Becka Skrevet 28. oktober 2010 #61 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg er heller ikke den som drar masse på dates, så jeg ser poenget ditt, men jeg synes bare det blir litt feil hvis man setter det som "krav" at menn alltid skal betale. Det er litt avhengig av situasjonen. Selv hadde jeg bare følt sterkt ubehag dersom en date betalte alt for meg, hvis jeg samtidig var ganske sikker på at det ikke kom til å bli en til date pga at kjemien manglet. Ja, er enig i at man ikke alltid kan sette det som krav. Og det er ikke snakk om at mannen alltid skal betale. Men på første date. Men som sagt, er det jeg som ber HAM ut, så hadde jeg heller ikke forventet at han skulle betale. Men som oftest er det mannen som ber ut damen...I allefall etter min erfaring. Jeg er vel forsåvidt enig i, i 2010, så burde det være likestillt. Før i tiden var det jo gjerne fordi mannen var den som jobbet og tjente mest. I dag er det jo ikke slik. Og kanskje er det nettopp på vei til å forandres også.. Men foreløpig, syntes jeg ikke det er så veldig tiltrekkende om mannen lar meg betale selv bare min del på en første date! Er ærlig nok til å innrømme det altså.....
Becka Skrevet 28. oktober 2010 #62 Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Skikkelig romantisk! "DU, jeg vil bare si fra at jeg kun betaler for egen mat, så for å ikke virke smålig ber jeg om at kelneren deler regningene, altså!" Nesten like flott som han jeg var på EN blinddate med, som la fra seg 200 kroner på bordet og gikk. Han hadde spist for nærmere 400, mens jeg hadde for mindre. Han sa: "JA, vi kan vel slå fast at vi ikkje passæ sammæn! Har du nåkka å si? NEi, Da går æ!" og la fra seg 200 lappen. Hahaha! Uff altså....Erre mulig! Tråden her nå fikk meg til å tenke på denne: Rundt 3:45 er vel passende for hva vi snakker om. Ser av en eller annen grunn for meg Steinar som en av dem.... Endret 28. oktober 2010 av Becka
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2010 #63 Skrevet 28. oktober 2010 Ja, er enig i at man ikke alltid kan sette det som krav. Og det er ikke snakk om at mannen alltid skal betale. Men på første date. Jeg mener altså motsatt. Første 'date' bør være så lite seriøs slik jeg ser det, at det er like greit at begge bare betaler for seg selv.
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2010 #64 Skrevet 28. oktober 2010 Hahaha! Uff altså....Erre mulig! Tråden her nå fikk meg til å tenke på denne: Rundt 3:45 er vel passende for hva vi snakker om. Ser av en eller annen grunn for meg Steinar som en av dem.... Herregud, for noe jævla styr denne 'datinga' egentlig er! Selv om det blir komisk når komikere parodierer det hele
Becka Skrevet 28. oktober 2010 #65 Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Jeg mener altså motsatt. Første 'date' bør være så lite seriøs slik jeg ser det, at det er like greit at begge bare betaler for seg selv. Nja....Kan tildels være enig, men som KateW, så er det også for meg ganske situasjonsbetinget. Jeg går ikke så ofte på date for.eks, og når jeg først går på date, så er det fordi jeg liker fyren allerede, dvs, jeg har møtt ham på byen, eller via bekjente o.l. Jeg sier ikke at å gå på date for meg er dødsens alvor, men nok seriøst til at jeg pent kan la gutten spandere. Går vi ut mer som en "vennegreie", så blir det noe annet, selvsagt. Endret 28. oktober 2010 av Becka
Becka Skrevet 28. oktober 2010 #66 Skrevet 28. oktober 2010 Herregud, for noe jævla styr denne 'datinga' egentlig er! Selv om det blir komisk når komikere parodierer det hele Fantastisk paraodi det der. Og jeg lo ekstra godt når jeg så for meg deg som "Mr.wrong".
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2010 #67 Skrevet 28. oktober 2010 Nja....Kan tildels være enig, men som KateW, så er det også for meg ganske situasjonsbetinget. Jeg går ikke så ofte på date for.eks, og når jeg først går på date, så er det fordi jeg liker fyren allerede, dvs, jeg har møtt ham på byen, eller via bekjente o.l. Jeg sier ikke at å gå på date for meg er dødsens alvor, men nok seriøst til at jeg pent kan la gutten spandere. Går vi ut mer som en "vennegreie", så blir det noe annet, selvsagt. Ja, det kommer selvfølgelig an på hva utgangspunktet er.
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2010 #68 Skrevet 28. oktober 2010 Fantastisk paraodi det der. Og jeg lo ekstra godt når jeg så for meg deg som "Mr.wrong". Ja, reaksjonen til "Mr Wrong" når man fikk regninga etter middagen var jo artig. What the fuck!!! .... osv
pingeline Skrevet 28. oktober 2010 #69 Skrevet 28. oktober 2010 Men vet du, altså, jeg tenker at en raus mann er en mann jeg liker, og en gnien mann er en mann jeg ikke liker. Det er fordi jeg selv er raus, og setter pris på rause mennesker. Dette er IKKE å forveksle med at mannen skal betale, eller skal handle dyre ting. Det har med måten man behandler serveringspersonell på, at han tipser og at han viser omtanke. Kommer han da og sier, ja, vi deler regningen, til kelner, FØR vi bestiller mat, så hadde jeg syns det virket smålig, og gnient. Rett og slett. Men det er jo helt avhengig av inntekt. Hvis en med 150k i året betaler min del av måltidet til 500kr, så er jo det noe helt annet enn at en med 500k i året gjør det. Noen har rett og slett ikke råd til å være så raus. For noen så vil det være 2 ukers matbudsjett som går bort på en date hvis man må betale hele greia selv. Greit nok det for de som har penger, men for de som faktisk lever stramt så kan det bli pasta de neste 2 ukene. Det synes jeg faktisk er litt urimelig siden man kan kontrolere sin egen pengebruk (bestille det billigste) men ikke daten sitt bruk uten å virke gnien.
Becka Skrevet 28. oktober 2010 #70 Skrevet 28. oktober 2010 Men det er jo helt avhengig av inntekt. Hvis en med 150k i året betaler min del av måltidet til 500kr, så er jo det noe helt annet enn at en med 500k i året gjør det. Noen har rett og slett ikke råd til å være så raus. For noen så vil det være 2 ukers matbudsjett som går bort på en date hvis man må betale hele greia selv. Greit nok det for de som har penger, men for de som faktisk lever stramt så kan det bli pasta de neste 2 ukene. Det synes jeg faktisk er litt urimelig siden man kan kontrolere sin egen pengebruk (bestille det billigste) men ikke daten sitt bruk uten å virke gnien. Om en fyr ikke har råd til å ta deg med ut, så ber han deg ikke ut på dyr middag heller. Da finner man på noe annet. Finnes andre ting å gjøre på en date. :)Den som ber ut, er også den som " bestemmer" hva som skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #71 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg er faktisk enig i mye av det dere skriver her :-) Når jeg har gått ut på date så tilbyr jeg meg i det miste å betale, eller at vi bytter på å betale for det. Jeg er den typen som ikke liker å bli spandert på hele tiden, liker å vise at jeg faktisk er selvstendig nok til å kunne betale for seg selv. Men synes det er feil å tro at det alltid er mannfolka som skal betale, og deretter vende seg til å bli "bortskjemt" hele tiden med å ikke betale noe selv. Si f eks. at det blir flere dater mellom disse to, så er det han som må bruke mye av lønnen sin, og jenta sitter igjen med lommeboken full.. og siden flere mener at det er likestilling mellom mannen og kvinnen nå til dags, hvor kommer likestillingen inn i dette bildet?
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2010 #72 Skrevet 29. oktober 2010 Men det er jo helt avhengig av inntekt. Hvis en med 150k i året betaler min del av måltidet til 500kr, så er jo det noe helt annet enn at en med 500k i året gjør det. Noen har rett og slett ikke råd til å være så raus. For noen så vil det være 2 ukers matbudsjett som går bort på en date hvis man må betale hele greia selv. Greit nok det for de som har penger, men for de som faktisk lever stramt så kan det bli pasta de neste 2 ukene. Det synes jeg faktisk er litt urimelig siden man kan kontrolere sin egen pengebruk (bestille det billigste) men ikke daten sitt bruk uten å virke gnien. Snakker vi forbi hverandre? Altså, jeg mener det er situasjonsbetinget, og har man lite penger, så går man et billig sted. Jeg presierte vel over at rausheten ikke har med hvor mye ting koster å gjøre, men hvordan man oppfører seg. Har jeg lite penger inviterer jeg ikke noen ut på middag. Da kan jeg invitere ut på kaffe. Eksempelvis. Jeg var ute med en som skrøt av hvor mye penger han hadde. Han insisterte på å dele regningen, snakket utrolig nedlatende til kelneren og gav fem kroner i tips. Det syns jeg er smålig. Småligheten lå da ikke i at vi delte regningen, men at han skrøt av pengene sine og var ufin med kelneren.
pingeline Skrevet 30. oktober 2010 #73 Skrevet 30. oktober 2010 Snakker vi forbi hverandre? Altså, jeg mener det er situasjonsbetinget, og har man lite penger, så går man et billig sted. Jeg presierte vel over at rausheten ikke har med hvor mye ting koster å gjøre, men hvordan man oppfører seg. Har jeg lite penger inviterer jeg ikke noen ut på middag. Da kan jeg invitere ut på kaffe. Eksempelvis. Jeg var ute med en som skrøt av hvor mye penger han hadde. Han insisterte på å dele regningen, snakket utrolig nedlatende til kelneren og gav fem kroner i tips. Det syns jeg er smålig. Småligheten lå da ikke i at vi delte regningen, men at han skrøt av pengene sine og var ufin med kelneren. Beklager, da misforsto jeg.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #74 Skrevet 30. oktober 2010 Tilbake til trådstarters spørsmål. Jeg forstår ikke helt at du synes det blir pinlig dersom det er kaffedate. Du gjør det vel på samme måte som ved middagsdate. Begynner å ta frem pengene, men aksepterer hvis han tilbyr seg å betale for begge. Jeg er visst forskjellig fra mange andre kvinner i denne tråden. Selv om jeg som ts er villig til å betale for meg selv, setter jeg mest pris på at mannen spanderer de første gangene. En mann som er veldig interessert, er mer villig til å betale også. Og det liker jeg. Det blir absolutt feil for meg å skulle spandere på en mann, som Kate gjør. Men det har kanskje også sammenheng med at jeg ikke har så god råd.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2010 #75 Skrevet 30. oktober 2010 Tilbake til trådstarters spørsmål. Jeg forstår ikke helt at du synes det blir pinlig dersom det er kaffedate. Du gjør det vel på samme måte som ved middagsdate. Begynner å ta frem pengene, men aksepterer hvis han tilbyr seg å betale for begge. Jeg er visst forskjellig fra mange andre kvinner i denne tråden. Selv om jeg som ts er villig til å betale for meg selv, setter jeg mest pris på at mannen spanderer de første gangene. En mann som er veldig interessert, er mer villig til å betale også. Og det liker jeg. Det blir absolutt feil for meg å skulle spandere på en mann, som Kate gjør. Men det har kanskje også sammenheng med at jeg ikke har så god råd. Det blir absolutt feil for meg å bli påspandert av ei kvinne. Men hvis man bare skal treffes helt uformelt til en kaffe, så syns jeg altså at det er mye greiere at begge betaler hver for seg. Som om man var venner.
Krill Skrevet 30. oktober 2010 #76 Skrevet 30. oktober 2010 Skikkelig romantisk! "DU, jeg vil bare si fra at jeg kun betaler for egen mat, så for å ikke virke smålig ber jeg om at kelneren deler regningene, altså!" Nesten like flott som han jeg var på EN blinddate med, som la fra seg 200 kroner på bordet og gikk. Han hadde spist for nærmere 400, mens jeg hadde for mindre. Han sa: "JA, vi kan vel slå fast at vi ikkje passæ sammæn! Har du nåkka å si? NEi, Da går æ!" og la fra seg 200 lappen. HAHAHA!! Noe så utrolig frekt!! Tror jeg hadde falt av stolen!!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #77 Skrevet 30. oktober 2010 Synes det er naturlig at den som inviterer til dateo, og således også bestemmer sted og kostnad, skal betale. I allefall være innstilt på dette, selv om den andre parten kan tilby seg å være med å dele. Dette helt uavhengig om det er mannen eller kvinnen som inviterer. Å forvente at mannen i alle situasjoner skal betale blir totalt feil. I likestillingens navn..
Phaedra Skrevet 30. oktober 2010 #78 Skrevet 30. oktober 2010 Tråden er ryddet for avsporinger. Phaedra,mod
Steinar40 Skrevet 29. mars 2011 #79 Skrevet 29. mars 2011 Dette er en interessant artikkel som jeg har tro på: http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4074867.ece Altså er det smart for oss menn å ligge unna litt for attraktive kvinnfolk, og for dere kvinner å unngå Don Juan type mannfolk
Suzy Skrevet 29. mars 2011 #80 Skrevet 29. mars 2011 (endret) Dette er en interessant artikkel som jeg har tro på: http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4074867.ece Altså er det smart for oss menn å ligge unna litt for attraktive kvinnfolk, og for dere kvinner å unngå Don Juan type mannfolk Og du tror ikke at forventningene til at menn betaler er litt annerledes i Skottland enn her - at kjønnsrollemønsteret er litt annerledes enn i Norge - og at disse tingene kan spille inn? Eller.. herregud.. selvsagt tror du ikke det. Hva er det jeg spør om Beklager. Du har selvsagt rett. Attraktive mennesker er djevelens eget verk, alle er ute etter å ta deg og grusomhetene vil ingen ende ta. Endret 29. mars 2011 av Suzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå