prikken dukket opp på søndag, i dag var det fler....... og jeg stakk innom helsestasjonen.. Da ble det vannkoppsmitte i juleselskap da :sjenert: Fanken tute :rope:

Jepp, da vet dere hva jeg henger fingrene mine i fremover.

God kveld til alle :klemmer:

Så kjedelig med vannkopper allerede nå! :daane: Er det ikke fryktelig tidlig å få dem? Jeg trodde disse barnesykdommene skulle komme fra tidligst barnehagestart og oppover? :klo: Må de ikke bli smittet fra noen?

Håper du finner noe klø-stillende til han i alle fall :jepp: Plagsomme greier....

Masse god bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med vannkopper allerede nå! :daane: Er det ikke fryktelig tidlig å få dem? Jeg trodde disse barnesykdommene skulle komme fra tidligst barnehagestart og oppover? :klo: Må de ikke bli smittet fra noen?

Håper du finner noe klø-stillende til han i alle fall :jepp: Plagsomme greier....

Masse god bedring! :klem:

Hei!

Takk for det Line :)

Sukk ja..... Det er tidlig.. Kusinen til S er 2 år og går i bhage. Hun fikk vannkopper 23 des. Vi fikk beskjed og jeg avlyste vår deltakelse i selskap 25.12...

Jeg trodde nemlig at om kjære og jeg var enig om at S sin helse var viktigere enn ett skarve juleselskap, så kunne vi som foreldre få bestemme det.

Der var visst ikke svigerforeldrene mine enige :sjenert:

Vi var visst både hysteriske og egoistiske om vi holdt oss hjemme.. Det endte med at vi spiste middag, S sov ute og kom inn når kusinen var lagt for kvelden.. Antibak-flaska sto midt på bordet og svigermor var så stolt..... Hun hadde fikset juleselskap selv med vannkoppsmitte i huset.. Jatta :sjenert:

Jeg hadde dårlig feeling og gikk hjem så snart jeg så en mulighet..

14 dager etter kom første prikken.... Satans juleselskap. Argh!

Nå er masse prikker på plass og vi gjør det beste ut av det! Han har mange prikker, så han har det i alllefall skikkelig. Mammaen sin eneste trøst er at da er vi ferdige med det, og nå er han så liten at han ikke klør seg... I håp om å unngå arr.

Om det er noen trøst :sjenert:

:klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkopper kommer når de kommer, jeg var selv bare fire måneder når jeg hadde dem.

Ja, de kommer visst... Jeg ammet og det hadde lite å si for vår del. Jeg hadde Vannkopper når jeg var 4 år ifølge mamma.

Eneste trøst er gleden av å bli ferdige med det. Det river i mammahjertet å se at den fine huden blir forvandlet til en klynge med byller.. Sukk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hoi :vinke:

Lenge siden sist gitt :sjenert:

Siden sist har vi... sett vannkoppene tørke inn, begynt med fast 3 måltider pr dag og å sove heeele natta :fnise: Etter vannkopp-natte-surv fant S plutselig ut at det går an å sove hele natta :nigo: Håper den trenden er kommet for å bli en stund :)

Det var i korte trekk hva vi har holdt på med..

Sånn litt mer detaljert så har vi vært flere turer ute med pulk, funnet frem sportsdelen på vogna (ikke pga bagen ble for liten men pga jeg har sydd en voksipose som passer bedre inn i sportsdelen enn i bagen..) vært på hyttetur og ellers kost oss hver eneste dag som best vi kan :nigo:

Håper alle har en fin januarmåned med sine små og sine voksende mager :rodmer:

En good klem til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å se deg igjen! ;)

Jeg lurer på... når du har innført flere måltider.. ammer du mindre?

Jeg kan jo ikke akkurat si at vi er oppe i noen måltider ennå, men prøver å få i han grøt 2 ganger om dagen - men han er jo ikke sulten! :daane:

Strålende vær på østlandet i dag - trilletur snart :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg igjen! ;)

Jeg lurer på... når du har innført flere måltider.. ammer du mindre?

Jeg kan jo ikke akkurat si at vi er oppe i noen måltider ennå, men prøver å få i han grøt 2 ganger om dagen - men han er jo ikke sulten! :daane:

Strålende vær på østlandet i dag - trilletur snart :sol:

Takk, er visst ikke så flink til å skrive.. Er inne og snoker et par ganger i uka men er ikke så flink til å skrive.. :gjeiper:

Jeg ammer som regel kl 09, kl 12, kl 15, kl 18 og kl 21.. Og noen ganger kl 04-05 om han bestemmer seg for å våkne på natta. Er jo ikke helt på klokkeslettene, men jeg legger han til og la han få ta det han vil. Måltidene får han sånn ca kl 11, kl 15.30 og kl 19.30-20. Usikker på om jeg ammer mindre enn før, men jeg prøver å tilby han pupp før måltid. Feks ammingen kl 18 pleier å bli rett etter eftas-dupp (da får han ikke mat før kl 20 ca) så da er han ganske så sulten..

Hm, ser den at han liksom ikke er sulten... Skjønner jo at det kan bli mye både med pupp og flere måltider, sånn plutselig liksom.

Jeg synes S som regel er interessert i maten når det er tid for det. Jeg har lagt det opp slik at jeg gir frukt som tillegg ved hvert måltid, dette virker som om han får mer matlyst av. Om jeg viser frem frukten gafler han innpå :sjenert: Er jo så individuelt dette med matlyst, og hver og en finner sine måter som funker.. Er vel kanskje ikke noe fullverdig måltid vi driver med heller men, han får grøt/middag - frukt og vann fra tutkopp hver gang han sitter i stolen.. Puppen er gjev og maten går ned :sjenert: Kanskje det er ett matvrak jeg driver å fostrer opp? Håper det går seg til med amming og måltider Line, vanskelig å si.. Kanskje du har mer melk enn meg? Sånn at han liksom blir så og si mett etter pupp?

Fint vær ja, tror det blir tur her og etterhvert. Kos dere :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Hei og hå!

På tide og tørke støv av denne boka :gjeiper:

Dagene har gått så fort, jeg har ikke prioritert nettet og ja... mange unnskyldninger ...

S har fylt ett år nå, vi hadde koselig barnebursdag på dagen og voksen-samling på ettermiddagen.

Lillegutt er frisk og rask, krabber som bare det og stabber noen få skritt på egenhånd.

Jeg skal være hjemme ett år ulønnet permisjon, så her blir det kontantstøtte fra august av.. Synes ikke det haster å komme seg tilbake til jobb - tiden med lillemann er mer verdigfull :)

Håper dere har en fin sommer alle mann, og at dere koser dere enten det er regn eller sol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

:vinke:

Det blir nok et koselig år :) Når og hvis jeg skal tilbake i jobb blir det ikke mer enn 60% Skal ha noen kosedager med Lita også, vi vet jo ikke om det blir flere på oss så da er det bare å nyte hver dag i lange drag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her er det pinlig lite aktivitet... Hektiske dager i heimen, ikke pga jobb og den slags stress men med en liten aktiv, frisk og fin fyr som holder mamman sin sysselsatt det meste av dagen :fnise:

Tenker på dagboka hver dag, men blir til at jeg leser hos dere andre flinke damene og så blir det med det :blomst:

Vi har nå i allefall hatt en fin sommer, ferietur til Hellas og nå en fin høst..

Jeg er hjemme ett år ulønnet permisjon og har ikke angret på det så langt.. Litt kjedelig er det på lønningsdag (selvfølgelig) :fnise: Meeeen, jeg er ganske fornøyd med valget når vi står opp en fin dag som i dag og titter ut til helt blå himmel og en dag heelt uten noe vi måå gjøre.

Lillemann sover fremdeles to ganger på dagen, legging skjer sånn i 19.30-20.00 tiden.. Morgenen starter sånn mellom 07 og 08 engang - heeelt perfekt :icon_lol:

Midt oppi alt dette "perfekte" har vi selvføligelig dager som ikke er like fine... dager som vi skulle ønske at vi skulle ut på noe.. det må man regne med tror jeg, vi har ett mål om å ut på noe 2 dager pr uke - det er egentlig akkurat passe har vi erfart.I tillegg er vi så heldige at vi har kusine (til S) som er 7 mnd og flere barn av mine venninner som også er hjemme.. Så alt i alt koser vi oss masse denne høsten, og jeg angrer ikke på valget jeg tok! Fra august av er det barnehage og jobb igjen, da starter livet for alvor - det tenker jeg ikke på nå :ler:

Enig med deg Pusilus... Jeg har også fått mitt varsko mht det å kunne få barn, så beslutningen om å være hjemme lenger er selvfølgelig også basert på det. Frykten for at det i værste fall ikke skulle bli flere, da skal jeg ha god samvittighet for at vi tok oss tid til å nyte dagene hjemme de to første årene :nigo:

Spennende å følge deg Lollipop.. Har fulgt med deg leeenge synes jeg, og gleden over å se at dere endelig har lyktes er stoor :strix: Jeg skal prøve å være flink til å kommentere litt innimellom også, ikke bare prøve.. jeg SKAL :ler:

Håper alle har en fin fredag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :vinke:

Fin søndag til alle :nigo:

Her har vi en fin morgen med nrk super, frokost, skravling og traktor broooming.. En skikkelig gutt vi har i huset :laugh:

Nettene er slutt sånn i 7.30 tiden om dagen, det klager ikke mamman på.. Lillemann har vært litt snørrete siste dagene, men det er vel sånn en må regne med midt i oktober. Fredag til uka er det 15 mnd vaksine, så jeg prøver å holde formen i sjakk slik at de ikke skal utsette den... Typisk om det blir noe innen det :fnise:

Vi har planer om å skifte dekk på bilene i dag (ehm, mannen skal skifte...) De advarer oss om snø de kommende dagene - men jeg vil ikke ha noe sånt enda :grine:

Kos dere en fin høst-søndag jenter :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snø, huff da :bond: Lukten av vinter er virkelig i lufta, her var det tre grader på torsdag da jeg var ute med bil litt før ti og helsesøsteren sa det var en da hun kjørte på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø, huff da :bond: Lukten av vinter er virkelig i lufta, her var det tre grader på torsdag da jeg var ute med bil litt før ti og helsesøsteren sa det var en da hun kjørte på jobb..

De melder altfor mye snø rundt i landet nå :sjenert:

Ja, så laver det ned da.... Legger seg ikke da, men er spent på å kikke ut i morgen tidlig..

Deilig å ha skodd bilen og vite at man ikke skal ut igjen i dag.. :sjenert:

Heier på fint høstvær noen uker til :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La merke til tickeren din nå og ser at det ikke er mange dagene unna året mellom S og lita ;)

:Nikke: Det stemmer Puslius...

Husker jeg levde meg såå inn i alt du fortalte oss i dagboka di underveis, og den gangen det gikk galt på UL snakket jeg om det med kjære som om det var en av mine beste venninner det hadde skjedd med.. :sjenert: Det var like før vi skulle på ord UL husker jeg..

Ooooog, når det hadde gått bra over div kneiker, fortalte jeg om det til han som det skulle være noen jeg kjente såå godt. Såå godt å endelig få Lita i hus :nigo:

Husker når jeg hadde funnet ut at jeg ventet S så tenkte jeg at det ikke hastet med søsken osv... den følelsen har jeg hatt helt til nå :gjeiper: Nå tenker jeg at vi starter prøving så fort jeg er i jobb igjen :rodmer::rolleyes::ler: Jeg er jo litt redd for at det kaaanskje ikke går igjen, men.. Time will show :plystre: Rare vi damene, jeg skal iflg kjære alltid ha noe å bekymre meg over :bond:

Håper dere har en fin mandag :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo!

Innom med en oppdatering i dag også!

Trist høstdag her i dag, snøen glimrer heldigvis med sitt fravær :)

Vi har startet dagen med barne-tv, frokost og ett par timers lek før grøt og soving nå kl 10.30.

Mamman rydder, strikker og spiser litt når S sover. Litt deilig å ikke ha masse husarbeid å måtte kaste seg over også.. Om jeg gjør litt nå og da så hoper det seg ikke såå opp :Nikke:

Strikkeprosjekt nå om dagen er Marius-jakke til meg selv.. Det var "litt" mer jobb enn det jeg har strikket til S gitt.. Har visst aldri strikket noe store plagg til meg selv.. Gudene må vite når denne jakka blir ferdig :gjeiper: Liker veldig godt å strikke, spesielt artig å strikke til lillegutt da.. Han blir jo så fin med de strikkeklærne :rodmer:

Er det noen andre som holder på med noen spennende prosjekter?

Fin dag til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...