Gå til innhold

Betale på date

Gjest caramiacaramella

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det her seriøst et problem? Du betaler for alt selv. Det du spiser, billetten etc. Det er helt usannsynlig hvor vanskelig folk skal gjøre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dersom du i tillegg innrømmer at noen en gang har sagt at du er attraktiv, lever du på en livsløgn og kan bare ha det så godt!

Ikke glem at du tror altfor godt om deg selv om du har hørt en gang at du er attraktiv.

Og skulle det mot all formodning stemme, så er du jo vips i første kategori igjen: Djevelens eget avkom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
*snip*

jeg synes det er en ganske gammel tankegang at mannen skal betale alt på en date. er de kjærester så er det noe annet men tidlig i en datingfase ser jeg på det nærmest som en selvfølge at dama betaler for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Ikke glem at du tror altfor godt om deg selv om du har hørt en gang at du er attraktiv.

Og skulle det mot all formodning stemme, så er du jo vips i første kategori igjen: Djevelens eget avkom.

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

jeg synes det er en ganske gammel tankegang at mannen skal betale alt på en date. er de kjærester så er det noe annet men tidlig i en datingfase ser jeg på det nærmest som en selvfølge at dama betaler for seg selv.

Inviterer han meg med ut og ønsker han å betale for meg takker jeg ja, og syns det er hyggelig. Alvorlig talt, det er jo måte på hvor feminist man skal være på date.

Det betyr ikke at jeg ikke gjerne betaler selv, men jeg nekter ham da ikke å spandere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterer han meg med ut og ønsker han å betale for meg takker jeg ja, og syns det er hyggelig. Alvorlig talt, det er jo måte på hvor feminist man skal være på date.

Det betyr ikke at jeg ikke gjerne betaler selv, men jeg nekter ham da ikke å spandere.

Nei, for du har jo tross alt budt på seg selv ved å sitte ned med fyren, ikke sant? :ler:

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KateW

Og jeg presiserte også at dersom han INVITERER og HAR LYST TIL å spandere. Da mener jeg det er frekt å si at det får han ikke lov til, det er rett og slett dårlig kutyme.

Endret av MissStiles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom du i tillegg innrømmer at noen en gang har sagt at du er attraktiv, lever du på en livsløgn og kan bare ha det så godt!
Jeg ser at vi menn har feilet i å generelt opplyse kvinner om at slike utsagn kun har en gyldighetstid på fem år, før de må oppdateres uoppfordret. :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg ser at vi menn har feilet i å generelt opplyse kvinner om at slike utsagn kun har en gyldighetstid på fem år, før de må oppdateres uoppfordret. :lur:

Da er jeg godt innenfor rammen, din krøllpenis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attraktive mennesker er djevelens eget verk, alle er ute etter å ta deg og grusomhetene vil ingen ende ta.
Primadonnanykker har jeg først og fremst opplevd hos artister som ble artister, og som endret personlighet (og i mange tilfeller ble uspiselige) pga av at de kunne oppføre seg nærmest hvordan som helst mot folk. Det sto alltid noen klare til å beundre og forgude dem uansett.

Jeg tror det er den samme mekanismen som gjør at mange spesielt attraktive kvinner og menn, som alltid har beundrere svermende omkring seg kan tillate seg mer enn alle som har folkeskikk som en del av pakkeløsningen.

Nå ser jeg plenty med uoppdragne folk, som ikke har et eksepsjonelt utseende også. Så jeg innbiller meg at slike egenskaper er rimelig jevnt fordelt uavhengig av ytre attributter. Men at det gir seg ulike utslag alt etter hvilken posisjon de har i relasjon til andre mennesker. - Er du først egoist og uoppdragen, blir du neppe mindre av å ha en lallende skare av folk som beundrer deg så høyt at de er villige til å stå bak deg med et syltetøyglass i tilfelle du slepper en fis, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg godt innenfor rammen, din krøllpenis!
Okai, hvis du sitter på ramma, så la endelig ikke meg forstyrre. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Dama kan betale. Når jeg først har vært så hyggelig og takket ja til å være med dette siklende sexmonsteret ut på byen, kan hun værsegod å betale en liten sum for at jeg beærer henne med noen timer forventning om sex.

Endret av MikeWaters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror ikke at forventningene til at menn betaler er litt annerledes i Skottland enn her - at kjønnsrollemønsteret er litt annerledes enn i Norge - og at disse tingene kan spille inn?

Joda, jeg skal gi deg rett i at kultur og oppdragelse spiller inn.

Men jeg tror ikke at dette er helt feil her i Norge heller. Ingenting som tyder på det. Mennesket er seg likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Passing by

Men dere har fortsatt muligheten til å ikke si noe hvis jenta leter frem lommeboka, og la henne betale for seg. Mange jenter synes det er pinlig å betale - mange gutter synes det er pinlig å ikke betale. Men ikke alle :) Jeg synes det er fint hvis jenta kan tilby seg å betale sin del, og dermed gi gutten valget om å enten la henne gjøre det eller ta alt selv.

Jeg tilbyr meg å betale for meg selv og noen ganger går det greit mens andre ganger vil mannen helst betale. Hvis vi er ute på pub og jeg spør om han vil ha noe å drikke så betaler gjerne jeg. For meg er det ingen selvfølge at det er mannen som betaler, føler meg ikke bekvem med å bli påspandert hele tiden. Henger sikkert igjen fra oppveksten med "formaninger" om å bli selvstendig for da vil jeg alltid klare meg selv hvis jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

for en stund siden datet jeg ei som faktisk ble dritsur siden ikke jeg tilbød meg å betale for alt på alle datene våre. for min del så er det mer naturlig å spandere på en kjæreste enn noen jeg dater, (iallefall tidlig i datingfasen) så jeg fikk litt avsmak av hele dama da hun fortalt dette. hun har jo en jobb hvor hun tjner ganske bra så da bør det være naturloig at en kan betale for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Nå har jeg skrevet dette tidligere i tråden, men altså. Spør en mann meg ut på middag, så er det for meg inneforstått at han betaler. Inviterer jeg en mann hjem til meg på middag, så betaler jeg for ingredienser, handler inn vin osv.

Avtaler vi å gå på kino eller å gå ut og spise, så betaler vi hver for oss, eller en kjøper billetter og den andre godis. Dette er ikke rocket-science, men jeg syns ikke det er skrevet i sand at man ENTEN betaler for seg, ELLER for begge, eller deler alt broderlig 50/50. Det handler om skjønn, høflighet og å oppføre seg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest padawan

oppføre seg skikkelig? nå synes jeg du forventer litt mye her :gjeiper:

for all del - det er forskjell på å være på date på "offentlig sted" hvor en spiser middag sammen, drar på kino, bowler, whatever enn når en er hjemme hos en av partene og lager middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Så dersom du spør meg: "Kate, jeg har lyst til å ta deg med ut på middag!" Da er jeg vrien om jeg tar det som at du spanderer?

Eller motsatt, dersom jeg spør deg: "Padawis, vil du komme hjem til meg på middag" Da er jeg vrien om jeg ber deg spleise?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt det der. Men, inviterer jeg noen på middag, tar jeg det som en selvfølge at jeg betaler. Det ligger i kortene, og har ingenting med om det er en deit å gjøre, eller ikke.

Inviterer noen meg hjem på middag, eller til bryllupsmiddag, regner jeg selvfølgelig ikke med å få regning.

Om to venner blir synkronsultne og bestemmer seg for at det er på tide med lunsj, er det jo ikke snakk om invitasjon, og enhver får dra sitt eget kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg mente det, ja, Katze. Som jeg skrev, Avtaler vi å gå på kino eller å gå ut og spise, så betaler vi hver for oss, eller en kjøper billetter og den andre godis. Dette er ikke rocket-science, men jeg syns ikke det er skrevet i sand at man ENTEN betaler for seg, ELLER for begge, eller deler alt broderlig 50/50. Det handler om skjønn, høflighet og å oppføre seg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...